Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cube Agree GTC of Red Bull Carbon Pro /SL

kstoer
Forum-lid

kstoer 31 mei 2010 02:55

Hallo Allemaal,

Ik reed tot voor kort op een "oude" Cannondale CAAD3 met shimano 105, maar door een mechanisch probleem heb ik de achtertrein naar het hiernamaals geholpen. Ik ben vrij groot ( 1.92) en zwaar ( tussen de 95 en de 100kg) en ben nu op zoek naar een nieuwe fiets. Vanwege het comfort is mijn oog op een carbon fiets gevallen. Nu vind ik binnen mijn budget 2 interessante fietsen: de Cube Agree GTC Pro en de Red Bull Carbon pro of sl. Deze laatste met ultegra 6700 afmontage. Omdat ik zelf in het zuiden van het land woon, en dus veel in de heuvels fiets is een compact, ook gezien mijn postuur geen probleem, of misschien zelfs wel fijn, had op mijn cannondale een "normale" dubbel, en daar had ik soms wel moeite mee om de klimmetjes op te komen.

Heeft iemand advies in deze keuze? Of misschien nog wel een betere keuze dan 1 van deze 2? Vind het uiterlijk van de Cube erg mooi, maar weet niet of die fiets zich heel houdt met mijn gewicht...

Alvast bedankt,
Koen.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 31 mei 2010 14:50

Over de Cube kan ik niet oordelen maar comfort moet je niet gaan zoeken op de Red Bulls.
Ik heb een Isaac Pascal (2008) en die vind ik dan wel weer de perfecte mix van stijfheid en comfort. Overall scoort de Pascal bij mij zeer hoog, als hij in je vooropgestelde budget past zou ik hem zeker overwegen.
Wielen en banden kunnen echter ook veel doen aan het comfort, een lagere velg en zachte rubbers (de duurdere draadbanden van rond de 25€ ) gaan ook veel bijbrengen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

marcodej
Forum-lid

marcodej 31 mei 2010 15:05

Heb zelf de Cube Agree GTC en bevalt goed. Er zitten zware Fulcrums R7 onder, dus die moeten het wel kunnen houden lijkt me. Overigens is de Cube ook afgemonteerd met Ultegra 6700, alleen niet volledig: alleen remmen en cranks zijn van FSA.

Cube valt wel klein, ik zit met mn 1.85 en bbl van 90 al op de grootste maat, een 62. Maar goed, dat is een kwestie van passen.
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

kstoer
Forum-lid

kstoer 31 mei 2010 17:27

Ok, dat klinkt goed! Ik had idd gezien dat die cube ook 6700 is, zijn de cranks van FSA qua schakelen vergelijkbaar met Ultegra? Ik overweeg om de crankset door mijn fm te laten vervangen door een originele ultegra namelijk.

De maat zal denk ik niet zo'n probleem zijn, mijn cannondale is een maat 60, maar die is vrij lang, en ik heb ook een bbl van 90. misschien alleen een iets langere voorbouw?

Plaats reactie