vorkkroon op carbon voorvork monteren
Via de zoekfunctie heb ik geen eenduidig antwoord kunnen vinden, vandaar mijn vraag: wat is wijsheid? Vorkkroon met een slagpijp monteren, of eerst een dwarssnede in de vorkkroon zagen? De eerste optie heeft als risico dat ik ‘m nooit meer goed van de carbon voorvork krijg, maar de tweede geeft mogelijk aanleiding voor speling?
Zoiets heet een kroonlagerring....
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ter aanvulling op bovenstaande en 'ter lering'QQleQ schreef:Ah, heb ik toch het verkeerde woord gebruikt...

Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 09 apr 2015 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
Ben wel nieuwsgierig waarom je de kroonlagerring ook weer zou willen verwijderen?
Ik heb deze in de oven gelegd en toen ging deze gemakkelijk op de vorkbuis.
Ik heb deze in de oven gelegd en toen ging deze gemakkelijk op de vorkbuis.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
-
- Forum-lid
@ allen
Even nog een vervolgvraag op de vraag van de TS: Begrijp ik het goed dat het om een volledig carbon vork gaat? Zo ja moet je hier dan voordat je de onderste balhoofdlager plaatst eerst nog een ring (kroonlagering?) plaatsen?
Ik heb nl. een Felt voorvork met bijbehorend balhoofdlagerset gekocht, zitten alleen lagers, expander en topcap bij, geen onderste ring.
Even nog een vervolgvraag op de vraag van de TS: Begrijp ik het goed dat het om een volledig carbon vork gaat? Zo ja moet je hier dan voordat je de onderste balhoofdlager plaatst eerst nog een ring (kroonlagering?) plaatsen?
Ik heb nl. een Felt voorvork met bijbehorend balhoofdlagerset gekocht, zitten alleen lagers, expander en topcap bij, geen onderste ring.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.