Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 mar 2015 22:34

Voor hetzelfde geld was de kopgroep iets eerder gevormd en had hij daarbij kunnen aanpikken, nadat ze hem opgeraapt hadden. Dan had Lotto een knecht in de kopgroep gehad. Je moet soms ook wat geluk hebben. Paolini is nu de oude krijger, maar als hij door Etixx teruggehaald was, dan had hij op het verkeerde moment zijn krachten verspeeld.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 mar 2015 22:37

mao schreef:Een van de mooiste koersen van de afgelopen jaren gezien, maar kan mij iemand uitleggen waarom ze vandaag met hoge velgen reden???
gewoon omdat het kan daarom nog een mooi plaatje :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Terpstra meldt dat ie niet met een stel pannenkoeken vooruit reed: http://nos.nl/artikel/2027547-terpstra- ... oruit.html maar daar is Vandenbergh er toch echt een van. vond Thomas verreweg wel het sterkt, maar de sterkste wint niet altijd, dat was ook het mooiste van vandaag.

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 29 mar 2015 22:46

Mooiste voorjaar sinds jaren wat mij betreft. Lang geleden dat ik nog zo heb genoten van de Vlaamse koersen. Met als voorlopig hoogtepunt Gent-Wevelgem. Gent-Wevelgem of all races, meetstal een slaapverwekkende vertoning en zo voorspelbaar als wat... maar niet vandaag. En Paolini was dan wel niet de best in koers (dat was duidelijk Thomas), maar geef toe, hij is wel de mooiste winnaar in deze gure omstandigheden. Wat een coureur is die Paolini, grote meneer. Daar doe ik m'n pet voor af, zunne! Luca de flandrien, voor mij mag hij op Paaszondag ook winnnen :D

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 29 mar 2015 23:20

mrcoffee schreef:!..
Waarom rijdt Vandenberg het gat naar Paolini niet gelijk dicht en gaat hij zitten kijken en dat terwijl Terpstra de koers kan gaan winnen? Hoe gaat later wel even aan maar niet van harte.... Ik denk dat het weer aardig is gaan donderen in de bus van QS......
....
En Vandenberg... wat een onbenul.... of hij doet het erom om Terpstra te sarren :)
....
Heb je enigszins een idee hoeveel kilometer Vandenbergh op kop heeft gereden, en erna nog paar keer iemand heeft terug gehaald? Terwijl Terpstra achteraan kon meeglijden.

Als Terpstra dė onbetwiste klassieke kopman wil zijn van QS zal hij toch wat meer zijn verantwoordelijkheid mogen nemen dan enkel de laatste paar kilometer proberen wegspringen. Hij had achter Paolini moeten gaan. Zijn manier van koersen dit jaar is weinig attractief, maakt zelden nog koers.

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 29 mar 2015 23:23

Zal er wel aan liggen dat dit een .nl forum is, maar het minste dat je kan zeggen is dat Vandenbergh geen teamspeler is. Wie de koers zag en niet alleen de finale weet dat Vandenbergh al tonnen werk had verzet voor de laatste 20km. Ik denk dat hij helemaal leeg was op het einde, maar dat Terpstra ook gewoon niet beter kon.
Thomas was beresterk, maar Poalini was beresterk en sluw.
Ik heb vingers te kort om kanshebbers voor de ronde op te noemen, dat wordt genieten volgende week...

agentcrabtree
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 jan 2011 02:15

agentcrabtree 30 mar 2015 00:02

Pelep schreef:
mrcoffee schreef:!..
Waarom rijdt Vandenberg het gat naar Paolini niet gelijk dicht en gaat hij zitten kijken en dat terwijl Terpstra de koers kan gaan winnen? Hoe gaat later wel even aan maar niet van harte.... Ik denk dat het weer aardig is gaan donderen in de bus van QS......
....
En Vandenberg... wat een onbenul.... of hij doet het erom om Terpstra te sarren :)
....
Heb je enigszins een idee hoeveel kilometer Vandenbergh op kop heeft gereden, en erna nog paar keer iemand heeft terug gehaald? Terwijl Terpstra achteraan kon meeglijden.

