Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

franskarel
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27

franskarel 06 jun 2014 15:45

Ben dus benieuwd of de kiss3 zeem bij een langere rit comfortabel blijft, broekje zit wel lekker alleen voor mijn gevoel is het wel een kleine zeem.
Ik heb ook zulk een broek gehad: inderdaad zeem aan de kleine kant.Broek ook 2 maten groter moeten nemen en zat dan nog niet comfortabel ook het zeem viel mij tegen.Niet tevreden over de aankoop van de Castelli broek en ik heb ze onmiddellijk terug in de verkoop gegooid.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 06 jun 2014 17:51

specializedmerida schreef:Gisteren nieuwe castelli outfit gekocht, en straks even proberen, een zwarte velocissimo due bib met kiss3 zeem.
Had pas een vaude bib met Lucky zeem gekocht maar daar rij ik als het wat warmer is na een uur of 4 de kont een beetje rauw mee.

Ben dus benieuwd of de kiss3 zeem bij een langere rit comfortabel blijft, broekje zit wel lekker alleen voor mijn gevoel is het wel een kleine zeem.

Valt wel heel klein de bib, heb normaal maat L en van deze broek moest ik XXL nemen, het shirt is wel gewoon L.

Als set gekocht bij van Bon voor 148 euro, mooi prijsje dus.
Heb dus een rit van 90 km er op zitten, de kiss3 zeem is me goed bevallen, geen rauwe kont en ben ook zonder te smeren in de broek gestapt.
Mijn volgende broek gaat denk ik ook wel een castelli worden,wellicht met de progettox2 zeem
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 08 jun 2014 22:06

Perez schreef:Heeft iemand hier op het forum misschien ervaring met de PEARL IZUMI Pro Inrcool Bibshort? Kwam deze ergens op internet tegen voor een heel schappelijke prijs.
Ik kan niet tippen aan de review van Suntoro.... maar ik deel zijn conclusie wel. Prima broek, hij zit wat strakker dan mijn Assos broeken, maar daar heb ik geen last van tijdens het fietsen. De pasvorm lijkt wel wat op een Giordana broek die ik ook heb.
De zeem lijkt niet heel dik, maar geeft voldoende comfort op de juiste plekken. Meer dan 100 km heb ik er nog niet mee gereden, maar dat zou geen probleem moeten geven.
Voor de prijs van cyclewear.eu is het een absolute aanrader.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 08 jun 2015 08:33

Ik zie dat ze bij Assos de zijkanten van de zeem niet meer vastnaaien in de broek (bv T.neoPro_s7). In theorie lijkt me dat plezierig maar gaat dat niet krullen dubbelzitten na verloop van tijd? Mijn probleem met assos was met name altijd de kwaliteit van het naaisel waarmee de zeem in de broek zat. Dat stiksel ging snel kapot. Dus een beetje ervaring heb ik al met losse zijkanten en dat was helemaal niets... Maar nu doen ze dat dus standaard. Hoe is jullie ervaring daarmee? En die zeem zelf die S7 is dat gewoon de S5 met een ander kleurtje?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jun 2015 08:37

Ik vind 't zelf bijzonder fijn zitten, zo'n NeoPro. En nee, dat krult niet op.

Verschil tussen goedkopere Assos-zemen en duurdere heb ik nooit kunnen voelen.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 jun 2015 09:00

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn S5 iets beter aanvoelt dan de S7.
De S7 is iets hoekiger en de pijpen zijn wat korter. De schouderbanden zijn ook iets dikker.

De S5 is een vrij 'normale' broek met een lekker dik zeem en iets minder spannende broekspijpen, en dat werkt voor mij redelijk forse dijbenen het beste.

Het zeem van de S7 ziet er na 1.5 jaar en 2 keer wassen per week een stukje droger / uitgedroogder uit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
IkBenSpecialized
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 08 jun 2015 12:29

specializedmerida schreef:
specializedmerida schreef:Gisteren nieuwe castelli outfit gekocht, en straks even proberen, een zwarte velocissimo due bib met kiss3 zeem.
Had pas een vaude bib met Lucky zeem gekocht maar daar rij ik als het wat warmer is na een uur of 4 de kont een beetje rauw mee.

Ben dus benieuwd of de kiss3 zeem bij een langere rit comfortabel blijft, broekje zit wel lekker alleen voor mijn gevoel is het wel een kleine zeem.

Valt wel heel klein de bib, heb normaal maat L en van deze broek moest ik XXL nemen, het shirt is wel gewoon L.

Als set gekocht bij van Bon voor 148 euro, mooi prijsje dus.
Heb dus een rit van 90 km er op zitten, de kiss3 zeem is me goed bevallen, geen rauwe kont en ben ook zonder te smeren in de broek gestapt.
Mijn volgende broek gaat denk ik ook wel een castelli worden,wellicht met de progettox2 zeem
Als het goed is zit in de Velocissimo Due de opvolger van de Kiss3, namelijk de Kiss Air zeem. Bevalt mij prima, ook tijdens de 240km van de Amstel Gold nergens last van.

