Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2015

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 mei 2015 00:46

bve schreef:Als ik Porte was dan was ik afgestapt. Alle tijd die hij nu extra verliest heeft niks met sportiviteit te maken maar met verslagenheid. De motivatie is gewoon weg, kan niet anders. Hij stond perfect en nu is hij kansloos. Dat weet hij zelf ook. Afstappen en heel Sky meenemen.

Ik ben boos. :evil: :evil: :evil:
LOL, hoeveel aannames en veronderstellingen waarbij je enkel jouw eigen reactie op een ander projecteert kun je zonder enige feitelijke onderbouwing in een paar zinnen proppen?

En waarom ben je boos op een organisatie die zich keurig houdt aan de reglementen? Gelijke monniken gelijke kappen, als ze nu opeens een uitzondering maken dan geef je een vrijbrief voor elke renner om de regels ook te negeren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37979
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2015 07:03

Gianni Meersman heeft op 11-5 ook een wiel van Sky gekregen en daar is niet tegen opgetreden. Ook Giro, ook ander wiel van andere ploeg.... Heb je daar ook een verklaring voor dan?
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6239
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mei 2015 07:14

daniel1975 schreef:Gianni Meersman heeft op 11-5 ook een wiel van Sky gekregen en daar is niet tegen opgetreden. Ook Giro, ook ander wiel van andere ploeg.... Heb je daar ook een verklaring voor dan?
In Parijs-Roubaix gebeurt het regelmatig. Weliswaar vooral in de achterhoede maar waar ligt de grens?

Overigens als we de regelementen gaan hanteren is de Giro zelf deze week nog mors dood. De laatste km voldoet vaak niet aan de regels, Toelaten neutrale wagen voldoet vaak niet en mag er te snel tussen (reclame!!!!)
Etc etc.

Een boete en een waarschuwing dat bij herhaling een tijdstraf zou worden uitgedeeld laat je zien dat het niet mag.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16347
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 mei 2015 07:44

Sowieso lijkt een boete een betere straf in dit geval. Nu krijgen beide renners een "gelijke" straf van 2 minuten. Maar de gevolgen zijn natuurlijk niet gelijk. Voor Clarke is dit een lachertje en voor Porte is een groot gedeelte van zij seizoen om zeep.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 20 mei 2015 07:51

Even buiten de discussie terecht/onterecht. Ik vroeg me af of renners/ploegleiders alle regels wel weten? Na gisteren zeg ik nee en dat vind ik dan weer onprofessioneel, want je ziet welke impact dit heeft. Als Porte dit geweten had, had ie wel nee gezegd en nog even gewacht lijkt me. Had hem misschien 30 sec extra gekost, maar iig minder dan de 2 minuten nu.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 20 mei 2015 07:52

https://twitter.com/GianniMeersman/stat ... 0256460800

Hier zelfs de 'bekentenis' van Meersman. Als hij toen 2 min straftijd had gekregen, had er geen haan naar gekraaid, maar was sky wel gewaarschuwd...

Volgens mij is dit simpel op te lossen. Alle klassementsmannen die sympathie hebben voor Porte moeten onderling van wiel wisselen op een dood moment :)...
Ik dacht op cyclingnews.com gelezen te hebben dat de regel enkel van toepassing is tijdens 'stage races', maar vind dit nu niet meer terug... Dus wiel wissels in roubaix zouden wel kunnen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37979
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2015 08:22

Het allemaal steeds onbegrijpelijker waarom ze dit hebben gedaan. Aru moet perse winnen zeker? *complottheorie* ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 mei 2015 09:11

JDW schreef:Ik dacht op cyclingnews.com gelezen te hebben dat de regel enkel van toepassing is tijdens 'stage races', maar vind dit nu niet meer terug... Dus wiel wissels in roubaix zouden wel kunnen?
euhm, nee! Dan wordt je direct en gelijk uitgesloten en mag je 200 zwitserse frank dokken! :D

zie hier:
http://www.uci.ch/mm/Document/News/Rule ... nglish.pdf

tabel blz 11, daar zie je alle straffen/boetes. Het gaat om #13 en de rest van de straffen zijn ook niet mis...
bvb
niet-essentiele kledij (wat bedoelen ze daarmee): boete en eventueel niet starten...
3 keer kaderplaatje slecht bevestigd: eruit!
Finish lijn terug kruisen met kaderplaatje en racenummer nog bevestigd: 30 zwitserse frank!
enzovoort.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 20 mei 2015 09:34

stakie75 schreef:Even buiten de discussie terecht/onterecht. Ik vroeg me af of renners/ploegleiders alle regels wel weten? Na gisteren zeg ik nee en dat vind ik dan weer onprofessioneel, want je ziet welke impact dit heeft. Als Porte dit geweten had, had ie wel nee gezegd en nog even gewacht lijkt me. Had hem misschien 30 sec extra gekost, maar iig minder dan de 2 minuten nu.
+1, precies dat.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27629
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mei 2015 09:51

Wat ik me afvroeg (ik heb de koers niet gezien): hoe kan het dat een kopman strandt zonder helper direct naast hem? Dat is ook aardig onprofessioneel lijkt me. Ik kan het mis hebben.

dario
Forum-lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 20 mei 2015 09:53

'Als Sky dit geweten had', tja: iedereen wordt geacht de wet te kennen, dus niet kennen van de regels lijkt me geen excuus... Als het reglement dit voorschrijft is het ook maar normaal dat dit ook wordt toegepast - wat niet wegneemt dat de regel zelf natuurlijk erg discutabel is.
Ik ben niet meteen een fan van Porte (nu ja, het is vooral Sky dat ik een irritante ploeg vind), maar in deze omstandigheden zou ik het wel prachtig vinden mochten Contador en Aru straks voor de lol een wieltje uitwisselen. Alleen vrees ik dat solidariteit tussen topsporters alleen daar bestaat waar het niet om de knikkers gaat... Dus realistischer lijkt me dat ze het voorval luidop betreuren in de pers, maar intussen denken: 'da's alvast één concurrent minder'.
En ik vroeg me net hetzelfde af als Havana: waar zat de rest van de Sky-ploeg dan eigenlijk?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 20 mei 2015 09:53

Vind het ook wel een beetje zuur, vooral als Porte bijvoorbeeld op 2 minuten de Giro zou verliezen, maar er is ook wel wat voor de regel te zeggen. Misschien zouden ze trouwens ook eens moeten gaan klagen als de jury de regels niet goed toepast, daar hebben de ploegen natuurlijk zelf ook een rol in.

Overigens viel het mij op dat bij het achtervolgen Porte alle moeite leek te hebben met het houden van het wiel van zijn ploeggenoten terwijl je zou verwachten dat hij als tijdrijder het daar makkelijker mee zou hebben. Ben benieuwd of dat zo leek, of dat hij dat hij echt moeite had.

Plaats reactie