Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

herstart

koelekiller
Forum-lid

koelekiller 08 jun 2010 13:14

Hallo heb in mijn jonge jaren toch al 20 jaar geleden nog gekoerst op vrij matig niveau. Ondertussen 20 jaar een andere sport gedaan op hoog niveau en had graag terug beginnen fietsen. Ben nu aan het uitkijken naar een nieuwe fiets.

Daarom had ik graag wat raad gekregen in welke richting ik zou moeten zoeken. Om de een of andere reden heb ik niet echt een goed gevoel met Shimano (waarschijnlijk omdat ik daar geen goede herinneringen aan over gehouden heb zoveel jaar geleden)
Ik ben eerder van de opinie een iets goedkoper kader te kopen en betere group dan omgekeerd (bv Campagnolo Record -of Super record zelfs)
Mijn budget voor de fiets ligt rond de 2500 euro

zijn er mensen die mij wat raad kunnen geven

madhill
Forum-lid

madhill 08 jun 2010 14:18

Ik had hetzelfde en reed vroeger alleen met Campa. Er is alleen zo veel veranderd en verbeterd, ook bij Shimano, dat je rustig beide merken zou kunnen overwegen. Ik reed met Campa SR en rij nu met Shimano Ultegra 6700 en daar mankeert niets aan. Het is eerder een emotionele keuze voor jou denk ik.
Ik zou wel kiezen voor een goed frame maar met Campa R / SR hou je niet veel geld over voor het frame als je maar 2500 euro uit wilt geven.
Evertse in Zierikzee heeft wel een goede aanbieding voor een Pinarello FP2 met Campa van 2690 voor 1790 euro. Dan heb je nog genoeg over om e.e.a. aan de fiets te upgraden. Evertse kan je wel advies geven hierin.

Succes met de herstart!
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

Plaats reactie