Ik heb een probleem waarvan ik de oorzaak maar niet vind, alvorens bij de fietsmaker te gaan wou ik hier toch even ten rade gaan.
Ik heb onlangs een nieuwe cassette gestoken en volgens de regels van de kunst uiteraard ook een nieuwe ketting. Sindsdien heb ik problemen wanneer ik kracht zet op de trappers: de ketting slipt soms door.
Daarnaast is het ook zo dat wanneer de ketting op de grotere tandwielen ligt vanachter, hij vooraan telkens naar het kleinste blad terugvalt. Irritant.
In eerste instantie heb ik de voorste derailleur opnieuw afgesteld, geen beterschap.
Ook de achterderailleur is netjes bij geregeld.
Vervolgens dan maar de kettingbladen vernieuwd ook, nog steeds hetzelfde probleem..
Het gaat hier overigens om een Cube Agree GTC Pro met Ultegra derailleur en triple crankstel (10 speed). Origineel zat er een Tiagra of gelijkaardige cassette in denk ik, ik heb nu geopteerd voor een 105 cassette. Ik heb me ook gehouden aan dezelfde vertanding 11-28 dus daaraan kan het ook niet liggen.
En ik gebruik ook de door Shimano opgegeven kettingen, die gemaakt zijn voor triple speeds. Dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Mis ik hier iets?
Bedankt!