Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 28 mei 2015 22:51

Nou, de eerste val is gelijk een spectaculaire.
Na een hele dag over Nederlandse en Vlaamse wegen niets aan de hand. Na 272,1 km tóch nog gevallen.
Op de baan van Roubaix.
WiND 56 - 2020

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 21 jun 2015 23:53

met mijn hoofd in een 15 % afdalinkje tegen een verkeersbord aangebotst. Fiets heeft meer schade dan mijn hoofd...

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 22 jun 2015 07:33

Twee weken geleden met 40 in het uur tegen een paaltje op een vluchtheuveltje geklapt. Schade aan de fiets is ruim 1000 euro en aan het lichaam een gebroken sleutelbeen en gebroken 3e rib.
Vorige week woensdag is er uiteindelijk een plaat met 7 schroeven in gezet om de boel bij elkaar te houden want dat was zonder hulp nooit gelukt. Uitermate pijnlijk weekje overigens.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

mkriens
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jan 2014 14:29
Locatie: Eindhoven

mkriens 22 jun 2015 08:36

Sterkte er mee. Sleutelbeen breken is geen pretje. De plaat ook niet.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 22 jun 2015 10:58

mkriens schreef:Sterkte er mee. Sleutelbeen breken is geen pretje. De plaat ook niet.
Ik ben nu bijna een week verder na de operatie en ik moet zeggen dat ik meer last heb van die zure mitella die ik moet dragen dan van de breuk en de plaat met 7 schroeven erin. De wond geneest mooi, doet geen pijn en ik voel wel dat er een plaat zit maar vervelend is het niet. Ik maak me meer zorgen over de schouder en alles aan pezen, spieren, kraakbeen en kapsels dat daar in zit. Mijn schouder voelt stijf aan en ondanks de opdracht de sling 24 uur p/d 6 weken lang te dragen ben ik dat nu aan het afbouwen anders loop ik straks het risico met een frozen shoulder op gescheept te zitten.

Motto is goed luisteren naar het lichaam en alles met rechts doen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2015 11:52

Hebben ze dan ook niet gezegd dat je wel kleine slingerbewegingen mag doen? Na plaatsing van een schouderprothese werd mij eerst ook gezegd dat ik 6 weken niets mocht, alleen maar mijn arm in zo'n mitella helemaal tegen je lichaam geklemd, maar na 3 weken zei de orthopeed dat ik hem er uit mocht halen. Ook dan schrik je even, maar misschien toch tussendoor een keer een afspraak met een fysio die ook iets heeft met sporters?
Heel veel succes met revalidatie.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 22 jun 2015 15:00

Volgende week donderdag een afspraak met de orthopeed in het ziekenhuis voor controle. Ben toch nog zeker tot 6 juli ziek thuis, althans dat is de opdracht van de behandelend huisarts (ik ben miliitair, het was dus uitvoeren-mars!).

2 weken na de operatie mag er begonnen worden met bewegen van de de schouder, dat stond althans in de brief van de orthopeed aan de huisarts, dus volgende week vrijdag de 1ste afspraak met de fysio. Voordeel van militair zijn is dat ik naar de fysio kan zo vaak als nodig is zonder dat het geld kost, dat is toch wel een prettige gedachte.

Fietsen gaat gaat zeker niet gebeuren voor eind juli, ga volgende week ook mijn zomerverlof naar achter schuiven wat zomerverlof heeft alleen zin als ik kan sporten/fietsen.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 jun 2015 15:27

Ik zou denken dat 6 juli redelijk optimistisch is, maar wel sterk afhankelijk wat voor werk ze je laten doen.
Acjter een computer, met één hand gaat wel, maar dat doe je ook geen hele dagen.
En zo vaak als kan naar fysio is wel fijn, maar zelf iedere dag je oefeningen doen is minstens zo belangrijk.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 jun 2015 21:27

Naar welke fysio ga je Martijn?
Op de CZB, werf of ga je naar een burgerfysio?
Ik heb zelf goede ervaringen met Rob op de werf en Marieke op de CZB.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 22 jun 2015 23:13

Theo V schreef:Naar welke fysio ga je Martijn?
Op de CZB, werf of ga je naar een burgerfysio?
Ik heb zelf goede ervaringen met Rob op de werf en Marieke op de CZB.
Ik ga altijd naar Rob, heb ik de beste ervaringen mee en hij heeft ook altijd ruimte. Als je in de CZB terecht wil duurt dat soms weken.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 22 jun 2015 23:18

Jans schreef:Ik zou denken dat 6 juli redelijk optimistisch is, maar wel sterk afhankelijk wat voor werk ze je laten doen.
Acjter een computer, met één hand gaat wel, maar dat doe je ook geen hele dagen.
En zo vaak als kan naar fysio is wel fijn, maar zelf iedere dag je oefeningen doen is minstens zo belangrijk.
Ik zit de hele dag achter een buro en fiets bij tijd en wijle wat rond op mijn werk voor allerhande zaken waar ik verantwoordelijk voor ben. Op dit moment zit ik ook gewoon met twee handen te typen en heb ik nergens last van, de schouder voelt met de dag beter aan. Betekend overigens nog niet dat er gefietst of gesport gaat worden, daar wacht ik nog even mee tot de laatste controle. Ik ben nog niet bij de fysio geweest dus weet nog niet welke oefeningen er thuis gedaan moeten worden, ik ga zelf ook niet experimenteren of kennis op doen via internet. Eerst volgende week naar de orthopeed en dan beginnen met fysio, dat stond overigens ook in de brief die ik mee had voor de huisarts.

Als ik niet geopereerd was had het hele verhaal er anders uit gezien, dat is een ding wat ik wel weet.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 jun 2015 09:11

martijncervelo schreef:
Theo V schreef:Naar welke fysio ga je Martijn?
Op de CZB, werf of ga je naar een burgerfysio?
Ik heb zelf goede ervaringen met Rob op de werf en Marieke op de CZB.
Ik ga altijd naar Rob, heb ik de beste ervaringen mee en hij heeft ook altijd ruimte. Als je in de CZB terecht wil duurt dat soms weken.
Dan kom ik je zeker nog wel een keertje tegen.
Zelf lig ik iedere vrijdagochtend op de 'pijnbank' bij hem. ;)

Plaats reactie