Als Terpstra dė onbetwiste klassieke kopman wil zijn van QS zal hij toch wat meer zijn verantwoordelijkheid mogen nemen dan enkel de laatste paar kilometer proberen wegspringen. Hij had achter Paolini moeten gaan. Zijn manier van koersen dit jaar is weinig attractief, maakt zelden nog koers.


Terpstra was vandaag absoluut niet de kopman bij OPQS. Ik denk dat hij zelfs nog nooit echt als nummer 1 aan een koers is begonnen bij OPQS. Cavendish en Stybar waren vandaag de beschermde coureurs. De Fitte heeft afgelopen week natuurlijk ook naar Frank Deboosere geluisterd en geredeneerd dat Cavendish de klus wel zou klaren. Niet geheel onterechte tactiek uiteraard, zeker gelet op de prachtige waaieretappe uit de TdF 2013 die Cav ook op zijn naam wist te schrijven. Mocht Cav er vandaag niet meer bij zijn in de finale, dan moest Stybar zijn verantwoordelijkheid nemen. Helaas voor de Fitte waren de beide goudhaantjes niet op de afspraak. Zoals het de laatste jaren wel vaker gebeurd zat OPQS met 2 meesterknechten in de finale. Qua palamares en sluwheid heet Terpstra een streepje voor op VDB, maar qua intrinsieke sterke zit er weinig tot geen verschil op de mannen. Dat weten zij bij OPQS ook maar al te goed en daarom zal Terpstra dan ook nooit de geambieerde status van beschermde renner genieten, net zo min als zijn voorgangers Devolder en Chavanel. Bij Lefevre draait het in de Vlaamse koersen maar om één ding en dat is winnen, en dan liefst met Tom Boonen want dat is publicitair 10 keer zo interessant. OPQS met Boonen is de laatste jaren al een zottekot, OPQS zonder Boonen is totale chaos. Denk maar aan het BK 2014, De Omloop, Wargem,...

Gebruikersavatar
gazelle79
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:03
Locatie: Hoeven

Gebruikersavatar gazelle79 30 mar 2015 08:43

En zo zie je maar dat de positionering van de shifters op 't stuur er niet toe doet....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 30 mar 2015 09:11

Wat een wedstrijd, laat me daarmee beginnen.

Wat een aanval van Roelandts. Toen hij vertrok leek het een domme actie, maar hij bewees het tegendeel.
Hij heeft gewoon niet het geluk gekregen dat je nodig hebt om dit soort aanvallen af te ronden.
De val van Thomas en de logische vertraging van zijn 5 metgezellen heeft zijn lot bezegeld. Op die manier kon namelijk Terpstra op een makkelijke manier komen aansluiten en kon VDB zich de naad uit de broek rijden.
Zonder de val van Thomas en de aansluiting van Terpstra bij de 6, zou Roelandts het wel eens afgemaakt kunnen hebben.

Absolute finale was dan weer een domper voor Etixx.
Wel twee mannetjes mee, maar niet goed/slim genoeg om het af te maken.
Persoonlijk denk ik dat VDB gewoon sterker was dan Terpstra, maar feit is dat VDB altijd helper zal moeten spelen als er een ander mannetje mee is van Etixx.
Ik begrijp dat velen hier zitten sakkeren op VDB, maar houdt er misschien wel even rekening mee dat VDB de motor was van de achtervolging op Roelandts en nog maar net uit het wiel werd gekletst door Thomas (sterkste man in finale) ter bescherming van de aanval Terpstra/Paolini. Op het moment dat Paolini aangaat zit VDB dan ook echt wel aan de rekker.
Op dat moment had Terpstra gewoon op het wiel van Paolini moeten zitten. Al denk ik dat hij gewoon de fout maakt om naar Thomas te kijken, aangezien die nog maar net voordien het gat op indrukwekkende manier had toegereden.

Ondanks alles een zeer mooie en verdiende winnaar. Ze hadden het trouwens allemaal verdiend.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 30 mar 2015 10:03

Astana verliest World Tour Licentie.

