Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 10 mar 2015 12:39

sibon schreef:...
In dit soort fietsen zou verplicht een ant sensor moeten zitten oid die je strava app het ALTIJD laat plaatsen dat dit met hulpmotor was, anders voorspel ik het einde van klassementen (valsspelers galore).
Laatst heeft er in hier in de buurt 129km/h gefietst dan kan je het nog duidelijk zien maar met deze fietsen weet je nooit zeker of iemand echt 49 wist te halen of lekker op de electrobike zat.
Laatst gewijzigd door Sieper op 10 mar 2015 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Supersix3_Raf
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 dec 2013 08:12

Supersix3_Raf 10 mar 2015 12:50

Je kan ook altijd je Strava app in de wagen gebruken.... ik kijkal niet meer naar die tijden/snelheden op Strava want er zijn er veel die het met de brommer of wagen doen....

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 10 mar 2015 13:03

valt toch wel mee? Ik zie niet veel segmenten met absurde tijden. Met de 45+ bike is het natuurlijk wel zo dat je als argeloze strava gebruiker nooit met zekerheid kan zeggen of het eigen inspanning is dat er wat hulp is geweest van de motor, de snelheden zijn daarvoor te "haalbaar" / niet per defintie onmogelijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 mar 2015 13:45

Sieper schreef:valt toch wel mee? Ik zie niet veel segmenten met absurde tijden. Met de 45+ bike is het natuurlijk wel zo dat je als argeloze strava gebruiker nooit met zekerheid kan zeggen of het eigen inspanning is dat er wat hulp is geweest van de motor, de snelheden zijn daarvoor te "haalbaar" / niet per defintie onmogelijk.
Ja, Ja, zgn. e-doping.! Op de laatste Bikemotion hing op de stand van "Salden" een racefiets waarbij het bracket en dus de drive-train voortdurend ronddraaide zonder dat je aan het frame kon zien dat er een elektromotor in was verwerkt. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 10 mar 2015 18:59

Ik vind dit echt het summum hoor, een e-racefiets. :shock:
Het moet toch niet veel gekker worden.

Volgens mij interesseert het je dan inderdaad geen klap van wat iedereen van je vindt. Zelfs de grootste leek zal je onderweg smakelijk uitlachen.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

sibon
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 07 mei 2007 15:16

sibon 11 mar 2015 14:11

Sieper schreef:valt toch wel mee? Ik zie niet veel segmenten met absurde tijden. Met de 45+ bike is het natuurlijk wel zo dat je als argeloze strava gebruiker nooit met zekerheid kan zeggen of het eigen inspanning is dat er wat hulp is geweest van de motor, de snelheden zijn daarvoor te "haalbaar" / niet per defintie onmogelijk.

Hij kan maar max 45 hoor. Dus een vlak KOMmetje pak je er niet snel mee. Bergop wel natuurlijk. Inderdaad weer een manier om op Strava vals te spelen.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 11 mar 2015 18:27

Gaat zo'n ding helemaal niet harder dan 45? Wat je ook probeert? Hier in de buurt zijn er veel segmenten met +/- 1000 man waar je met 45 gemiddeld er leuk bij staat (idd meestal niet de KOM maar top 10 zit er best nog wel in). Op lange segmenten ga je ook een superheld lijken.
Afbeelding

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 11 mar 2015 18:37

Superheld lijken idd maar in werkelijkheid belazer je de boel en ben je dus juist een anti-held. Ik mag hopen dat mensen zo eerlijk tegen zichzelf zijn dat ze zichzelf niet voor het lapje te houden via Strava (en op andere manieren).
In de nieuwe Fiets (het blad) heeft een redacteur ook een klein stukje geschreven over een elektrische fiets die hij geprobeerd had en over het vooroordeel dat mensen hebben. Afglijdende schaal ben ik bang.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 11 mar 2015 20:00

Glijdende schaal, maar precies het punt idd, deze dingen gaan er komen en de valsspelers zeker ook, kun je op wachten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 mar 2015 00:29

Strava eerlijkheid is in feite heel ander topic. (gewoon fietsen, achter de brommer? Segmenten, zeker de langere, als ploegentijdrit? etc.).

On topic van electrische fiets, volgens mij is het die ondersteuning die werkt tot ongeveer 45 km/u (zal altijd marge op zitten), kan je zelfstandig harder, dan zou dat mogelijk moeten zijn. De fiets is dus niet feitelijk begrensd, alleen de ondersteuning.

En is dit wat of niet. Vele argumenten voor, met name op woon-werk vlak. Vele argumenten tegen, maar met name op sportief vlak.
Afgelopen najaar bij een toertocht in de eiffel zat een iets oudere man op een electrisch ondersteunde fiets (geen idee van welk type en of het tot zulke snelheden ondersteunde). Dan denk je eerst van dat is toch laf, en heeft niets met fietsen te maken, waarom doe je dan aan een 180km tocht mee.
Maar je hebt in zo'n geval natuurlijk geen idee wat die man fysiek nog kan. En als hij op deze manier nog met zijn groep maten aan toertochten mee kan doen dan is dat in mijn ogen wel echt een toegevoegde waarde en een legitieme verantwoording van zo'n type fiets bij sportieve inzet.
Het is maar 1 voorbeeld natuurlijk. Maar moest er wel even aan denken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 12 mar 2015 12:18

Hier rijdt ook iemand mee met een Gruber in zijn koersfiets, in de snelle groep.
Zonder dit zou hij binnen de paar kilometer moeten lossen. Nu heeft die man een veel groter bereik, kan hij mee met zijn vrienden,... Hij komt haast nooit op kop dus wat geeft het voor de rest.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

gretje
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2015 12:33

gretje 19 mar 2015 12:45

Heeft iemand van jullie ervaring met ondersteuning in een racefiets? Ik bedoel niet het elektrisch schakelen, maar elektrische ondersteuning met fietsen.
Ik weet ik kan het uitproberen, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen?
Ik heb het al geprobeerd op een vlak stuk weg, maar voelde geen verschil. Ik ga de fiets halen en dan eens bergop proberen. Ik hoop dan echt verschil te voelen.
Het is een flinke investering, maar brengt het me ook wat ik er van verwacht.
Ik wil perce blijven fietsen, maar ik heb vaak pijn. Vandaar deze overweging.

Plaats reactie