@binkie: doe ff normaal. TS heeft een BMI van 22. Lijkt me toch niet overdreven veel. Bovendien is ook BMI niet zaligmakend. Had zelf ooit ook BMI 22 (70 kg bij 1m78), maar wel met een vet% <5%. (Inmiddels zijn beiden een stukkie hoger, maar dik ben ik nog steeds niet)
@TS: Mooi setje lijkt me. Campa wielen zijn zowiezo redelijk de top kwa systeemwielen
advies gevraagd voor lichte klimwieltjes met Campa body
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
binkie schreef:Beetje offtopic maar:
80kg bij 1.90m?
Dan zou ik eens proberen wat af te vallen. Dat werkt veel beter en is goedkoper.
Ha, ha natuurlijk heb je gelijk (binnen bepaalde grenzen).
Ik ben echter al heel wat afgevallen (10 kg in een jaar), en heb mezelf beloond met deze wieltjes. Mijn streefgewicht is 78 kg, daaronder ga je bij mij ribben tellen.
Ik wil wel nog een cassette kopen, omdat ik met twee wielsets ga rijden, maar de SR lijkt dus geen goed idee. Kan ik van het geld dat ik bespaar weer eens uit eten!
Foosho schreef:Een latex binnenband nemen is wel de goedkoopste manier om grammen te winnen.. en 70g is niet slecht in dat opzicht. Cassette is erg duur daarentegen (en weinig inertia idd).
Welke latex biba's heb je trouwens? Vredestein latex weegt ~50 g/stuk. Zijn denk ik de lichtste.
Ik heb Continental binnenbandjes (50g); daarvoor Vittoria butyl ultralite (85g p/stuk).
Was niet mijn eigen idee, maar van mijn lbs. Hoofdreden was minder gauw lekrijden en betere eigenschappen bij rijden. Is inderdaad goedkoop: 6,30 euro p/stuk!
Foosho schreef:Continental latex binnenbanden, bestaan die?
Is het niet de 'supersonic'? Dat is ultra licht butyl, ging bij mij heeeel snel stuk..
Je hebt gelijk, die moeten nog uitgevonden worden. Was in de war, omdat ik tegelijk ook gewone butyl van Conti gekocht heb. De latex binnenbandjes waren van Vredestein.
Ik wil met mijn opmerking helemaal niet vervelend doen. Een BMI van 22 is niet overdreven veel voor de doorsnee nederlander. Echter, als je zoekt naar een gewichtsbespraring van enkele tientallen grammen, dan ben je serieus bezig en moet je zeker je eigen gewicht niet uit t oog verliezen. Daar zijn besparingen meestal "vrij gemakkelijk' te halen.@binkie: doe ff normaal. TS heeft een BMI van 22. Lijkt me toch niet overdreven veel. Bovendien is ook BMI niet zaligmakend. Had zelf ooit ook BMI 22 (70 kg bij 1m78), maar wel met een vet% <5%. (Inmiddels zijn beiden een stukkie hoger, maar dik ben ik nog steeds niet)
@binkie: Als je het over vet verliezen hebt, geef ik je deels gelijk (al is je fiets lichter krijgen voor velen ook een hobby op zichzelf), maar spiermassa kwijtraken op bijvoorbeeld bovenlichaam vind ik toch wel vrij ver gaan voor een niet beroepsrenner.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?