Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16305
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mar 2015 12:36

bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.

Blijven je banden een beetje op druk?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 30 mar 2015 12:37

Ik heb de sl 9.0 earo en die bevalt me erg goed. Ook de ultregra groep is top. Het belangrijkste verschil is de diepere zit bij de aeroad. De vraag is of je dat wilt en kunt. Of het de 1600 euro waard is weet ik niet, je zult er niet veel harder door fietsen. Mooi is het natuurlijk wel.

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 30 mar 2015 12:38

Lcsmet schreef:
bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.

Blijven je banden een beetje op druk?
Die tape IS NoTube rim tape. Gebruik het zelf ook en werkt prima.

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 684
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 30 mar 2015 12:39

Wat is het doel van je fiets? Er zit nogal wat verschil in namelijk..

Waarom twijfel je tussen deze twee en waarom niet een eerlijk vergelijk tussen twee Ultegra fietsen (Aeroad 7.0)? Of twee DA fietsen :)

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 684
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 30 mar 2015 12:42

zlyrinx schreef:
Lcsmet schreef:
bigfloor schreef:
Edit : Giant P-SLR wielen, tubeless gemaakt met Tesa 4289 tape, Schwalbe Tubeless ventielen+verlenging en dan Schwalbe One Tubeless banden erop
Even gekeken en die tape is merkelijk goedkoper dan de Stan NoTube rim tape.

Blijven je banden een beetje op druk?
Die tape IS NoTube rim tape. Gebruik het zelf ook en werkt prima.
Waar is dit spul dan zo goedkoop te krijgen? Een hele snelle zoektocht levert een euro of 12, 13, 14 op inclusief verzenden..

Niet veel goedkoper dan met een kartonnetjes van Stan's er omheen :)

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 30 mar 2015 13:07

RuudRuud schreef:Wat is het doel van je fiets? Er zit nogal wat verschil in namelijk..

Waarom twijfel je tussen deze twee en waarom niet een eerlijk vergelijk tussen twee Ultegra fietsen (Aeroad 7.0)? Of twee DA fietsen :)
Heb momenteel een Ultimate AL 9.0 uit 2012. Wil over een tijdje mee gaan doen aan wedstrijden en in de zomer in de Alpen fietsen. En nu het wat langer licht is buiten wordt er elke avond wel een rit gemaakt. De Aeroad SLX ziet erg mooi uit natuurlijk maar 1600 euro is veel geld.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 30 mar 2015 14:18

frankdewildt schreef: Heb momenteel een Ultimate AL 9.0 uit 2012. Wil over een tijdje mee gaan doen aan wedstrijden en in de zomer in de Alpen fietsen. En nu het wat langer licht is buiten wordt er elke avond wel een rit gemaakt. De Aeroad SLX ziet erg mooi uit natuurlijk maar 1600 euro is veel geld.
Ik ga niet over je budget natuurlijk en weet dus ook niet hoeveel € 1.600 voor jou is maar zou de beslissing voor een zeer groot gedeelte (het grootste gedeelte) af laten hangen van het feit of de geometrie geschikt is voor je. Te veel mensen kiezen in mijn beleveving eerst een bepaald model en dan bekijken ze hoe deze vaak met allerlei kunstgrepen (spacers, stuurpennen van de buiten categorie etc.) enigzins pas gemaakt kan worden. Met name aeroframes met veel spacers is in mijn ogen not done.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 30 mar 2015 14:29

dieseltje schreef:
frankdewildt schreef: Heb momenteel een Ultimate AL 9.0 uit 2012. Wil over een tijdje mee gaan doen aan wedstrijden en in de zomer in de Alpen fietsen. En nu het wat langer licht is buiten wordt er elke avond wel een rit gemaakt. De Aeroad SLX ziet erg mooi uit natuurlijk maar 1600 euro is veel geld.
Ik ga niet over je budget natuurlijk en weet dus ook niet hoeveel € 1.600 voor jou is maar zou de beslissing voor een zeer groot gedeelte (het grootste gedeelte) af laten hangen van het feit of de geometrie geschikt is voor je. Te veel mensen kiezen in mijn beleveving eerst een bepaald model en dan bekijken ze hoe deze vaak met allerlei kunstgrepen (spacers, stuurpennen van de buiten categorie etc.) enigzins pas gemaakt kan worden. Met name aeroframes met veel spacers is in mijn ogen not done.
Bedankt voor de tip! Het feit is dus dat je op een Aeroad meer voorover zit dan op een Aero SL?

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 30 mar 2015 14:52

Je schrijft dat je een AL rijdt. Als je hier goed op zit dan is de CF SL toch vrijwel identiek qua geometrie. De Aeroad heeft een langere bovenbuis waardoor je iets gestrekter zit en een smaller stuur waardoor je houding iets meer aero wordt. Weet niet of je hier veel problemen mee ondervind en of je nog flexibel genoeg bent in je onderrug, heup etc. Denk dat de CF misschien de betere keus zou zijn. Blijft lastig. Heb je 1600 euro over voor nieuwe kleren, schoenen, helm, vermogensmeter, nieuwe garmin, lichtere wielen etc...... :D

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 30 mar 2015 16:25

patmaessen schreef:Je schrijft dat je een AL rijdt. Als je hier goed op zit dan is de CF SL toch vrijwel identiek qua geometrie. De Aeroad heeft een langere bovenbuis waardoor je iets gestrekter zit en een smaller stuur waardoor je houding iets meer aero wordt. Weet niet of je hier veel problemen mee ondervind en of je nog flexibel genoeg bent in je onderrug, heup etc. Denk dat de CF misschien de betere keus zou zijn. Blijft lastig. Heb je 1600 euro over voor nieuwe kleren, schoenen, helm, vermogensmeter, nieuwe garmin, lichtere wielen etc...... :D
Ik verwacht dan dat de CF SL een betere keus zal zijn. Flexibiliteit zal het probleem niet zijn, maar op een CF zit ik denk iets comfortabeler dan op de Aeroad. En Ultegra ligt zoals ik de meningen hoor niet ver van Dura Ace af qua kwaliteit.

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 30 mar 2015 20:20

Afbeelding en nog winnen daarna ook... Let op z'n vorkje! [WINKING FACE]

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 684
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 30 mar 2015 21:41

Heb je die foto ook groter? Ben wel benieuwd hoe de computer vast zit.

Plaats reactie