Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 08 mei 2015 21:54

8sp! Da's lachen. En opeens kosten kettingen en cassetes geen moer meer en gaan ook nog eens langer mee.

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 09 mei 2015 20:19

een goede ontwikkeling , body vervangen is wat duurder ben ik bang , oude body en casette en alle andere onderdelen bewaar ik in een krat, mocht ik hem ooit verkopen aan een liefhebber heeft hij een complete fiets . 8-)

Gebruikersavatar
wielklem
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 14 mei 2010 23:50

Gebruikersavatar wielklem 09 mei 2015 21:04

Heb pas nog zo'n body vervangen, andere fietsenmaker had hem nog nieuw liggen dus ze zijn er nog wel ;) Leuke fiets!

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 09 mei 2015 22:06

ik laat er een moderne op zetten zodat ik moderne cassettes kan plaatsen , scheelt weer in aanschaf van nog meer gereedschap en de casettes zijn niet meer te krijgen , de moderne 7 speed wordt al zeuren .anders moet ik vijlen .

is zeker een leuke fiets, ik kwam vrijdag mijn wiel halen (was nog niet klaar )
en de heren monteurs wisten meteen wie ik was , ah die meneer van die Gazelle racefiets.
en dat terwijl ik alleen het wiel gebracht heb :mrgreen:

de eigenaar vroeg nog wat ik allemaal besteld had, en ik legde uit wat voor stuurlinnen ik gekocht had enz , hij was meteen enthousiast over het feit dat ik een soort leerachtig suède kleurig lint klaar heb liggen .
dus ik denk dat als die klaar is dat ik er heen fiets en dat ze dan de fiets computer mogen monteren :D vinden ze vast wel leuk dan .

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6288
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 mei 2015 18:10


carver83
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2014 22:05

carver83 11 mei 2015 15:19

Afbeelding

Elia Viviani vanmorgen aan de start van de Giro, dit zien we nu eens graag :mrgreen:

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 14 mei 2015 14:38

Hè hè eindelijk gevonden, een setje nieuwe spatborden voor mijn Gazelle Tour de France (sportfiets voor dagelijks gebruik). Aangezien er al tijden een groter frame voor deze fiets klaar staat, ben ik heel blij dat ik nu een mooie set spatborden heb gevonden, degene die er nu op zitten, zijn "beyond repair" helaas.

Afbeelding

Dit gaat het dus worden, Gilles Berthoud set 700C x 40 mm model C.

Oh ja, ook nog een Shimano unigilde cassette gevonden voor de Van Tuyl, dus die gaat binnenkort ook opgebouwd worden.

@gastheerg : bedankt voor je verslag vanuit Salland!

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 14 mei 2015 19:12

ik heb ook iets leuks gevonden

Afbeelding :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 15 mei 2015 08:37

Leuk verslag van retrorit, ik doe mee a.s. Zondag 17 mei aan een retrorit in Venlo( TWC Olympia Baarlo, start wielerbaan Venlo Louisenburgweg, 11.00 uur).
De training voor Dolomieten Marathon moet maar even wijken voor iets anders.
Ik ben wel een hybride retro rijder, fiets is correct op pedalen na(speedplay), maillot is correct, broek is zwart maar wel lycra, schoenen zwart maar modern. ( misschien is er stijlpolitie en kom ik in de problemen ;-). )
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

M.A,S
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2015 18:23

M.A,S 15 mei 2015 08:54

ik rust mijn retrootje ook uit met wat modernere hulp middelen , gewoon omdat het kan
en omdat het lekker fietst .
de onderdelen die vervangen worden bewaar ik wel want volgens mij is alles wat er op zit zo uit de winkel er op gezet en is er nooit wat vervangen .
de ketting was er het ergst aan toe er zat heeeel veeeel speling tussen de schakels .

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6288
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2015 13:01

Vieux chnoque schreef:( misschien is er stijlpolitie en kom ik in de problemen ;-). )
geen zorgen hoor. De retroritten in NL zijn super easy. Bij L'Eroica doen ze wel streng (meermaals gezien dat er iemand met klikpedalen uit de startrij is gehaald) maar dat heft ook te maken dat een dergelijke lange afstand een wezenlijk andere prestatie is met klikpedalen dan met ouderwetse toeclips.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2015 13:33

Vieux chnoque schreef:Leuk verslag van retrorit, ik doe mee a.s. Zondag 17 mei aan een retrorit in Venlo( TWC Olympia Baarlo, start wielerbaan Venlo Louisenburgweg, 11.00 uur).
De training voor Dolomieten Marathon moet maar even wijken voor iets anders.
Ik ben wel een hybride retro rijder, fiets is correct op pedalen na(speedplay), maillot is correct, broek is zwart maar wel lycra, schoenen zwart maar modern. ( misschien is er stijlpolitie en kom ik in de problemen ;-). )
:( Helaas moet de vrouw werken en heb ik geen oppas. Wel jammer want zo vaak wordt niet zoiets georganiseerd hier in de buurt.

Die zwarte lycra broek mag volgens mij bij alle retrotochten. Zoveel oude wollen exemplaren die nog enigszins fris ruiken bestaan er namelijk niet meer. Ik draag trouwens ook op de carbon fiets alleen zwarte broeken.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie