of juist te kort?vermeulen schreef:Hangt je ketting erg slap?
Het zou ook kunnen dat hij iets te lang is, waardoor hij niet goed op spanning gehouden wordt door je achterderailleur.
Hoewel ik het probleem dan eerder zou verwachten bij de kleine tandwieltjes.
Mysterieus kettingprobleem
- ophetkantje
- Forum-lid
Ach, ik zeg ook maar wat
Hier nog even gezocht op het internet en blijkbaar is de 105 cassette (CS5700) enkel compatibel met CN-6701, CN-5701, CN-4601 kettingen.
Misschien dat het daarom stroeft loopt met die CN6600 ketting?
Ik zal eens proberen van er gewoon een KMC 10-speed ketting op te leggen.
Misschien dat het daarom stroeft loopt met die CN6600 ketting?
Ik zal eens proberen van er gewoon een KMC 10-speed ketting op te leggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Huh??
Wat hebbem ze anders gemaakt aan die cassette dan? 10sp past toch op 10sp en 11 op 11?
Of bij Shim niet?
Wat hebbem ze anders gemaakt aan die cassette dan? 10sp past toch op 10sp en 11 op 11?
Of bij Shim niet?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Da's inderdaad allemaal lariekoek. Dat past gewoon. 10 speed is 10 speed, klaar.
Dat dacht ik dus ook..
Gisteren nog eens een testritje gedaan, ik loop op de trappers: pets! Ketting doormidden..
Dat kan toch niet zomaar? Een gloednieuwe ketting, hetzelfde type dat altijd al op deze fiets heeft gelegen. Het is ook niet de eerste keer dat ik een ketting vervang of iets dergelijks dus ik weet goed genoeg wat ik doe.
Wat is de kans dat ik eentje te pakken had met een productiefout of iets dergelijks?
Ik heb nu een 10-speed ketting gekocht van KMC, ik ga deze eens proberen. Zien of het daarmee opgelost is.
Gisteren nog eens een testritje gedaan, ik loop op de trappers: pets! Ketting doormidden..
Wat is de kans dat ik eentje te pakken had met een productiefout of iets dergelijks?
Ik heb nu een 10-speed ketting gekocht van KMC, ik ga deze eens proberen. Zien of het daarmee opgelost is.
-
kilometervreter
- Forum-lid
Als de bevestigingspen niet goed is afgebroken kan deze aan de cassette of voorblad blijven hangen. Het kan ook zijn dat de ketting bij de bevestigingspen te strak zat. Een productiefout kan altijd maar dat was bij de 6600 nooit een probleem. De 6700 had daar mogelijk last van.
Bij een nieuwe ketting eigenlijk zo goed als onbestaande, slecht aan elkaar gezet lijkt dan toch de meest plausibele verklaring. Pinnetje of kettingslotje?ThrusT schreef:Wat is de kans dat ik eentje te pakken had met een productiefout of iets dergelijks?
Lijkt me ook al moet je de opmerking natuurlijk met een ton zout nemen. NoChain....tjaNoChain schreef:Bij een nieuwe ketting eigenlijk zo goed als onbestaande, slecht aan elkaar gezet lijkt dan toch de meest plausibele verklaring. Pinnetje of kettingslotje?ThrusT schreef:Wat is de kans dat ik eentje te pakken had met een productiefout of iets dergelijks?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
ik zou de schakel met breekpen verwijderen en een powerlink ertussen doen. Goed kans dat je probleem weg is.