Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gedopeerde fietsen

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 02 jun 2010 11:24

Hij gaat er wel erg hard overheen.
Maar hij is onschuldig aan het gebruik ervan tot het tegendeel is bewezen. (hoop dat het niet zo is)

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 02 jun 2010 11:32

Ik ben het met Zorro eens, als je nu naar de beelden kijkt dan bekruipt je het gevoel, "het zal toch niet waar zijn hè....."
a.k.a Joe

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 jun 2010 11:48

De beelden van Cancellara die demarreert in PR zeggen niets: de rest vooraan houdt de benen stil.
De beelden van Cancellara op Mons-en-Pevele zeggen niets: Leukemans rijdt met een lekke voortube.

Als ze iets willen aantonen in dat filmpje, moeten ze met betere voorbeelden afkomen. Ik denk dat het technisch allemaal wel geïnstalleerd kan worden, dus graag beelden van renners hun fiets die duiden op verdachte zaken, en een test van het systeem door een prof in een kermiskoers (waarbij hij 1 ronde voor het einde uit koers stapt).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 02 jun 2010 11:57

Dan zal Contador er ook wel mee rijden, die is ook niet bij te houden als hij bergop demarreert. En Cavendish is ook niet bij te houden in een sprint.
I Am SpeCiAliZed

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 02 jun 2010 12:24

ZorroI schreef:Ik ga er dus vanuit dat bovenstaand filmpje zo door Cassani in elkaar is gezet. Is dat idd zo dan zou ik hem eens een rechtzaak aan zijn broek doen als ik Cancellara was.

Dat filmpje is niet door Cassani in elkaar gezet, maar door iemand anders. Die heeft de beelden van Cassani gecombineerd met TV-beelden van Cancellara.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 02 jun 2010 12:26

Heeft iemand Geesink al getipt? Het zou toch leuk zijn als we weer een Nederlandse Tourwinnaar hebben!

Twitterde hij niet: "Alles voor de Tour..."!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

eelcoz

eelcoz 02 jun 2010 13:52

ZorroI schreef:En TOCH klopt er iets niet nu ik het filmpje van P-R meermaals gezien heb:

Kijk vanaf 3'35''. Vooral die inhaalmanouvre op 3'45'' lijkt NIET te kloppen. Het gaat er veel te hard overheen (verschil lijkt wel 20km/uur).

Ik beschuldig niet of niemand maar de beelden lijken toch iets vreemds weer te geven.

Speel het eens diverse keren af....

http://www.youtube.com/watch?v=G0NXGTKn ... re=related

Mvg, Zorro


Gedaan en ik snap je punt, maar je moet je wel bedenken dat je dan bevooroordeeld kijkt.

Echter, er vanuit gaande dat er niets onreglementairs heeft voorgevallen; als je zwaarder schakelt, moet je beentempo toch op z'n minst een fractie van een seconde omlaag gaan. Dat kan niet anders. Als je het filmpje bekijkt, op 3.45, zie je hem behoorlijk versnellen (of de rest moet enorm inhouden, maar dat lijkt me niet), terwijl er helemaal niets verandert aan z'n beentempo. Dat moet toch heel even omlaag gaan, om daarna gelijk weer op het oorspronkelijke tempo terug te komen?

jappiex
Forum-lid
Berichten: 624
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 02 jun 2010 14:24

eelcoz schreef: Gedaan en ik snap je punt, maar je moet je wel bedenken dat je dan bevooroordeeld kijkt.


Cruijff zei: je gaat het pas zien als je het doorhebt.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 02 jun 2010 16:15

Hier de reactie van Cancellara
http://www.google.com/hostednews/afp/ar ... swt3MSvdMA

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 02 jun 2010 16:27

Ja...wat ik eerder al schreef. Zijn beentempo blijft vrijwel gelijk. Neemt niet weg dat als je snel opschakelt naar een zwaarder verzet en je eerder hebt ingehouden je ook makkelijk met dit zwaardere verzet kunt gaan malen. Sterker nog...het fietst zelfs prettiger. Hij haalt ook van 'achteruit de groep het gezelschap' in!!
Dan lijkt het alsof "iets" hem helpt. Maar dat is niet zo...voor iemand zoals hij die zo in vorm is werkt dit.
Een hele slimme demarrage, goede timing, uitgaan van je eigen kracht. Cancellara is al vanaf zijn jeugd een zeer goede tijdrijder. Kijk eens naar zijn ogen en atletische figuur...dat komt niet van een hulpje in de zitbuis. Jongens jongens...wordt wakker of ga de Donald Duck lezen. Cancellara is een klassebak. Punt uit. Wedden dat Cassani hier beter van wordt? Wedden dat hij destijds met Rasmussen er ook niet slechter van is geworden? Nou dan! Waar hebben we het over.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

eelcoz

eelcoz 02 jun 2010 16:38

Groene Spicht schreef:Ja...wat ik eerder al schreef. Zijn beentempo blijft vrijwel gelijk. Neemt niet weg dat als je snel opschakelt naar een zwaarder verzet en je eerder hebt ingehouden je ook makkelijk met dit zwaardere verzet kunt gaan malen. Sterker nog...het fietst zelfs prettiger. Hij haalt ook van 'achteruit de groep het gezelschap' in!!


Maar z'n beentempo blijft exact hetzelfde gedurende de gehele versnelling. Dat kan toch niet? Dat moet je kunnen zien, als je goed kijkt. Ik weet ook niet of ik dit hele verhaal moet geloven, maar daar kun je toch niet omheen?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12824
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jun 2010 16:46

Lastig om nou meteen te zeggen ja of nee. technisch is het mogelijk waarom niet voor twee kilotjes heb je een prima systeem aan boord.

Gewoon net als bij de F1 voortuigcontrole zo moeilijk kan het niet zijn. Prima na elke wedstrijd uit te voeren na de start en finish even door een rotgen apparaat met dat ding.

Over dat beentempo is niet helemaal juist wat er gezegd word. Het tandwiel zit op de as vast dus het tempo van het crankstel is ten alle tijden in synchroon met het wiel en de gekozen versnelling. Daarbij hoeveel watt zou het systeem moeten kunnen genereren, stel dat het 100watt is dta verschil zie je bijna niet om de muur van huy gezien hij daar zomaar 800-1000 watt continu trapt als het niet meer is.

Ik moet wel erg lachen om de mensen die zeker weten dat het niet zo is, dat vind ik een vrije domme, bekrompen menselijke reactie. waarom zou het niet kunnen? Ik hoop wel dat het bij hem niet waar is, want dan kan ie de rest van zijn carierre in een clownspak door het peleton

Ach een andere redanatie kan zijn Ik doe het wel in mijn fiets ipv die zooi in mijn lichaam, ook wat voor te zeggen

Plaats reactie