Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Velgen zoektocht

rainmaker
Forum-lid

rainmaker 29 mei 2010 19:57

Hallo allemaal,

Ik ben een schaatser die veel uren op de fiets maakt soms zit ik wel 7 dagen in de week op de fiets. De trainingen verschillen van tempo's tot lange toertochten.
Nu heb ik een pinarello fp3 2010 versie. Zelf weeg ik tussen de 80 en 85 kilo en heb door krachttraining aardig wat kracht in de benen. Zo heb ik al een setje carbonnen naar de schroot geholpen. Nu wil ik nieuwe wielen en zat te denken aan de mavic velgen ( de lage ). Of de Fullcrum, de platte velgen bevallen mij zeer! Nou is de vraag heeft iemand advies voor mij, zelf zat ik te denken aan de ksyrium SL 2009 ( De carbonne versie ).
Zouden jullie mij een advies kunnen geven welke velg het beste voor mij is, maar het oog wil wel wat. Heb een rode versie van de pinarello.

alvast bedankt
Specialized Venge pro, S-works Allez, Sensa Lombardia, Trek Superfly Elite

treker
Forum-lid

treker 29 mei 2010 23:57

Mavic open pro ceramic velgen laten opspaken met, dura ace naven, DT-swiss aerolite spaken en rode ALU nippels. Die er echt prachtig uit, zijn super sterk en zijn gewoon erg allround. Als je de DA naaf niet mooi vind kun je er uiteraard ook een naaf inzetten die beter bij je fiets past, maar onthoud wel dat kwaliteit voor uiterlijk gaat.
How faster your spin, how faster you go

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 29 mei 2010 23:58

Kwaliteit gaat voor uiterlijk...dus ga je voor rode alu nippels?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rainmaker
Forum-lid

rainmaker 30 mei 2010 00:01

Zelf heb ik ultegra op mijn fiets, wat zou dan het beste aansluiten? Waar kan ik deze dan bestellen op die manier?

treker
Forum-lid

treker 30 mei 2010 00:29

ALU Nippels zijn van meer dan uitstekende kwaliteit Timo! Als je dus kwaliteit & uiterlijk kan krijgen is er echt niets verkeerd mee!
Bij verschillende zaken kun je die samenstellen. Ik heb zelf een eigen setje gemaakt, maar je kunt ze ook laten maken. Dat weten overige forumbezoekers wel.

rainmaker
Forum-lid

rainmaker 30 mei 2010 00:32

kan jij een zaakopnoemen?

treker
Forum-lid

treker 30 mei 2010 00:35

BikeXperto & BikeBoosting. Dat zijn de zaken die ik ken

dingeske
Forum-lid

dingeske 30 mei 2010 19:01

Alu nippels goed??
Echt niet.
probeer na een jaar je wielen eens te centeren met alu nippels.
Zeker dat er één zo vast zit dat je hem kapot draait.
Verder heb ik drie wielsetjes met mavic open pro ceramic velgen. (met dt 240s, chris king en tune mig mag).
Rijden super en zijn lekker stevig. Met de Chris Kings heb ik de marmotte en de ronde van vlaanderen gereden. De Ander sets zijn voor mijn 29er. Goed allround zijn ze dus!!

grtz

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 30 mei 2010 19:27

Dat is ook weer onzin, als je je wielen gewoon een beetje onderhoud komen aluminium nippels niet zo vast te zitten.
Gewoon een goed "borg/smeermiddel in de nippel doen voor monteren.
Kijk maar op bike-boosting.
Overigens zijn messing nippels wel beter!
mijn Flickr

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 30 mei 2010 20:17

jaapieo schreef:Dat is ook weer onzin, als je je wielen gewoon een beetje onderhoud komen aluminium nippels niet zo vast te zitten.
Gewoon een goed "borg/smeermiddel in de nippel doen voor monteren.
Kijk maar op bike-boosting.
Overigens zijn messing nippels wel beter!

Borgmiddel zorgt er toch juist voor dat je ze kapot draait door het zachte aluminium?
Gelukkig zijn er ook rode messing nippels ;)

dingeske
Forum-lid

dingeske 31 mei 2010 00:32

Den ernie werkt met voorgerokken spaken die niet meer rekken.
Dan kan je een borgmiddel en GEEN smeermiddel gebruiken omdat deze zich niet meer gaan zetten. Hierdoor moet je de wielen niet meer centreren. (in normale omstandigheden)

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 31 mei 2010 00:36

LVGH, ik bedoel niet borgmiddel maar een soort blauw spul dat hij er in spuit dat zorgt dat je ze weer los krijgt maar er niet zoals smeermiddel voor zorgt dat het weer los loopt (als ik het me goed herinner ;))

En Dingeske, dat ik helemaal onzin!
Ernie werkt niet met voorgetrokken spaken, hij kraakt het wiel en slaat de koppen in de flensen tijdens het spaakproces.
Daardoor hoeven de wielen niet na-getrokken(dus niet gecentreerd...) te worden!!
mijn Flickr

Plaats reactie