Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jun 2015 17:14

nijkie schreef:
steventrek2.1 schreef:Het verschil in de grotere casettes zit met name in de grootste tandwielen achter. Zou ik zelf een customized casette acher kunnen maken? Begint bij 14 of zo, of kan dat niet standaard chrous onderdelen?
Marchisio cassette bij de Pedaleur bijvoorbeeld
http://www.pedaleur.nl/onderdelen/aandr ... ellen.html
ik zit net heel hard te roepen dat dat niet kan vanwege sluitring (die zijn er of voor 11 of voor 12 speed) en vanwege derailleur die niet op 14 als eerste kransje is ingesteld, maar dat was een beetje een gok :lol: . kun je een cassette zomaar met een 14 laten beginnen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16141
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jun 2015 17:31

monsieurpinot schreef:
nijkie schreef:
steventrek2.1 schreef:Het verschil in de grotere casettes zit met name in de grootste tandwielen achter. Zou ik zelf een customized casette acher kunnen maken? Begint bij 14 of zo, of kan dat niet standaard chrous onderdelen?
Marchisio cassette bij de Pedaleur bijvoorbeeld
http://www.pedaleur.nl/onderdelen/aandr ... ellen.html
ik zit net heel hard te roepen dat dat niet kan vanwege sluitring (die zijn er of voor 11 of voor 12 speed) en vanwege derailleur die niet op 14 als eerste kransje is ingesteld, maar dat was een beetje een gok :lol: . kun je een cassette zomaar met een 14 laten beginnen?
Je kan zelfs met een 16 beginnen. :)


Met Miche of Marchisio kan je een cassette volledig naar wens samenstellen.
Zowel campagnolo als Shimano en 9-10 of 11 speed compatibel.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jun 2015 17:35

Lcsmet schreef: Je kan zelfs met een 16 beginnen. :)


Met Miche of Marchisio kan je een cassette volledig naar wens samenstellen.
Zowel campagnolo als Shimano en 9-10 of 11 speed compatibel.
dan heb ik niets gezegd! 8-) en weer wat geleerd! :ugeek:

steventrek2.1
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19

steventrek2.1 14 jun 2015 18:24

Cool, morgen maar even met de pedaleur bellen.

steventrek2.1
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19

steventrek2.1 14 jun 2015 19:11

Is die kwaliteit dan vergelijkbaar met chorus?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8661
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 jun 2015 19:44

steventrek2.1 schreef:Is die kwaliteit dan vergelijkbaar met chorus?
Dat ligt er aan hoe schoon je de cassette en ketting etc houdt.
Voordeel van Marchisio zijn de losse kransjes die je kan vervangen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 550
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 21 jun 2015 22:57

Mijn nieuwste trots:
Afbeelding

Heb deze zwarte Protos nu 2 maanden in bezit. Helemaal 'af' sinds afgelopen vrijdag me de Bora's. Uiteindelijk had de grote vertraging van de Bora's toch nog een voordeel; Het is alsof ik 2 keer een nieuwe fiets heb gekregen!

Een nieuwe fiets is bij mij altijd een langdurig proces. Ben er circa een jaar gelden mee begonnen met een bezoek aan de De Rosa fabriek. Keuze voor Protos lag toen al vast. Alleen kleurschema was de grote vraag. Enige vaste eis daarbij is dat het niet iets 'off the shelf' mag zijn. Heel wat ideeën op papier gezet; extreem wild (zebra motief), volledig fluor, helemaal spier wit (inclusief decal's), etc. Uiteindelijk, mede ook op basis van voorbeelden van forumlid Csteenbe voor de zwarte variant met witte binnenvorken gekozen. Eea definitief gemaakt met importeur BiciMondo op de Velofollies beurs in Kortrijk aan het begin van dit jaar. Op die dag nog even zitten twijfelen over matzwart ipv hoogglans maar uiteindelijk toch voor de hoogglans gegaan.
De keuze tav de groep lag al 'een aantal jaar' vast. EPS was al voor marktintroductie een grote wens. Op al mijn fietsen Deda gehad en ook wat dat betreft ben ik vrij honkvast/merkentrouw. Had wel een kleine voorkeur voor de geometrie van de Alanera stuur/stem combi, maar daar had ik al 5 jaar mee gereden. Doorslag daar gaf dus 'iets nieuws'.
Wielen heb ik nog het langst mee zitten 'spelen'. In eerste instantie voor de Shamal's gegaan. Bleef echter twijfelen of deze wielen niet te 'iel' zouden staan in een dergelijk lomp frame. Vervolgens overgestapt op de Shamal Mile's omdat die door het volledige zwart optisch wat zwaarder zouden staan. Uiteindelijk toch het hart laten spreken door voor de Bora Ultra clinchers te gaan.

Na twee maanden fietsen ben ik (uiteraard) nog steeds meer dan tevreden. Hoewel, eerlijk gezegd, het grote verschil tov m'n vorige fiets zit vooral tussen de oren: genieten van een hele mooie nieuwe fiets. Wat wel echt heel goed merkbaar is (en imho echt een grote sprong voorwaarts) is EPS. Echt een genot!

Naast het fietsen blijf ik het ook leuk vinden om aan m'n fiets te 'pielen'. Lekker met een muziekje erbij aan minuscule details werken. De EPS kabels vond ik in het begin te veel geluid veroorzaken. De opties zoals her-en-der aangeven (tie wraps met lange staart die kabels in frame vast klemmen) werkte juist averechts; het volumineuze frame is een te grote klankkast. Uiteindelijk alles perfect geluidsstil gekregen (kabel/connector tussen twee kleine stukjes foam in frame).

Ben een gelukkig man met deze fiets. Dank aan BiciMondo voor geduld en inzet en al helemaal aan m’n FM! Komende maanden volop lekker fietsen. Wil zsm de bergen in!
Laatst gewijzigd door roger68 op 23 jun 2015 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 21 jun 2015 23:03

mooie fiets
zal eens opletten of ik je spot want volgens mij woon je hier in de buurt gezien je advertentie van je vorige De Rosa
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

steventrek2.1
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19

steventrek2.1 22 jun 2015 02:45

Wat een ontzettend mooie fiets, zou d'r goed trots op zijn!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3128
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 22 jun 2015 06:38

Heel mooi geworden Roger, Top bike. Binnenkort maar eens van dichtbij bewonderen....
YFood !!!

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 22 jun 2015 09:08

En prachtige afmontage!

steventrek2.1
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 02 jan 2011 21:19

steventrek2.1 01 jul 2015 17:32

Mijn Idol is binnen en heb er zondag kort mee gekoerst, wat een heerlijke fiets!!!!

[geen idee hoe ik hier een fot krijg]

Vraag:
Zoals verwacht staat mijn verzet te scheef en wil ik een Marchisio Casette aanschaffen.
http://www.pedaleur.nl/marchisio-mtkl-1 ... ellen.html

Kan ik bij een Chorus met een 16 beginnen?
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS ... 7&UF2=2125

Collega zei dat er verschillende kooien bestaan?

groet
steven

Plaats reactie