Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 apr 2015 17:39

FranX78 schreef:Dat is klote. Zelf geen schade opgelopen?
Kun je de eerste eigenaar niet om een crash replacement laten vragen? Eventueel kun je hem nog een vergoeding of iets dergelijks daarvoor geven.
Dat zou ik ook als eerste proberen.
Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 18 apr 2015 17:42

Op een paar gekneusde ribben en behoorlijk wat schaafplekken is het wel redelijk.Net nog even bij canyon gekeken, maar de Slx el in maatje large is nu al weer uitverkocht. Het fiets seizoen is net begonnen...

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 18 apr 2015 18:17

rene-canyon schreef:Op een paar gekneusde ribben en behoorlijk wat schaafplekken is het wel redelijk.Net nog even bij canyon gekeken, maar de Slx el in maatje large is nu al weer uitverkocht. Het fiets seizoen is net begonnen...
Lekker zuur allemaal, jammer dat je geen aanspraak kan maken op een crashreplacement regeling.
Datgene wat jou vandaag is overkomen is voor mij de laatste jaren de reden geweest om niet meer aan dit soort massale evenementen deel te nemen.

Sterkte met het herstel.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 18 apr 2015 20:37

Voor mij ook de laatste keer.Ik heb de meest bizarre ongelukken gezien vandaag.Puur vanwege de te massale opkomst. Ik belande tegen het zin in een groep met bijna 50 mensen.Ik rij wel vaker toertocht en maar het wordt met de dag gekker.Puur vanwege geen aandacht voor elkaar, maar ook tegenliggers en auto's.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 18 apr 2015 20:40

Je frame is vast nog te repareren, neem even contact op met Unlimited, Ted Cranen:
http://www.unlimitedcolors.nl/diensten/ ... ratie.aspx
Niets is wat het lijkt..

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 18 apr 2015 21:02

Jep, zeer goede ervaring mee.
ooit allemaal op een Scalpel

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 19 apr 2015 10:06

Dank voor de tip Maurice.Ik heb wat offertes aangevraagd.En bovendien weer wat hoop.Iemand ervaring met carbon reparatie in Warmenhuizen? Dit is voor mij praktisch in de buurt.Was in ieder geval zeer snel met reactie met een relatief schappelijke prijs.

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 19 apr 2015 10:23

rene-canyon schreef:Voor mij ook de laatste keer.Ik heb de meest bizarre ongelukken gezien vandaag.Puur vanwege de te massale opkomst. Ik belande tegen het zin in een groep met bijna 50 mensen.Ik rij wel vaker toertocht en maar het wordt met de dag gekker.Puur vanwege geen aandacht voor elkaar, maar ook tegenliggers en auto's.
Ik heb 3 jaar geleden eens een keer mee gedaan met de Ronde van Noord Holland en kwam toen ook tegen wil en dank in een sliert fietsers van minsters 200 meter terecht. Mijn eerste gedachte was "Als er nu iemand zit te snurken dan zijn we allemaal fucked". Je ziet voor je de hele tijd mensen om zich heen zitten loeren terwijl datgene waar je op moet anticiperen recht voor je gebeurd.

Take care en wie weet valt je fiets nog knap te repareren, schijnt tegenwoordig toch hele goede en vooral veilige resultaten op te leveren.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Ign
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 apr 2014 14:34

Ign 19 apr 2015 20:06

Ik heb vorig jaar een scheur in mijn mtb laten maken en ik merk geen verschil. Het was een particulier die dit als hobby deed dus heb ook bijna niets moeten betal itt professionele (€75 ipv €300). Hij zit wel in het Antwerpse (boom). Als je dit iets zegt Pm me dan maar, dan geef ik je zijn email.

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 19 apr 2015 20:30

Hopen dat repareren nog kan maar persoonlijk zou ik niet meer met een lekker gevoel op de fiets zitten.
Canyon Ultimate SLX

neilr4
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 apr 2014 16:41

neilr4 19 apr 2015 20:58

Vraagje aan ervaren Canyon klanten over frame maat!!!

Ik heb momenteel een aluminium racefiets maat 53cm zitbuis en 53cm boven buis met 11cm stuurpen. Mijn zadel hoogte vanaf center trapas is 70cm.

Toen ik mijn Ultimate CF SL ging bestellen heb ik mijn afmetingen ingegeven en ik kwam uit volgens Canyon op een maat XS!! Een maat XS wordt standaard geleverd met een 8cm stuurpen dus ik vind de berekening van Canyon een beetje afwijkend.

Ik heb een maat S besteld met een 11cm stuurpen (2cm langer dan wat er standaard erop zit) dus dan ben ik volgens afmetingen op Canyon 8mm langer reach dan mijn huidige fiets maar mijn fiets is pas over twee weken klaar dus ik heb wel tijd om wat veranderingen door te geven.

Ik heb in de tussentijd gelezen van mensen dat de afmetingen van Canyon vrij naukeurig zijn dus nu ben ik aan het twijfelen!!

Iemand advies?

Alvast bedankt!

thedutchmaster
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2009 01:09

thedutchmaster 20 apr 2015 08:21

Advies van Canyon's PPS klopt inderdaad wel aardig.
Dat wil niet zeggen dat je niet mag afwijken voor wat betreft een stuurpen bijvoorbeeld.
Frame is natuurlijk het meest belangrijk en moet dus goed 'passen'.
Een stuur- of zadelpen is makkelijk te wijzigen.
Als je een andere zadel- of stuurpen gemonteerd wil zien, dan kun je dit aangeven in de opmerkingen bij de bestelling.
Het onderdeel wordt dan (evt tegen meerprijs) door Canyon gemonteerd.

Plaats reactie