the upper material around the forefoot is about 10 millimeters wider than the upper of a standard width shoe, while the shoe’s platform does not change.
Om nu op basis van de veters te stellen dat deze schoen te breed is en totaal verkeerd ...
Ik heb ook heel smalle voeten en loop ook met Asics, mijn veters zullen niet veel losser/vaster zitten als die bij jou. Ik heb op verschillende modellen gelopen die allen te breed waren: Nike, New Balance, Brooks en nog wat andere merken waar ik de naam niet meer van weet. De standaard versie is al smal tov vele andere merken, de smalste versie was te smal.
Als je met blote voeten op de grond drukt zal je zien dat aan de voorvoet het 'vlees' rond je voetbeenderen naar buiten komt onder je gewicht. Als je met lichtjes natte voeten op een blad papier gaat staan kan je het zo gemakkelijk afmeten, dit kan je dan vergelijken met je huidige schoen. Het gevaar van mensen met smalle voeten is net dat ze té smalle kopen, en dan gaat hun voorvoet tijdens de fase dat deze onder druk komt tegen de zijkant van de schoen komen. Beter iets te breed dan te smal.
Als buiten de voorvoet er aan de schoen niks verandert gaan de veters niet ineens 3cm verder open staan hoor. Die 10mm aan de voorvoet gaat dat echt niet veroorzaken.