Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Sensa wielen of upgrade?

bel1982
Forum-lid

bel1982 11 jun 2015 21:14

Hoi, heb inmiddels heel veel info op dit forum gevonden, maar sta op het punt een nieuwe fiets te kopen en zoek nog wat advies... tijd voor de eerste post dus!

Budget rond 2400,- afmontage Ultegra (of di2 ;-)...) Value for money kom ik uit op Sensa of Canyon. Ik neig naar de Sensa Giulia, past in elk geval goed in budget, maar twijfel wel over de wielen... Kan weinig reviews vinden over de wielen van Supra, is een Ultegra wielset een upgrade, of eventueel iets anders? Weeg rond de 82, rij trainingskoersjes, soms in de bergen, niet te vaak.

Wil graag iets allrounds... suggesties voor de wielset of eventueel totaal andere fiets?

Marco32
Forum-lid

Marco32 12 jun 2015 09:55

Heb je al bij cube gekeken? Leveren ook goede carbon fietsen, goede afmontage. En vaak goedkoper.

ted038
Forum-lid

ted038 12 jun 2015 11:45

Gaat vooral/ook om je eigen gevoel wat je bij die merken hebt....

Zelf vandaag een sensa merano tnt comp 29 gekocht, via fietsplan en 266 euro bijbetalen. Zou ik echter een groter budget hebben zoals jij ( en vrije keus ipv alleen wat 1 fietsenmaker aan merken voert) zoals jij zou ik niet voor Sensa gaan, maar nogmaals , dat is puur gevoelsmatig.

Canyon heb ik ook persoonlijk hoger staan dan Sensa of Cube ....

Qua supra wielen ( wat eigen merk van Sensa is) is het lastig wat van te zeggen zonder het type te noemen. Je zou de losse (markt)prijs van de wielset kunnen gebruiken om te vergelijken met de ultegra variant ?

bel1982
Forum-lid

bel1982 12 jun 2015 14:35

Cube ook bekeken maar nog niet iets tegen gekomen waar ik warm voor liep...

De wielen betreffen supra pro of elite of de rca55, is dat vergelijkbaar met bijvoorbeeld fulcrum 5? Daar heb ik nu vier jaar mee gereden en beviel op zich prima...

ted038
Forum-lid

ted038 12 jun 2015 18:41

bel1982 schreef:Cube ook bekeken maar nog niet iets tegen gekomen waar ik warm voor liep...

De wielen betreffen supra pro of elite of de rca55, is dat vergelijkbaar met bijvoorbeeld fulcrum 5? Daar heb ik nu vier jaar mee gereden en beviel op zich prima...
geen supra ervaring, maar als je hoge velgen wilt zou ik echt liever de RCA55 dan de fulcrum5 willen ( heb nu zelf fulcrum quattro)

advriesprijzen:
pro : 253 € 1,9 kg
elite: 370 € 1,5 kg
rca 55 :1059 € 1,8kg maar dit zijn ook strijkijzer wielen, geen klimwielen ;)
fulcrum5 : 259 € 1,8 kg

Nogmaals geen ervaring, maar zou alleen liever de fulcrum5 nemen over de pro , PUUR op basis van prijs en gewicht. Gemiddeld genomen zou je per euro wellicht wat betere kwaliteit bij Fulcrum krijgen ? ( ??? )

MBT fulcrum5 en " evenwichtige" fiets : op een fiets met jouw budget hoort " als hoofdset" uiteraard geen fulcrum5, zou dan naar de fulcrum3 kijken ( als je binnen fulcrum blijft)

Ben niet gauw zo fietsmodepolitie achtig, maar dacht " geef t even mee" ;)
(Maar goed, neem een sensa met genoemd budget en de fiets zal al snel " ergens" uit evenwicht zijn .... )

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 13 jun 2015 10:06

Past de Giulia bij jouw lichaam? Denk dat dat het belangrijkste criterium moet zijn voor de keuze. 150km moet je toch wel zonder pijntjes ermee kunnen fietsen lijkt me. Zo niet dan kun je beter nog even verder kijken en iets kopen wat bij je past.
Hoe lang ben je? BBL? welke fiets heb je nu? spacers? etc. etc. etc.
Ultegra wielen zijn erg goed en tevens tubeless te rijden mocht je dat (later) willen.

bel1982
Forum-lid

bel1982 13 jun 2015 11:42

Rij momenteel op een Cervelo S1, als ik de geometrie vergelijk lijkt dat volgens mij wel heel goed te gaan passen, erg vergelijkbaar voor zover ik de tabellen een beetje begrijp.... Heb overigens ook de Calabria op het lijstje staan, in dat geval met de Supra RCA55, uiteraard, want een laag setje lijkt me daarin niet helemaal gepast ;-)

Plaats reactie