Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 11 aug 2015 21:18

Nieuwe poging :)

Afbeelding
Afbeelding

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 12 aug 2015 12:37

Heb je het al aangekaart bij Rose?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 aug 2015 12:46

Aah er was dus toch nog een redbull die daar niet gebroken was. Hele grote aantallen redbull en Rose frames zijn daar gebroken. Zo ook die van mij. Alu brackethuis komt los van het carbon en het geeft scheurvorming. Daar moet je gewoon mee terug. Kreeg toen een xeon frame.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 12 aug 2015 13:17

Dit is al een garantieframe.
Had eerst een Red Bull Scandium. Maar hier had ik na zeven jaar een scheur aan de lasnaad van de liggende achtervork.
Ik kreeg toen ook een nieuw frame. Heb dan € 200 bijgelegd voor een Carbon SL frame.
Nu na vier jaar dit aan de hand.
Heb inderdaad Rose al aan de lijn gehad en als het BB gescheurd is krijg ik inderdaad een nieuw frame.
Het probleem is alleen dat ik dan weer enkele weken zonder fiets zit.
Hij rijdt momenteel nog perfect, maar alleen de hele tijd een krakend geluid.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 12 aug 2015 14:16

Ik heb er toen op doorgereden totdat ik hem kom wegbrengen. Toen een week moeten wachten, maar de zomerperiode is vast veel drukker. Kraakt inderdaad hard, maar hij zal niet uit elkaar vallen. Het is niet veel anders. Vier jaar is trouwens nog lang. Ik scheurde twee frames binnen een jaar ( rose type is exact hetzelfde ), tot nu toe probleemloos op een xeon crs (eerste generatie). Ik zou niet al te veel zeuren nu. Het is jammer, maar besef wel dat ROSE nu niets op je verdient. Zie het maar als gewoon weer een nieuwe fiets. Misschien kan je ergens een fietsje lenen tot die tijd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 12 aug 2015 14:48

thestudent schreef:Ik heb er toen op doorgereden totdat ik hem kom wegbrengen. Toen een week moeten wachten, maar de zomerperiode is vast veel drukker. Kraakt inderdaad hard, maar hij zal niet uit elkaar vallen. Het is niet veel anders. Vier jaar is trouwens nog lang. Ik scheurde twee frames binnen een jaar ( rose type is exact hetzelfde ), tot nu toe probleemloos op een xeon crs (eerste generatie). Ik zou niet al te veel zeuren nu. Het is jammer, maar besef wel dat ROSE nu niets op je verdient. Zie het maar als gewoon weer een nieuwe fiets. Misschien kan je ergens een fietsje lenen tot die tijd.
Ik ga zeker niet zeuren.
Ben er zeker van, indien het bracket gescheurd is, dat Rose er geen probleem van maakt om een nieuw frame te geven.
Vorige keer werd er gewoon gekeken wat mijn Scandium frame gekost had (€ 1100 in 2004) en moest ik in 2011 gewoon € 200 bijbetalen voor een carmon frame van € 1300 (dat in 2004 een stuk duurder was).

Indien ze dezelfde regel toepassen (en aan de telefoon leek het daar toch op uit te draaien), zou dit betekenen dat ik slechts +/- € 20 zou moeten bijbetalen voor een Rose X-Lite team kader.

Dat ik daar wat op moet wachten is uiteraard normaal, maar komt momenteel niet goed uit.
En ja, ik zou er inderdaad nog op kunnen doorrijden, maar het kraakt inderdaad hard.
En ik wou nog enkele TT in de Ardennen gaan rijden, maar met dat gekraak gaan ze mij toch raar bekijken, vrees ik.

leontoeter
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:55

leontoeter 28 aug 2015 17:15

De nieuwe rose x lite cw heeft ook een prijskaartje op Eurobike!
Prachtige bike, voor mij komt de ultegra versie wat meer binnen budget denk ik.
Afbeelding

Afbeelding

http://www.bdc-mag.com/eurobike-2015-rose/

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5402
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 31 aug 2015 20:26

Tja de top afmontage met red 22 en zipps. Maar ik durf wel te beweren dat rose behoorlijk veel duurder is geworden de laatste jaren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 31 aug 2015 22:20

Dat is bij iedereen die naam krijgt. Wel een mooie fiets! En 5000,- voor RED, Disks en zipps is niet veel.
Laatst gewijzigd door Roaldinio op 01 sep 2015 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 01 sep 2015 08:52

Alle merken van fietsen zijn veel duurder geworden.
Door de lage waarde van de euro zijn de fietsen hier nu eenmaal +/- 10% duurder geworden.

leontoeter
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:55

leontoeter 01 sep 2015 17:34

Precies wat Roaldinio zegt voor die 5000 heb je wel sram red met discs en zipps. Als je dit vergelijkt met de sram red 2015 xeon earo ben je bijna net zo veel kwijt zonder discs.

Verwacht/hoop dat instap model met ultegra met normale remmen en goedkopere wielset rond de 2500 euro zit

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 01 sep 2015 19:46

Zou inderdaad mooi zijn!

Plaats reactie