Het grote Tour 2010 Topic!
Mooie overwinning van Vino, was erg blij dat hij het haalde ook omdat anders Cavendish weer had gewonnen.
-
- Forum-lid
Vino heeft ons gisteren en vandaag weer eens het verschil tussen een spelletje en een sport laten zien. Voor de duidelijkheid: Kenmerk van een spelletje is het feit dat een arbiter uiteindelijk beslist wie de winnaar is ongeacht de prestatie van de deelnemers.
Hoe wij ook over zijn dope verleden oordelen, hij is een atleet die de strijd te allen tijde aangaat en een tegenslagen als een motivatie qualificeerd. De forumleden, als ervaringsdeskundigen, weten als geen ander hoe hij zich gisteravond, vandaag met nog 5 km te gaan en op de finish gevoeld moet hebben. Kippenvel.
Maar er zijn meer helden voor mij in deze Tour. LA wordt teruggeworpen naar het begin van zijn Tour carriere en is blij dat hij een voort jakkerend peloton kan bijhouden, net als al die andere mindere goden. Kijk in de historie en je zult zien dat andere grootheden, toen zij hun Waterloo vonden, afstapten. LA dus niet. De kopmannen die nog zo dicht bij elkaar staan in het klassement, dat iedere windrichtenverandering het adrenaline gehalte tot een maximum laat oplopen om er niet afgereden te worden en bij iedere finish heuvel op, tot de dood erop volgt, door hen wordt gestreden voor een handvol seconden. De sprinters die, onder de druk van de verwachtingen, in de laatste kilometer met hun loodsen alles of niets spelen. Het spektakel van de strijd is de afgelopen jaren heel zichtbaar geweest in de Giro. De Tour is anders en zal dat waarschijnlijk ook altijd zijn. Maar voor mij heeft de Tour zijn menselijke trekken teruggekregen. Viva le Tour!
Hoe wij ook over zijn dope verleden oordelen, hij is een atleet die de strijd te allen tijde aangaat en een tegenslagen als een motivatie qualificeerd. De forumleden, als ervaringsdeskundigen, weten als geen ander hoe hij zich gisteravond, vandaag met nog 5 km te gaan en op de finish gevoeld moet hebben. Kippenvel.
Maar er zijn meer helden voor mij in deze Tour. LA wordt teruggeworpen naar het begin van zijn Tour carriere en is blij dat hij een voort jakkerend peloton kan bijhouden, net als al die andere mindere goden. Kijk in de historie en je zult zien dat andere grootheden, toen zij hun Waterloo vonden, afstapten. LA dus niet. De kopmannen die nog zo dicht bij elkaar staan in het klassement, dat iedere windrichtenverandering het adrenaline gehalte tot een maximum laat oplopen om er niet afgereden te worden en bij iedere finish heuvel op, tot de dood erop volgt, door hen wordt gestreden voor een handvol seconden. De sprinters die, onder de druk van de verwachtingen, in de laatste kilometer met hun loodsen alles of niets spelen. Het spektakel van de strijd is de afgelopen jaren heel zichtbaar geweest in de Giro. De Tour is anders en zal dat waarschijnlijk ook altijd zijn. Maar voor mij heeft de Tour zijn menselijke trekken teruggekregen. Viva le Tour!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Was bang dat ik de enige zou zijn die het geweldig vond (gezien zijn verleden). Maar gelukkig toch niet.
Vinokourov is echt met afstand de aantrekkelijkst rijdende renner die er is. Hij valt altijd aan, probeert vaak vreemde dingen (in de giro dit jaar probeerde hij zelfs een keer mee te sprinten voor bonificatieseconden) en is daarin ook nog regelmatig succesvol (etappezege op de Champs-Élysées).
Wat vind ik het jammer dat we hem een tijd hebben moeten missen.
Vinokourov is echt met afstand de aantrekkelijkst rijdende renner die er is. Hij valt altijd aan, probeert vaak vreemde dingen (in de giro dit jaar probeerde hij zelfs een keer mee te sprinten voor bonificatieseconden) en is daarin ook nog regelmatig succesvol (etappezege op de Champs-Élysées).
FWR schreef:Was bang dat ik de enige zou zijn die het geweldig vond (gezien zijn verleden). Maar gelukkig toch niet.
+1
Echter, pas maar op voor de moraalridders.

Vond de overwinning van Vinokourov erg ongeloofwaardig.
Omdat hij de dag ervoor al in de aanval was geweest, en dus veel energie in die ontsnapping had gestoken. Vandaag dan (als cleane renner) de sterkste zijn van het peloton op de laatste helling, nee dat slik ik niet.
Omdat hij de dag ervoor al in de aanval was geweest, en dus veel energie in die ontsnapping had gestoken. Vandaag dan (als cleane renner) de sterkste zijn van het peloton op de laatste helling, nee dat slik ik niet.
-
- Forum-lid HC
Jankmuil!! Het was toch een mooie overwinning! En zo heel erg ongeloofwaardig was t nou ook weer niet! Hij reed pas weg binnen de laatste 10Km
Een geweldige overwinning van Vinokourov. Niet gestolen en ook niet ongeloofwaardig zoals hierboven beweerd wordt - hij kiest het juiste moment, niet onderaan de klim zoals Ballan maar vlak voor het einde van de klim, daalt als een baksteen en kneitert hard door - als alle grote sprinters nog in de eerste groep zitten was de klim ook weer geen enorme scherprechter. Als Vivo's overwinning ongeloofwaardig is, wat dan te zeggen van bijvoorbeeld Chavanel, die alweer in de aanval was vandaag?
Tot nu toe een prachtige tour met spannende strijd om etappes, geel en groen! Morgen weer achter de buis voor de finish bergop.
Tot nu toe een prachtige tour met spannende strijd om etappes, geel en groen! Morgen weer achter de buis voor de finish bergop.
japie carbon schreef:Jankmuil!!
Dat je het niet met vivo eens bent ok, maar enig respect.. :rolleye:
Arme Hushovd

Het is wel een karakter mannetje ,die Vino.
Zie hem maar eens staan bij een televisie interview.
Daar spreekt zijn voorkomen altijd meer dan wat hij zegt met woorden.
LA bolde lekker uit op het laatst.
Zou hij nog een stunt voorbereiden?
Genoeg tijd verliezen om dan weg te mogen rijden voor een mooie dagzege.
Of is zijn vorm volledig weg?
Zie hem maar eens staan bij een televisie interview.
Daar spreekt zijn voorkomen altijd meer dan wat hij zegt met woorden.
LA bolde lekker uit op het laatst.
Zou hij nog een stunt voorbereiden?
Genoeg tijd verliezen om dan weg te mogen rijden voor een mooie dagzege.
Of is zijn vorm volledig weg?
Zij is ook tegen
simen schreef:Genoeg tijd verliezen om dan weg te mogen rijden voor een mooie dagzege.
Weet hij dan hoe dat moet? Hij heeft altijd maar hoeven wachten tot de laatste berg van de dag om aan te vallen. Ik zou het wel leuk vinden als ie het probeert en zich op een sportieve manier nog even kan tonen.
De tour is wel leuk zo, met echte strijd om alle 3 de truien.
Alles is relatief 

-
- Forum-lid
Armstrong=finito=einde uit, ook ,n dagzege in deze laatste(zware) tourweek zie ik ,m niet voor elkaar krijgen.
Ga toch fietsen...
-
- Forum-lid
Ik zou Lance Armstrong niet te snel afschrijven.