camping of vrij kamperen tijdens het laatste weekend van de
-
wachtwoord
- Forum-lid
Ik wil het laatste weekend van de tour de france samen met mijn zoon alpe d'huez bezoeken. Donderdag vertrekken, zondag terug. Heeft iemand ervaring met vrije plekken op campings, wil kamperen of andere mogelijkheden van overnachting in een klein puptentje. Hebben fietsen bij ons, dus op de dagen van de tour kunnen we ons verplaatsen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
heb 2 jaar geleden op een camping uit boekje 'rustiek kamperen' gestaan en toen de alpe beklommen, zal even zoeken of ik 'm terug kan vinden (was ook met tent)
Niet doen. Teringdruk. Alle campings harstikke vol. Volk zes rijen dik op de klim naar l'Alpe d'Huez. Als je pech hebt, zie je alleen maar de rug van landgenoten waarvan je eigenlijk niet wilt weten dat het je landgenoten zijn. En 1.200km heen en 1.200 km terug.
(In Rochetaillée zijn een paar leuke campings, maar bewaar die voor een andere keer).
Mijn zoon wilde ook een keer naar de TdF. Dat hebben we niet gedaan. We zijn samen een week als groupies achter een kleine rittenkoers aan geweest. Daar doet de winnaar van de TdF ook aan mee! Alleen kun je dan met iedereen praten, kun je overal bij komen, alles aanraken, alle fietsen tot op de millimeter bekijken.
(In Rochetaillée zijn een paar leuke campings, maar bewaar die voor een andere keer).
Mijn zoon wilde ook een keer naar de TdF. Dat hebben we niet gedaan. We zijn samen een week als groupies achter een kleine rittenkoers aan geweest. Daar doet de winnaar van de TdF ook aan mee! Alleen kun je dan met iedereen praten, kun je overal bij komen, alles aanraken, alle fietsen tot op de millimeter bekijken.
-
verbraakje
- Forum-lid
Ik geen idee van de campings maar je zou ook een andere etappe kunnen pakken. Bijvoorbeeld de etape met col d'allos/ pra loup Je zou dan in de buurt van gap kunnen kamperen en zo 3 etapes mee pakken.