Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 aug 2015 10:53

Ik had toen echt geen flauw benul wat schoenen betreft dus ik vertrouwde de verkoper volledig. Zo zie je maar weer niet iederen die een sportzaak runt heeft er verstand van.
Ik heb er trouwens nu nog geen verstand van dus als ik pech heb kom ik weer met de verkeerde schoenen thuis. :roll:
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 aug 2015 13:10

Ik denk toch dat je bij winkels van Runnersworld bijv. op een beter adres bent.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 aug 2015 16:41

Dat dacht ik toen ook toen ik in Kaldenkirchen mijn schoenen kocht. Mijn schoonzus heeft daar voor Nordic Walking haar schoenen gekocht en ze is super tevreden over de uitleg toen. Haar passen de schoenen perfect en ze doet al 3 jaar aan Nordic Walking.

Bij mij is ook in Horst het Loopcentrum en in Venlo hebben wij nog Run2day allebei speciaalzaken wat betreft hardloopschoenen en accessoires. Runnerworld zegt mij nu niets. Ik ga eens googelen waar er bij mij in de buurt eentje zit.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 aug 2015 17:22

Runnersworld is niet de enige hoor, misschien zijn die anderen net zo goed, maar daar heb ik geen ervaring mee.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 13 aug 2015 19:57

the upper material around the forefoot is about 10 millimeters wider than the upper of a standard width shoe, while the shoe’s platform does not change.
Om nu op basis van de veters te stellen dat deze schoen te breed is en totaal verkeerd ...

Ik heb ook heel smalle voeten en loop ook met Asics, mijn veters zullen niet veel losser/vaster zitten als die bij jou. Ik heb op verschillende modellen gelopen die allen te breed waren: Nike, New Balance, Brooks en nog wat andere merken waar ik de naam niet meer van weet. De standaard versie is al smal tov vele andere merken, de smalste versie was te smal.

Als je met blote voeten op de grond drukt zal je zien dat aan de voorvoet het 'vlees' rond je voetbeenderen naar buiten komt onder je gewicht. Als je met lichtjes natte voeten op een blad papier gaat staan kan je het zo gemakkelijk afmeten, dit kan je dan vergelijken met je huidige schoen. Het gevaar van mensen met smalle voeten is net dat ze té smalle kopen, en dan gaat hun voorvoet tijdens de fase dat deze onder druk komt tegen de zijkant van de schoen komen. Beter iets te breed dan te smal.
Als buiten de voorvoet er aan de schoen niks verandert gaan de veters niet ineens 3cm verder open staan hoor. Die 10mm aan de voorvoet gaat dat echt niet veroorzaken.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 13 aug 2015 21:38

Dus met andere woorden die schoenen die ik nu heb zijn oké.
Ik heb er wel 2 inlegzolen in de standaard en er bovenop nog een geelzooltje en ik heb er nog plaats over en kan mijn tenen alle kanten op bewegen.

@ Jans de dichtstbijzijnde Runnersworld is in Eindhoven ben ik met de trein van Venlo uit zo.
In Duitsland is er Runnerspoint in het Roergebied in Oberhausen dit is een stuk verder.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 aug 2015 21:43

Aangezien je toch nog even niet mag lopen, neem er de tijd voor en koop niet in de eerste winkel waar je komt. Leg gewoon eerlijk uit in de winkel hoe het zit en kijk of in twee winkels ook een advies gegeven wordt dat op elkaar lijkt.
(En koop dan de schoenen wel in één van die winkels.)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 17:40

Heeft iemand al iets van deze hardloopschoenen gehoord:
"Altra the Torin"? Deze schoen is voor extra breed voor meer comfort bij het hardlopen.
Staat in het Duitse tijdschrift Running.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 17:51

Wat wil je daar mee met je smalle voeten?
Begrijp je dat ik helemaal niets van jou begrijp?
Smalle voeten, 3 zooltjes boven elkaar (of begrijp ik het verkeerd) en dan naar extra brede schoenen kijken?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 15 aug 2015 20:23

Heb maar twee zooltjes in en volgens hun verhoogd het het loopcomfort omdat de tenen niet worden samen gedrukt. Kijk eens op hun website www.AltraRunning.com
Staat wel alles in het Duits.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 aug 2015 21:39

Ze kunnen jou ook alles wijsmaken. Je liep alleen op een band en ga met zulke dingen bezig?
Orthopedische zooltjes zijn prima als je die nodig hebt, Maar om er zo maar weer een zooltje bij te doen.
Trouwens, weinig Duits op die site. Wat ik zie is Engels.

Gebruikersavatar
SevenofNine
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:32

Gebruikersavatar SevenofNine 15 aug 2015 22:29

Sweety, hou vast aan je doelen hoor meid! Ik blijf het moedig vinden hoe je je leefstijl hebt veranderd! En bedenk dat het contact IRL (in real life) met een deskundige trainer (fietser of hardloper) best nuttig is voor het bespreken van wat JIJ wil.

Plaats reactie