Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Foonpet
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jun 2011 20:38

Gebruikersavatar Foonpet 05 jun 2015 17:08

RuudRuud schreef:Ik ben benieuwd. De mijne is ruim 13 weken voor de toen opgegeven leverweek besteld. Zou het dan wel goed gaan? Ze hebben in ieder geval iets te doen binnen de bedrijfsvoering denk ik. ;)
Er zij extreem veel orders....komt door dit topic :mrgreen:

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 06 jun 2015 08:44

Nieuwe winterfiets is klaar. Alles overgezet van de vorige (Ultimate AL uit 2009), behalve: BB, is nu pressfit, nieuwe Jagwire kabels en nieuw stuurlint. Meteen ook maar in-front houder voor de Sigma ROX-10 erop gezet

GXP pressfit

Afbeelding

En hier geheel afgebouwd

Afbeelding

Alles zoveel mogelijk gedupliceerd qua settings van de CF SL, wat goed lukte want identieke stack/reach. Moet alleen andere zafelpen hebben met minder setback
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 06 jun 2015 10:07

Netjes hoor ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 jun 2015 10:24

Mooie fietsjes in dit topic :D

Hopelijk komt Canyon tegen volgend jaar met een racer met schijfremmen die DI2-compatibel is. Dan weet ik al welke mijn volgende gaat worden ;)
Afbeelding

marc71
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 dec 2013 21:17

marc71 06 jun 2015 19:12

Ik heb een Ultimate CF SL 9.0 besteld. 2XL black-grey. Levering week 26, hopelijk wordt de fiets dan ook daadwerkelijk geleverd.

Ik ben benieuwd naar het verschil t.o.v. de Bulls Harrier waar ik nu op fiets.
Als ik de ervaringen in dit topic lees kan het niet anders dan positief zijn.

POC
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2015 13:17
Locatie: Amerongen

POC 09 jun 2015 13:04

Beste forumleden,

Ik heb een Bulls fiets (Desert Falcon 2). Deze wilde ik upgraden, maar ik denk dat ik hier spijt van krijg.

zie: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=74838

Ik zit nu te kijken voor Canyon die ik zelf wil opbouwen naar mijn eigen smaak (eventueel technische gedeeltes door mijn plaatselijke fm laten monteren). De bedoeling is dat hij volgend jaar af is. Tot het najaar fiets ik nog op mijn Bulls en vanaf het najaar ga ik op mijn nieuwe MTB fietsen.

Dit jaar wil ik nog wel een losse Canyon frame aanschaffen, omdat ik de kleur mooi vind en ik weet niet welke kleurstelling er volgend jaar komt. Daarna ga ik de onderdelen aanschaffen.

Omdat ik niet weet wat ik allemaal nodig heb, wil ik jullie vragen om mij te helpen met het lijstje. Wat mis ik nog?

Wat ik nu op het lijstje heb staan:


1. Canyon Ultimate SF SL frameset EL zwarte/grijs 1199 euro
2. Shimano Ultegra 11s 550 euro
3. zadel
4. stuur
5. 3T Accelero Pro wielset met 25 mm Schwalbe One's
6. Bekabeling
7. Montagepasta
8. Stuurlint en pedalen

Zijn er mede forumleden die zelf hun Canyon frame hebben laten opbouwen? Ging dat gemakkelijk? Zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten? En... ga ik een groot verschil merken tegenover mijn huidige fiets?

Ik lees graag jullie reacties tegemoet! :D

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 666
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 09 jun 2015 13:08

Past de mechnische Ultegra wel op een Di2-frame? Je hebt in je lijstje namelijk de EL-versie staan :)

POC
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2015 13:17
Locatie: Amerongen

POC 09 jun 2015 13:37

Ik wist niet wat het verschil was tussen een EL versie en geen EL versie. :) Dat heeft dus te maken met Di2? Als het kan zou ik liever voor de EL versie gaan, mocht ik hem ooit willen upgraden naar Di2.

Ander vraagje... Kan er ook schijfremmen geplaatst worden op dit frame?

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 09 jun 2015 13:46

Ik zou geen schijfremmen plaatsen onder een frame die daarvoor niet is gebouwd. Ten eerste mis je de bevestigingen van de schijfremmen aan je frame. En ook zijn de krachten die op je frame worden uitgeoefend totaal anders dan bij gewone remmen.

tewstudent
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mei 2014 12:40

tewstudent 09 jun 2015 13:50

ee de Ultimate CF SL is niet compatibel met schijfremmen.

Waarom wil je hem zelf opbouwen? Zoals ik het nu lees zou je beter een opgebouwde fiets kopen, de CF SL 9.0 als je Ultegra 6800 wilt. Dan zal je je fiets sneller hebben (kaders hebben dikwijls vertraging volgens de ervaringen hier) en wss ben je goedkoper uit.

De zaken die je niet aanstaan o pde fiets, kan je dan verkopen en vervangen door onderdelen die jij wilt, bvb stuur, zadel, wielen...

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 09 jun 2015 21:21

@POC: opbouwen van een Ultimate CF SL frane is prima te doen (heb het zelf ook gedaan vorig voorjaar), maar dat is niet perse goedkoper dan een complete fiets. En zoals sl gezegd, als je het EL frame neemt dan zitten er alleen openingen in het frame om de DI2 kabels doorheen te voeren (dus niet geschikt voor de normale versnellingskabels), en ook is het frame totaal niet geschikt voor schijfremmen (zoals al gemeld, geen montagepunten en geen extra verstevigingen op voor/achtervork).
Wellicht beter om gewoon een complete Canyon in de outlet te bestellen ?
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

luster
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:21

luster 10 jun 2015 09:38

Soap schreef:
Soap schreef:
Jac schreef:@RB1965 , Erg mooie fiets.
+1 erg mooi zo en zie wat opties die ook bij mij op de wish list staan voor de cf sl als hij binnen is :D
Week 23 levering....halen ze dat of weer uitstel (tweede keer)...ik blijf de email refreshen :lol:

Nog eens gevraagd naar de status, maar dat vinden ze niet zo leuk bij Canyon.

Zou een beter automatisch volg systeem van je order niet handig zijn?
Ja kost centjes, maar zou wel volgens mij een uitkomst wezen voor de toch wel grote issues rondom status & levering van ze en bijdragen aan meer klanttevredenheid in dat traject,
Ben het helemaal met je eens. Mijn leveringsweek was oorspronkelijk week 14. Het is nu week 25. Als ik het bij Canyon NL navraag krijg ik alleen een standaard reactie dat ze geen zicht hebben op de levering en hun best doen. Als FIETS nog een keer een review doet van Canyon dan moeten ze er maar bij vermelden dat zeer lange levertijden geen uitzondering zijn.

Plaats reactie