Na een paar honderd km zal het waarschijnlijk ook al wat beter gaan.
Ketting ratelt alleen op de 39/12 (11speed)
Sluit me aan bij gebruik het grote blad. Is theoretisch nog een fractie efficiënter ook. En koop anders een cassette met de 11 als sluitkrans. Dan lukt het op de 12 wel
Na een paar honderd km zal het waarschijnlijk ook al wat beter gaan.
Na een paar honderd km zal het waarschijnlijk ook al wat beter gaan.
-
Hanjovdberg
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02 mei 2015 20:27
Nee hoor want ik heb een 11 als sluitkrans ... Dat is juist wat ik zo vreemd vind.
-
Hanjovdberg
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02 mei 2015 20:27
Bedankt om me in het beginnershoekje te plaatsen. Na 4 fietsen volledig zelf te hebben opgebouwd .... En ik heb dit nog nooit gehad bij 10 speed. Ook niet bij 39/11 ..
Mijn beste dan heb je al die jaren het gewoon fout gedaan, want wat jij jezelf hebt aangeleerd is niet zoals het bedoeld is. Misschien moet je dat maar accepteren. Zijn wel meer mensen die zichzelf iets foutiefs aanleren.Hanjovdberg schreef:Bedankt om me in het beginnershoekje te plaatsen. Na 4 fietsen volledig zelf te hebben opgebouwd .... En ik heb dit nog nooit gehad bij 10 speed. Ook niet bij 39/11 ..
http://www.allesoverwielrennen.nl/fiets ... schakelen/
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Gewoon weer 10 speed gaan rijden, lekker harken op 39x11.Hanjovdberg schreef:Bedankt om me in het beginnershoekje te plaatsen. Na 4 fietsen volledig zelf te hebben opgebouwd .... En ik heb dit nog nooit gehad bij 10 speed. Ook niet bij 39/11 ..
Kan je ook je forumnaam van maken, 53x11 hebben we hier al.
Een mooi bier & chips onderwerp zo en dat terwijl het nog lang geen vrijdagmiddag is....
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43525
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou overstappen op Campa, die rotzooi uit Japan is gewoon niet goed. Laatste 2 kransjes niet gebruiken.....tsssss
(Of gewoon luisteren naar gratis advies en eerder naar buitenblad schakelen
)
(Of gewoon luisteren naar gratis advies en eerder naar buitenblad schakelen
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Hanjovdberg
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 02 mei 2015 20:27
Wat mij stoort is de toon in een aantal reacties. Zonder in te gaan op mijn echte vragen wordt er al een oordeel gegeven over mijn manier van fietsen, staat van dienst, harker.
Ik weet ook wel dat het niet aangeraden wordt alle kransjes te gebruiken ivm ideale ketting lijn. Dat probeer ik ook wel te voorkomen maar soms schakel je achter nog even af. Bij mij leidde dat dus een aantal keer tot ratelen.
Volgens mij is de (niet) ideale ketting lijn iets anders dan niet mogelijke ketting lijn. Het is naar mijn mening nog altijd een advies wat wordt gegeven ivm snellere slijtage en mogelijke onnatuurlijke krachten op de ketting en cassette. Dat is wat anders dan niet kunnen. Daarbij is groot groot schadelijker voor je aandrijving dan klein klein volgens mij.
Bedankt voor alle welgemeende adviezen. Maar graag had ik dus ook een inhoudelijke discussie gevoerd over bovenstaande vragen. We kunnen allemaal Shimano adviezen napraten maar ik hoopte dat er iemand was die wat anders kon vertellen.
Als laatste wil ik nog noemen dat ik gisteren bij een goede fietsenzaak was en die heeft er samen met mij naar gekeken. Geen enkele keer heeft hij gezegd dat het niet zo moeten kunnen terwijl hij zelfs voor semi profteams onderhoud heeft gedaan.
Ik laat mijn antwoord op mijn zoektocht nog wel een keer weten.
Ik weet ook wel dat het niet aangeraden wordt alle kransjes te gebruiken ivm ideale ketting lijn. Dat probeer ik ook wel te voorkomen maar soms schakel je achter nog even af. Bij mij leidde dat dus een aantal keer tot ratelen.
Volgens mij is de (niet) ideale ketting lijn iets anders dan niet mogelijke ketting lijn. Het is naar mijn mening nog altijd een advies wat wordt gegeven ivm snellere slijtage en mogelijke onnatuurlijke krachten op de ketting en cassette. Dat is wat anders dan niet kunnen. Daarbij is groot groot schadelijker voor je aandrijving dan klein klein volgens mij.
Bedankt voor alle welgemeende adviezen. Maar graag had ik dus ook een inhoudelijke discussie gevoerd over bovenstaande vragen. We kunnen allemaal Shimano adviezen napraten maar ik hoopte dat er iemand was die wat anders kon vertellen.
Als laatste wil ik nog noemen dat ik gisteren bij een goede fietsenzaak was en die heeft er samen met mij naar gekeken. Geen enkele keer heeft hij gezegd dat het niet zo moeten kunnen terwijl hij zelfs voor semi profteams onderhoud heeft gedaan.
Ik laat mijn antwoord op mijn zoektocht nog wel een keer weten.