Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 15 sep 2015 15:15

Net even wat gefietst... En man.... Mijn conditie is zo slecht, ben er erg van geschrokken.

Een kilometer of 15 slechts, op een niet al te hard tempo... En...... Helemaal naar de klote. Ben gewoon misselijk van de inspanning.

Mijn longarts zei al, je moet nu echt wat gaan doen.... Maar ok... Dat wordt echt pijn lijden dit eerste jaar weer op de fiets.

En de eerste tijd weinig echt plezier van het lekker fietsen als je zo snel buiten adem raakt. Maar goed... Logisch als je 10 jaar letterlijk niks doet. En ben ook geen 18 meer he haha ;-).

Maar mijn fiets bevalt wel helemaal zeg. Gaat zo hard als je ff aan zet. Heerlijk!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 sep 2015 17:04

.jeroen. schreef:...Vandaag even met de BMC op de Loenermark gespeeld...
Wat een geweldige plaat heb je daar toch weer geschoten! Het lijkt haast een schilderij van een van onze 'oude meesters' 8-) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 sep 2015 17:43

Vandaag maar eens een ritje met 2 cols gedaan. De laatste tijd steeds wat meer hms gemaakt.
Ook in de Vaucluse/Drôme begint de herfst er aan te komen. Dus met armstukken aan vertrokken.

Eerst een stukje langs de Ouveze. Het rivierwater is na de regenval van afgelopen dagen grijs/beige van kleur. Hier zou de druivenoogst in volle gang moeten zijn, maar voor het machinaal plukken is de grond waarschijnlijk te drassig. De tafeldruiven worden nog wel met de hand geplukt en daar was men druk mee bezig. Jammer dat je de plukkers niet meer hoort zingen zoals een jaar of 10 geleden. Vanaf Moulans-sur-Ouvèze via Pierrelonge en Buis les Baronnies naar Sainte-Euphémie-sur-Ouvèze. richting de Col de Peyruergue.
Tot aan de Col de Peyruergue (820m) is het alleen maar omhoog vanaf huis. Niet van die steile stukken, maar voor een niet klimmer wel een flink eind.

Vanaf de top over de D64 richting Col d'Ey. Eerst dus een stuk afdalen en dan via een smallere weg, met goed asfalt de klim van de Col d'Ey (718m). Op de col gezellig met een Duitse fietser en Engelse automobilisten staan praten. Toen kwam er een man naar boven. Hij heeft de top gehaald, helemaal buiten adem. Eerst een foto van het bordje van de col (zonder fiets) en daarna snel naar moeders bellen. Hij had het gehaald, alsof hij de Mont Ventoux beklommen had. De Engelsen maakten zich nogal zorgen. 5 Minuten later ademde hij nog niet normaal.
Na wat eten en drinken de thuisreis begonnen. En dat is dus een kleine 30 km (bijna) alleen maar naar beneden. Weer in Buis-les-Baronnies uitgekomen en vandaar dezelfde weg terug als de heenweg.
Net voor Pierrelongue kreeg ik een stel in het vizier. Zij voorop.. Ik ging er voorbij omdat ze flink langzamer reden dan ik. Terwijl ik ernaast zit zie ik dat zij op een e-ATB rijdt, hij dus in haar luwte. Dit was net voor de laagste col (dat het een col genoemd wordt?), de col St-Michel (347m). Toen realiseerde ik me dat zij met haar e-bike wel flink door zou kunnen trekken en het laatste wat ik wilde laten gebeuren was dat ze nog langs me heen zouden komen. Het is dan ook niet gebeurd.

Voorbij Mollans-sur Ouvèze langs de camping Les trois Rivières, over de oude Romeinse brug over de Ouvèze via de D205 naar Saint-Marcellin-lès-Vaison weer naar huis.

Alles bij elkaar goed voor 82km, volgens Strava 1100 hms en een gemiddelde van 22,8.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 sep 2015 19:56

Jans schreef:...Ook in de Vaucluse/Drôme begint de herfst er aan te komen. Dus met armstukken aan vertrokken...
Ja, ik ben (veel) beter gewend in september in deze contreien. Doch ik heb in juli/augustus al tegen m'n vrouw gezelgd dat september dit jaar waarschijnlijk tegen zou vallen wat het weer betreft. De natuur 'middelt' zich vaak en na zulke mooie zomermaanden moest er dus eigenlijk wel een soort 'correctie' komen.

Je hebt overigens toch een leuke rit gemaakt vandaag, met een keurig gemiddelde! Hier, in het uiterste zuiden van de Drôme, is het vandaag nog wel droog gebleven, doch we hebben de zon nauwelijks gezien. Alhoewel ik eerst ook van plan was om wat te gaan fietsen, heb ik het na het zien van die dreigende luchten toch maar af laten weten :shock:, geen motivatie kunnen vinden.

En nu heeft Météo France ons vanwege Vent et Pluie-Inondation voor morgen weer getrakteerd op 'code oranje'...
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 sep 2015 22:24

Jans schreef:Vandaag maar eens een ritje met 2 cols gedaan. De laatste tijd steeds wat meer hms gemaakt.
Hallo zeg, en dat voor iemand die tot voor kort niet aan heuvels moest denken. Goed hoor!:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 sep 2015 22:28

Dank je TumTumTum. Gelukkig heb jij ook zo je momenten waarin je dingen kunt waar je een tijdje geleden niet eens van durfde te dromen.. Zo zie je maar, rustig opbouwen en je komt best een eind.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8661
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 sep 2015 20:21

Het was nog 27gr toen met werk klaar was dus maar even wezen fietsen.
Bekijk mijn rit van 45,0 km op Strava: http://www.strava.com/activities/394857475
Heerlijk 2 klimmertjes op omslagpunt opgereden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 18 sep 2015 22:37

Het was een fraaie vrije vrijdagochtend fietsend op de Posbank ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
... más allá ...

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 19 sep 2015 12:58

Mooie foto's!

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 19 sep 2015 13:31

Ziet er goed uit. Mijn geplande 3 uur vandaag werd slechts een uurtje fietsen door het Groene Hart. Oorzaak jammer, mijn laatste co2 patroon en binnenband aan fietsmaatje uitgeleend omdat hij rek leed, uiteraard slaat dan de wet van Murphy toe, nooit rijd ik lek, maar nu dus iets later wel.



*even voor de gezondheid een 2 aan de CO toegevoegd..
Laatst gewijzigd door Corny121 op 19 sep 2015 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 sep 2015 13:37

Corny121 schreef:mijn laatste co patroon en binnenband aan fietsmaatje uitgeleend
Jij weet wel wat je uitleent :mrgreen: Een CO patroon uitlenen om zo de concurentie uit te schakelen :o En dat noem jij een fietsmaatje.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 19 sep 2015 13:39

:twisted: Je begrijpt dat het ook de eerste en de laaatste keer is geweest.. ;-)
#HoeMoeilijkKanHetZijn

Plaats reactie