Mijn ervaring is in ieder geval dat de bel de gemiddelde snelheid in Nederland verhoogt en in de bergen niet meetbaar negatief beïnvloed.[/quote]
Dat heb ik uiteindelijk ook gemerkt

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Dan hoop ik dat we elkaar niet tegenkomen. Een bel aanschaffen is zonde van mijn geld, dat is tijdens mijn rondje van gisteren nog maar eens bevestigd. Mijn fietsmakker rijdt wel "netjes" met een bel rond en gebruikt deze ook. Echter, van de naar schatting 25 keer dat hij deze nodig had, had het gebruik ervan op 1 of 2 keer na geen zin. De andere (voornamelijk oudere) medeweggebruikers horen dat ding toch niet, vooral als je wind tegen hebt.knutmo schreef:Als ik een fietser zonder bel zie, trap ik hem in de sloot.
Hoffelijkheid voor alles!
25 keer nodig gehad..., Was het een dagtocht, of fiets je met te mooi weer op te toeristische te smalle fietspaden?daclimber schreef:Dan hoop ik dat we elkaar niet tegenkomen. Een bel aanschaffen is zonde van mijn geld, dat is tijdens mijn rondje van gisteren nog maar eens bevestigd. Mijn fietsmakker rijdt wel "netjes" met een bel rond en gebruikt deze ook. Echter, van de naar schatting 25 keer dat hij deze nodig had, had het gebruik ervan op 1 of 2 keer na geen zin. De andere (voornamelijk oudere) medeweggebruikers horen dat ding toch niet, vooral als je wind tegen hebt.knutmo schreef:Als ik een fietser zonder bel zie, trap ik hem in de sloot.
Hoffelijkheid voor alles!
Ik roep altijd netjes en ruim van te voren "pardon" en als ik passeer "dank je / u wel!". Dat werkt tenminste!