Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

gazelle bouwen, silente vs exquis frame

yana
Forum-lid

yana 29 mei 2010 13:51

Ik overweeg om zelf een Gazelle racer samen te stellen. Dat kan op de gazelle website.
Ik kan echter moeilijk kiezen uit de 2 frames Sillente en Exquis. Ik vind het Exquis frame het mooist maar die rechte vork niet zo mooi, die Sillente vork is mooier. De Exquis heeft carbon áchtervork, de Silente carbon vóórvork.
Nou snap ik ook niks van geometrien, ik zoek de meest comfortabele. Is dat de Exquis? Of lijkt dat maar zo doordat de Silente meer sloping is?
Zou de Silente vork in het Exquis frame kunnen? Of is dat nadelig voor geometrie of omdat je dan carbon voor én achtervork hebt?

yana
Forum-lid

yana 29 mei 2010 14:13

http://www.gazellesport.nl/index2.php#
Framehoogte is groter vd Exquis (590 vs 570) mt L
Zadelhoek Exq is groter (73,25 vs 72,5)
Balhoofd is korter vd Exq (195 vs 180)
Bovenbuis is korter vd Exq (570 vs 580)

Is er significant voordeel voor wielenset 3 boven de 5 of de 7? Behalve gewicht en prijs..Voor een toerfietser als ik, wat is dan aan te raden kwa wielset?

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 12 jun 2010 16:26

Let wel. De silente kan je niet als los frame kopen (of je fietsenmaker moet een volledige afgemonteerde fiets kopen en de onderdelen zelf op voorraad nemen. Dus samenstellen op de website is voor dit frame de enige optie.

Ik heb zelf het Silhouet frame los besteld en deze week afgeleverd gekregen (althans mijn dealer) Dit omdat hij met campa SR afgemonterd moet worden.

Wat comfort betreft zal dit het meeste komen van het type wielen, type banden, zadel etc. Je kan hooguit zeggen of en frame stijf is. Beide Gazelle frames zijn in ieder geval niet slap. Ze zijn stijver dan de Silhouet.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

Plaats reactie