hoe lang moet een buitenband meegaan
Ik heb vorig jaar een nieuwe fiets gekocht. Heel blij met mijn stevens san remo.
Ik heb nu 700 km gereden, maar nu rijd ik in 1 week 3 keer lek. Vanavond voor het eerst in een groep en 2 keer lek. Kijken die mannen naar mijn band en zeggen dat als is 6000 km had gefietst het er meer op had geleken.
Buitenband is continental ultra race 700*23c vouwband
Ik heb nu 700 km gereden, maar nu rijd ik in 1 week 3 keer lek. Vanavond voor het eerst in een groep en 2 keer lek. Kijken die mannen naar mijn band en zeggen dat als is 6000 km had gefietst het er meer op had geleken.
Buitenband is continental ultra race 700*23c vouwband
Ik heb met mijn buitenbanden die bij de fiets kwamen 1000km gereden en 5x lek. Het waren Michelin Dynamics. Denk dat de naam is afgeleid dat je lenig wordt om vaak te bukken bij het verwisselen van je biba. Nu rij ik op gp4000s en rij gemiddeld 1x per 3000km lek.
Is je bandenspanning goed? 7 a 8 bar.
zit er niets scherps in je buitenband?
Is je bandenspanning goed? 7 a 8 bar.
zit er niets scherps in je buitenband?
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
-
eelcoz
700 km op een buitenband is absurd weinig. Zou toch wel een paar duizend km mee moeten kunnen.
En 3x lek rijden in een week kan domme pech zijn, maar wel veel met dit droge weer. Ik rijd gemiddeld eens in de 4 a 5000 km lek.
En 3x lek rijden in een week kan domme pech zijn, maar wel veel met dit droge weer. Ik rijd gemiddeld eens in de 4 a 5000 km lek.
-
misternochain
- Forum-lid
Ik rij inmiddels zo'n 2000km lekvrij met mijn Continental buitenbanden, zijn grand prix's maar daar zit niet zoveel verschil op. Reden voor overmatige slijtage komt zowat enkel van het feit dat je je de banden te zacht oppompt. Conti krijgt zowat overal goede commentaren.
Als je 3 keer op een week lekrijd heb je wrs je buitenband niet goed nagekeken of is het dringende tijd om er een andere op te zetten.
Als je 3 keer op een week lekrijd heb je wrs je buitenband niet goed nagekeken of is het dringende tijd om er een andere op te zetten.
Stevens SLC Team Ultegra SL
Jerliz schreef:er zitten allerlei kleine gaatjes waar steentjes in gaan zitten, waardoor ik elke keer lek rijdt. ja band is knetterhard.
Band van het wiel halen en de band vetvrij maken (wasbenzine).
Gaatjes vervolgens dicht lijmen met seconde lijm. Werkt perfect.
Controleer na elke rit de banden op steentjes. Steentjes gaan na verloop van tijd namelijk steeds verder in de band zitten waardoor je lek rijdt. Vooral met nat weer heb je eerder steentjes in de band.
-
joeptimmermans
- Forum-lid
Als je je fiets al een jaar hebt, en hij daarvoor al een jaar in de etalage had gestaan, kan het goed zijn dat het rubber wat is uitgedroogd, waardoor de band sneller slijt. Ik zou niet gaan klooien met secondelijm, maar gewoon een paar nieuwe bandjes aanschaffen en vanaf nu goed op steentjes gaan controleren, dat bevordert wel de duurzaamheid.
mao schreef:
Wat is de functie van vetvrij maken?
thanks voor de tip over de seconde lijm
Lijkt me om vetvrij te maken voor de seconden lijm.
@db87:
Maar waarom gaan 'kloten' ipv van er wat goede buitenbanden op te leggen?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
jurjenvanemden
- Forum-lid
na aanschaf swalbe durano plus al 2500km lekvrij
Wie het zelf niet kan, onderwijst het, en wie niet onderwijzen kan, levert kritiek
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Het kan inderdaad een gevalletje domme pech zijn, dus
1 buitenbanden controleren, zit er iets in wat je band lek steekt.
2 als je dan nog lek rijdt, gewoon nieuwe bandjes halen
Ik ben laks met mijn bandjes ik check ze niet braaf na een rit, dat zou ik eigenlijk moeten doen. Soms zit er een scherfje in de band die blijft zitten en die langzaam door de band heen de binnenband lek maakt.
1 buitenbanden controleren, zit er iets in wat je band lek steekt.
2 als je dan nog lek rijdt, gewoon nieuwe bandjes halen
Ik ben laks met mijn bandjes ik check ze niet braaf na een rit, dat zou ik eigenlijk moeten doen. Soms zit er een scherfje in de band die blijft zitten en die langzaam door de band heen de binnenband lek maakt.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten