Carbonfiets op fietsdrager voor trekhaak?
Ik gebruik al jaren deze met mijn carbon fiets. Geen enkel probleem mee gehad :

Rond mijn carbon wielen, waar de wielen worden aangespannen op de drager, gebruik ik buis isolatie om de wielen niet te beschadigen. Gebruik ook zo'n isolatie rol rond mijn bovenbuis waar de klem van de drager om de fiets gaat. :


Rond mijn carbon wielen, waar de wielen worden aangespannen op de drager, gebruik ik buis isolatie om de wielen niet te beschadigen. Gebruik ook zo'n isolatie rol rond mijn bovenbuis waar de klem van de drager om de fiets gaat. :

---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE
Carbon is geen snijkoek. Geen enkel probleem, ik doe dit wel 25x per jaar ofzo, nooit een probleem.
Ook nooit problemen gehad met carbon (thule euroway g2 923).
Beste methode is op de zadelbuis klemmen ivm extra stevigheid door de zadelpen. Alleen is het wat lastiger om de klem daar te krijgen vergeleken met de bovenbuis.
Beste methode is op de zadelbuis klemmen ivm extra stevigheid door de zadelpen. Alleen is het wat lastiger om de klem daar te krijgen vergeleken met de bovenbuis.
older Budweiser
Hangt van je drager af, met een Spinder is dat geen enkel probleem.
Isolatiemateriaal en doekjes enzo gebruik ik niet. De klem van Spinder is van binnen al van rubber, dat maakt echt geen beschadigingen.
Sommige mensen doen net alsof ze een kristallen glas vervoeren, een beetje doorsnee carbon frame kan echt heel wat hebben. Klem hoeft alleen handvast.
Isolatiemateriaal en doekjes enzo gebruik ik niet. De klem van Spinder is van binnen al van rubber, dat maakt echt geen beschadigingen.
Sommige mensen doen net alsof ze een kristallen glas vervoeren, een beetje doorsnee carbon frame kan echt heel wat hebben. Klem hoeft alleen handvast.
En hoe denken jullie over een carbonfiets waarbij de bevestiging is op de cranks? (twinnyload). Zelf altijd een alufiets zonder problemen zo vervoerd, maar nu een vriendin met een carbonframe.
Dat de crank beetje kan slijten bij de schroef is uiteraard bekend, maar meer gelet op de krachten op't frame.
Dat de crank beetje kan slijten bij de schroef is uiteraard bekend, maar meer gelet op de krachten op't frame.
Bulls Desert Falcon 1 - Shimano Ultegra
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT
Als 't een gen 1 Twinny Load is dan past 't überhaupt niet.
Een uitgebreide discussie over de voor- en nadelen van crankbevestiging vind je hier
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... evestiging
Een uitgebreide discussie over de voor- en nadelen van crankbevestiging vind je hier
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... evestiging
Dank voor de reactie. Passen is het probleem niet. Het is de laatste twinny load van de oude stempel. Al vele racefietsen vervoerd, alleen geen Carbon. Als dat dus geen probleem is, ga ik nu niet 200/300 uitgeven aan een mooiere en misschien betere.
Bulls Desert Falcon 1 - Shimano Ultegra
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT
Xtrail MUD 5.0 - Shimano XT
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 jul 2015 21:42
Gebruik al 8 jaar een Twinny Load Swing (crankbevestiging). Door het vele gebruik (ook op vakanties) komt hij niet meer van de auto af, levert bovendien een extra kreukzone op bij mijn 7-zitter (bloedjes van kinderen op de laatste rij). Tegenwoordig staan er ook carbon-fietsen op de Swing, nooit problemen mee gehad. Paar jaar geleden nog uitbreiding bij gekocht naar 4 fietsen.
Producenten van frames lijken niet erg veel vertrouwen te hebben in een frame-bevestiging. Duitse snelwegen met bijbehorende snelheden, en Poolse/Franse bergweggetjes blijken geen probleem.
Ik hoop dat ik nog een tijdje door kan met de crank-bevestiging (Twinny-Load maakt ze kennelijk niet meer).
Producenten van frames lijken niet erg veel vertrouwen te hebben in een frame-bevestiging. Duitse snelwegen met bijbehorende snelheden, en Poolse/Franse bergweggetjes blijken geen probleem.
Ik hoop dat ik nog een tijdje door kan met de crank-bevestiging (Twinny-Load maakt ze kennelijk niet meer).
Ik gebruik bij het vervoeren van mijn racefiets op de fietsdrager (trekhaak) altijd een Thule frame adapter. Dit werkt prima en geen risico op beschadiging van het carbon frame.
Linkje van de adapter: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-982000
Linkje van de adapter: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-982000
Ik gebruik een Hapro voor 3 fietsen.
Heb een carbon fiets en hogere carbon wielen.
De wielbakken zijn met de fiets mee te stellen, zodat je geen last hebt van rare of onder een hoek staande riempjes.
Een doekje tussen de framehouder, ook al heeft deze een rubberen padding, en je frame blijft krasvrij.
De houders zijn ook te verstellen.
De bevestiging kunnen je met een sleutel vergrendelen evenals de drager.
Dus onderweg bij een tankstation kunnen ze je fiets er niet afhalen, of ze moten het frame doorzagen
Heb denk ik al wel 10.000 km met die drager door Europa gereden.
Verder komt deze zo'n beetje als beste uit de bus en is nog eens honderden Euro's goedkoper dan een Thule.
Heb een carbon fiets en hogere carbon wielen.
De wielbakken zijn met de fiets mee te stellen, zodat je geen last hebt van rare of onder een hoek staande riempjes.
Een doekje tussen de framehouder, ook al heeft deze een rubberen padding, en je frame blijft krasvrij.
De houders zijn ook te verstellen.
De bevestiging kunnen je met een sleutel vergrendelen evenals de drager.
Dus onderweg bij een tankstation kunnen ze je fiets er niet afhalen, of ze moten het frame doorzagen

Heb denk ik al wel 10.000 km met die drager door Europa gereden.
Verder komt deze zo'n beetje als beste uit de bus en is nog eens honderden Euro's goedkoper dan een Thule.