Tiagra 4700
- Wolfhound32
- Forum-lid
Echt een heel mooie groep zo. Want jonge, jonge, jonge, wat was die vorige inderdaad lelijk.
herwerdenrijder
- Forum-lid
Ziet er netjes uit! Benieuwd naar de prijzen..
-
d-theunise
- Forum-lid
wanneer komt deze groep uit ?
5800 is 11 speed, 4700 is nog 10 speed. Is wat mij betreft genoeg verschil om toch wat extra uit te geven voor 105.chrissiewizzie schreef:Dit ziet er inderdaad prima uit. Dit maakt 105 bijna overbodig als het kwalitatief op een hoger plan staat dan de vorige.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Wat was er kwalitatief mis met de vorige ? Niet zoveel in mijn beleving.chrissiewizzie schreef:Dit ziet er inderdaad prima uit. Dit maakt 105 bijna overbodig als het kwalitatief op een hoger plan staat dan de vorige. Ik ben wel benieuwd naar deze groep op fietsen voor buren die willen gaan beginnen met wielrennen (ik ben een soort wielren-zendeling in de buurt geloof ik)
Voor de meeste beginners (en wielertoeristen) is een 11-speed helemaal niet nodig.RMB schreef:5800 is 11 speed, 4700 is nog 10 speed. Is wat mij betreft genoeg verschil om toch wat extra uit te geven voor 105.
De anderen die het wel nodig (denken te) hebben voelen zich te goed voor Tiagra en gaan voor minimaal 105 maar meestal voor Ultegra.
Tja, definieer "nodig"... Het valt te betogen dat meer dan 1 speed nodig is
(sowieso in nederland). Maar goed, die richting wil ik niet op, m'n punt was een reactie op "...Dit maakt 105 bijna overbodig..."; er is namelijk nog wel degelijk verschil.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Het grote probleem van deze 4700 groep is dat je je koersbroek nergens meer kunt laten drogen. Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Shimano er daarom een gratis waslijn bij levert.
-
herwerdenrijder
- Forum-lid
havana schreef:Het grote probleem van deze 4700 groep is dat je je koersbroek nergens meer kunt laten drogen. Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Shimano er daarom een gratis waslijn bij levert.
Waarmee de toegevoegde waarde van de 105 gelijk weer is aangetoond.