Daar gaat het voorjaar van Boom!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 mar 2015 10:28

Serge du Temps schreef:Astana verliest World Tour Licentie.

Daar gaat het voorjaar van Boom!
Het beste nieuws sinds jaren!
Televaag schreef:'Astana uit WorldTour'


De Astana-formatie van Tour de France-winnaar Vincenzo Nibali en de Nederlanders Lars Boom en Lieuwe Westra raakt de WorldTour-licentie kwijt.

Het kan alleen nog maar een continentale licentie aanvragen waarvan het toekenningsrecht bij de nationale federatie ligt. Dit betekent dat de Kazaachse ploeg geen startmogelijkheid meer heeft voor alle grote koersen.

Een hooggeplaatste persoon binnen de Internationale Wieler Unie UCI heeft Telesport afgelopen week dit nieuws toegefluisterd. De licentiecommissie zou dit op 20 maart, twee dagen voor Milaan-Sanremo, hebben besloten. Pas komende donderdag, 2 april, zal de wielerbond naar buiten treden over de delicate kwestie rond Astana.

Een officiële bevestiging van dit nieuws kreeg deze krant niet. Maar wanneer dit toegespeelde nieuws bevestigd wordt, laat de nieuwe UCI-voorzitter Brian Cookson voor het eerst echt zijn tanden zien in de strijd tegen doping.

Klassiekers

De timing van de bekendmaking komt uiterst ongelegen voor Boom, die volgend weekeinde hoopt te schitteren in de Ronde van Vlaanderen en de week daarop in Parijs-Roubaix.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2725
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 mar 2015 10:47

Melda schreef:... Persoonlijk denk ik dat VDB gewoon sterker was dan Terpstra, maar feit is dat VDB altijd helper zal moeten spelen als er een ander mannetje mee is van Etixx.
Als Boonen in dat groepje had gezeten had Vandenberg zich groen en geel gereden en was hij echt wel op het wiel van Paolini terug gekomen. Stijn is een ijzersterke renner maar een ontiegelijk domme kracht die niet vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van wielervernuft. Die heb je ook nodig en daarom is hij ook knecht en geen kopman. Het is ook niet de eerste keer dat Terpstra door een actie van Stijn "genaaid" is.

Van mij hoeft Terpstra niet te winnen. Ik heb niet zoveel op met hem als renner maar als iemand van QS had kunnen winnen was het Terpstra geweest.

De timing van Paolini daarentegen was dan ook briljant.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 30 mar 2015 12:24

mrcoffee schreef:
Melda schreef:... Persoonlijk denk ik dat VDB gewoon sterker was dan Terpstra, maar feit is dat VDB altijd helper zal moeten spelen als er een ander mannetje mee is van Etixx.
Als Boonen in dat groepje had gezeten had Vandenberg zich groen en geel gereden en was hij echt wel op het wiel van Paolini terug gekomen. Stijn is een ijzersterke renner maar een ontiegelijk domme kracht die niet vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van wielervernuft. Die heb je ook nodig en daarom is hij ook knecht en geen kopman. Het is ook niet de eerste keer dat Terpstra door een actie van Stijn "genaaid" is.
Waar haal jij je wereldvreemde analyses vandaan? VDB is allesbehalve het cliché van de domme oermens die de ideale helper is. 't Is een zeer verstandige oermens die zich bewust is van zijn beperkingen - zijnde keihard rijden maar weinig explosfief - en daardoor een vetbetaalde helpersrol wil opnemen. Met een kopman die kopman is en ook wint.
Als Boonen in dat groepje had gezeten had hij meegereden en meegewerkt zodat VDB nog wat overhad om op het einde nog terug te halen waar nodig. Zoals gezegd is het vooral Terpstra die hem als helper telkens flikt en verwacht dat VDB de hele tijd de kopt trekt en daarnaast ook nog alleen alles dichtrijdt, tot de laatste paar kilometer wanneer Terpstra kan springen. En verliezen.
Respect en inzet dwing je als pseudo kopman niet af, dat moet je bij je ploeggenoten verdienen. Daar wringt het schoentje.

Plaats reactie