EdRaket3
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2014 23:03
Locatie: Heemstede

EdRaket3 27 jun 2015 19:04

Kom net terug van een rondje en m'n broek schuurde behoorlijk daar waar je het niet wil.
Baal behoorlijk, want was een dure X-bionic broek.
Op de PC eens opgezocht wanneer ik die heb gekocht. Oops, 2007. Maar eens vervangen.
Gekozen voor de Assos t.cento S7. Benieuwd hoe die bevalt en of die ook 's zo lang meegaat

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6079
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 jun 2015 20:40

henkv schreef:IIn theorie lijkt me dat plezierig maar gaat dat niet krullen dubbelzitten na verloop van tijd? Mijn probleem met assos was met name altijd de kwaliteit van het naaisel waarmee de zeem in de broek zat. Dat stiksel ging snel kapot. Dus een beetje ervaring heb ik al met losse zijkanten en dat was helemaal niets... Maar nu doen ze dat dus standaard. Hoe is jullie ervaring daarmee? En die zeem zelf die S7 is dat gewoon de S5 met een ander kleurtje?
Ik heb de S3 - S5 ( 2 stuks ) en de S7 ( 3 stuks ) ... allemaal geweldige broeken die na 7 jaar ( de S3 ) nog steeds goed zijn, ook de stiksels.

De zeemkwaliteit is gewoon heel erg goed , of er verschil in zit kan in qua comfort niet zo direct zeggen. De losse zijkant van de S7 is in 1 woord geweldig, de broek beweegt mee met de lies streek wat extra comfort geeft in mijn ogen. Met de S3 en S5 heb ik na langere ritten van +4 uur wel eens last van wat schuren in de liezen, maar bij de S7 heb ik dat nog niet gehad.

Wel smeer ik m'n noten in met Assos Chamois crème voor elke langere rit van meer dan 3 uur. Als ik een kortere rit doe van ca 50 kilometer ben ik nog wel eens te gemakkelijk en doe ik het niet ... :?

Of ik nog eens Assos zou kopen .... hmm Niet anders dan. Heb ook 2 broeken van Bioracer ( clubkleding ) beide ca 10 ritten aangehad en beide kapot op de stiksels aan de binnenkant been waar mijn Assos broeken nog geen enkele schade hebben.

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door rene op 27 jun 2015 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

senior
Forum-lid
Berichten: 2228
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 27 jun 2015 20:58

rene schreef:
henkv schreef:IIn theorie lijkt me dat plezierig maar gaat dat niet krullen dubbelzitten na verloop van tijd? Mijn probleem met assos was met name altijd de kwaliteit van het naaisel waarmee de zeem in de broek zat. Dat stiksel ging snel kapot. Dus een beetje ervaring heb ik al met losse zijkanten en dat was helemaal niets... Maar nu doen ze dat dus standaard. Hoe is jullie ervaring daarmee? En die zeem zelf die S7 is dat gewoon de S5 met een ander kleurtje?
Ik heb de S3 - S5 ( 2 stuks ) en de S7 ( 3 stuks ) ... allemaal geweldige broeken die na 7 jaar ( de S3 ) nog steeds goed zijn, ook de stiksels.

De zwemkwaliteit is gewoon heel erg goed , of er verschil in zit kan in qua comfort niet zo direct zeggen. De losse zijkant van de S7 is in 1 woord geweldig, de broek beweegt mee met de lies streek wat extra comfort geeft in mijn ogen. Met de S3 en S5 heb ik na langere ritten van +4 uur wel eens last van wat schuren in de liezen, maar bij de S7 heb ik dat nog niet gehad.

Wel smeer ik m'n noten in met Assos Chamois crème voor elke langere rit van meer dan 3 uur. Als ik een kortere rit doe van ca 50 kilometer ben ik nog wel eens te gemakkelijk en doe ik het niet ... :?

Of ik nog eens Assos zou kopen .... hmm Niet anders dan. Heb ook 2 broeken van Bioracer ( clubkleding ) beide ca 10 ritten aangehad en beide kapot op de stiksels aan de binnenkant been waar mijn Assos broeken nog geen enkele schade hebben.

:mrgreen:
Zwemkwaliteit? koop jij een fietsbroek om mee te zwemmen? :lol:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6079
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 jun 2015 22:06

Tsja , autocorrectie is ook niet meer wat het geweest is ;) - heb het aangepast.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 15 jul 2015 08:15

Gisteren de Gore Power 3.0 besteld, min of meer n.a.v. de test in het julinummer van Fiets. Eens wat anders proberen, benieuwd of het wat is.

Iemand reeds ervaringen met die broek?
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Plaats reactie