Alles over vakanties op én met de fiets

alpe d'huez beklimmen op tourdag 25-7-15

bertdekker
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2014 21:48

bertdekker 14 jul 2015 10:23

Iemand ervaring wanneer de alpe dichtgaat (voor fietsers) op de tourdag zelf?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 jul 2015 11:58

http://www.alpedhueznet.com/news/road-c ... ion-686061

Ga lopend is mijn advies. Met de fiets is het niet te doen op de dag zelf. De dag ervoor is wel leuk om hem op te fietsen. Dan is het gezellig druk.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 14 jul 2015 13:18

Ik ben twee jaar geleden bij de Alpe geweest tijdens de Tour. Wij stonden toen op de camping onder aan de voet. Op de dag zelf zaten we tussen 7 uur en half 8 op de fiets en zijn toen direct naar boven gefietst. Dat ging, tot aan de kruising met l'Eclose goed. Vanaf daar was de berg afgezet, dus zijn we via l'Eclose naar Huez gereden.

Daarna zijn we weer naar beneden gereden om even om te kleden en te lunchen en zijn toen lopend naar boven gelopen voor de uiteindelijke koers.

Toen wij na een kopje koffie boven weer afdaalde (rond 10-en) was het al zo druk dat je niet meer fatsoenlijk naar boven kon rijden.

Mijn advies is om of heel vroeg naar boven rijden, of de dag van te voren. De dag erna hoef je ook niet te proberen, dan komt namelijk het hele circus weer naar beneden, en je wilt dan niet tussen de afdalende campers naar boven rijden.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 14 jul 2015 13:55

Vroeguh, heul lang geleden, ben ik op de dag doorgestoken van Allemont via Villard-Reculas naar Huez. Die weg zal nog wel bestaan maar geen idee of die open is (voor fietsers). Je komt wel op een fijne plek van de klim uit, maar je bent dus niet de enige met dat idee gok ik.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6108
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2015 14:16

Woefdram schreef:Vroeguh, heul lang geleden, ben ik op de dag doorgestoken van Allemont via Villard-Reculas naar Huez. Die weg zal nog wel bestaan maar geen idee of die open is (voor fietsers). Je komt wel op een fijne plek van de klim uit, maar je bent dus niet de enige met dat idee gok ik.
Die weg is er nog steeds, en prima begaanbaar (afgezien van medeweggebruikers althans)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 jul 2015 14:22

Woefdram schreef:Vroeguh, heul lang geleden, ben ik op de dag ...
Niet doen. Het is Niet te doen. "Vroeguh, heul lang geleden ben ik op de dag voorafgaande aan de wedstrijd naar boven gereden". Op de dag zelf wordt de weg al vroeg afgesloten. En er staan heel veel mensen in de wallekant te kamperen.

De genoemde weg via Allemont en Villard-Reculas en tot aan Huez is een optie. Of anders de weg vanaf het stuwmeer over de Col Sarenne. Die zat in 2013 in de TdF, dus die weet tegenwoordig ook iedereen te vinden. :P

sneeuwcrosser2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44

sneeuwcrosser2 19 jul 2015 16:07

Is wellicht alweer 8 jaar geleden, maar toen was het s'morgens nog prima naar boven te fietsen.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 jul 2015 17:43

Woefdram schreef:Vroeguh, heul lang geleden, ben ik op de dag doorgestoken van Allemont via Villard-Reculas naar Huez. Die weg zal nog wel bestaan maar geen idee of die open is (voor fietsers). Je komt wel op een fijne plek van de klim uit, maar je bent dus niet de enige met dat idee gok ik.
Dat heb ik twee jaar terug gedaan. Kon prima. We waren zomaar boven.

Tip: Afdalen gewoon via het Tour parcours. Na de wedstrijd wandelen er drommen mensen via Villard Reculas naar hun auto en is er niet te fietsen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37788
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jul 2015 20:07

Tip: omhoog lopen.
Er lopen kleine wandelpaadjes min of meer recht omhoog. Is mij zeer goed bevallen. In uurtje stond ik met rugzak bij Huez zonder serieus door te lopen.
Less is bore

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 jul 2015 20:17

daniel1975 schreef:Tip: omhoog lopen.
Er lopen kleine wandelpaadjes min of meer recht omhoog. Is mij zeer goed bevallen. In uurtje stond ik met rugzak bij Huez zonder serieus door te lopen.
Je moet d'r wel zin in hebben om na een dag rondhangen nog naar beneden te wandelen. Met de fiets ben je over 't parcours zo beneden.

En daarnaast hoort een rechtgeaarde wielrennen natuurlijk zo weinig mogelijk te lopen ;)

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 951
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 19 jul 2015 20:26

:idea: Jongens gewoon niet gaan. Tis een verschrikking ...........

Fiets lekker de Glandon op vanaf Rochtaillee de dag ervoor. Heb je gelijk een van de mooiste beklimmingen van Europa te pakken :!:
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 29 jul 2015 15:51

Ik ben de dag ervoor gegaan, dat is de slechtste dag om te gaan. Heeeeeeuuuul veeeeeeuuuuuul auto's, nauwelijks frisse lucht te ademen, hele weg alleen maar verbrand rubber geroken. En als het al warm is, wat het die vrijdag was, dan is rijden langs een file van extra warme auto's al helemaal geen pretje. (Sowieso was het 1 en al ramp, gezien we niet hadden geslapen die nacht en ik altijd even moet wennen aan warmte, maar dat had dus gewoon met de eigen dommigheid te maken :) )

Op de dag zelf was veel beter geweest, bijna geen auto's, alleen af en toe een mafkees die je aanmoedigt. Afdalen mocht niet van de gendarmerie, dus dat kon dan beter vanaf de andere kant.

De dag erna ben ik niet op de berg geweest, maar ik hoorde van vrienden die er 4(?) jaar geleden ook waren dat de dag erna de berg al helemaal leeg is.

Plaats reactie