Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

srdj
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2014 20:56

srdj 08 mar 2015 21:33

Hallo, ik ben nieuw hier maar volg al enige tijd "Het grote China Topic". Aangezien ik zelf plannen heb een racefiets te maken op basis van een chinees frame had ik de hoop hier meer informatie te vinden en ervaringen van anderen te kunnen lezen.Het frame dat ik op de korrel heb is de "Talia D" van Carbonality, een disc brake frame. Dit frame kan ook geleverd worden door een importeur in Frankrijk, Carbonarabike, waar ik inmiddels contact mee heb. Gezien de hoge Dollard (of lage Euro, 't is maar hoe je het bekijkt is het interessant om het frame in Frankrijk te bestellen. Tevens met eventuele garantie makkelijker lijkt mij.

Aangezien Carbonality kennelijk (nog) niet al te bekend is, lees er op diverse fora erg weinig over, is er erg weinig tot geen ervaring met dit frame. Is er hier iemand hier de dit frame gebruikt en er wellicht wat meer over kan vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 08 mar 2015 21:55

Hier een opsomming van road disc frames om eens door te nemen: http://snakesthatbite.blogspot.be/2013/ ... frame.html

Ik kan je niet verder helpen met Carbonal

srdj
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2014 20:56

srdj 09 mar 2015 19:34

Bedankt voor de verwijzing naar de snakesthatbite-blog. Het overzicht was ik al eerder tegengekomen en bevestigd wederom de onbekendheid van Carbonal.

jvdh
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 apr 2010 20:20

jvdh 10 mar 2015 15:44

Binnen vijf dagen had ik mijn R-022 binnen van Velobuild. Direct onder de indruk van kwaliteit en uitstraling. Alleen, niet wat ik besteld heb. Contact voor de aankoop via de bekende 'Chris' ging erg goed. Mijn bestelling (een 58cm UD matte frame) was niet voorradig en er werd gevraagd of ik akkoord kon gaan met een 3k matte, die dan volledig mat zwart gespoten zou worden. Wegens de snelle mogelijke levering ben ik akkoord gegaan. Nu, je raad het al, heb ik een standaard 3k matte frame ontvangen waar echt geen spuitwerk aan te pas is gekomen.

Prima product, maar de aftersales is niet een belangrijk onderdeel van Velobuild. Nog geen enkele reactie mogen ontvangen op mijn mail over het verkeerde product.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 mar 2015 17:01

Aftersales is inderdaad heel triest bij Velobuild.

Hopelijk kan je met een Paypal claim nog tot een aanvaardbare oplossing komen.
Afbeelding

bronger1
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2015 21:35

bronger1 12 mar 2015 21:51

ik ben nieuw op dit forum en weet niet goed hoe dit werkt. ik ben een echte digibeet. hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een pinarello Galileo uit 2001. altijd zuinig mee omgegaan. helaas heb ik een ongelukje gehad en nu is mijn frame beschadigd. er zit een deuk in mijn bovenbuis. nu ben ik op zoek naar een nieuw frame. nu zag ik op marktplaats een pinarello dogma http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyer
kan iemand mij vertellen of dit een serieuse aanbieding is? ik hoor dat er nogal wat namaak op de markt is.
alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15997
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mar 2015 22:32

Je stelt je vraag in het verkeerde topic.
Je moet in het Pinarello topic zijn :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 15 mar 2015 22:40

DDevil schreef:Heeft er toevallig al iemand geprobeert 28mm op een Dengfu FM028 of FM029 proberen te zetten?

Ik wil meer kilometers gaan maken over doorgaans mindere wegen en met wat meer comfort. Daarom wil ik de stap naar 28mm bandjes gaan zetten, àls het past. Maar ik heb geen bandje of kennis met een 28mm bandje over.
Bij mijn FM 28 gaat het in ieder geval.
Afbeelding
Afbeelding

Ik moest wel een beetje geweld gebruiken omdat het wiel waar de band op ligt een 135 mm naaf heeft. Maar er is ruimte genoeg over zoals je hopelijk op de foto´s kunt zien.

Sorry, fiets nog niet gepoetst. :oops:
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Rick1990
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jan 2013 13:28

Rick1990 20 mar 2015 13:40

Vanochtend ook maar een chinees besteld!

R-022/r-002 in 58.

Ben erg benieuwd! Onderdelen van mn oude bike ga ik overzetten, dus straks een knappe carbon fiets met volledig ultegra 10sp.

Frames waren op voorraad, alleen "chris" gaf geen duidelijk antwoord op de levertijd.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 mar 2015 13:45

Voordat ze je geld hebben, zijn ze steeds op voorraad. Soms heb je geluk, soms niet.

Eens het frustrerende achter de rug is, zal je wel een strak rijdende fiets hebben. Ik ben in ieder geval enorm tevreden van mijn R-051 (na alle perikelen met Chris en de zakkende zadelpen)

Gisteren de stuurbuis afgezaagd op de juiste hoogte nog wat foto's genomen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

d-theunise
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 feb 2015 17:50

d-theunise 20 mar 2015 15:10

erg mooie fiets heb je er al veel kmters op gemaakt ?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 mar 2015 15:13

1354.6km :-)

Heb hem nog maar van januari rij klaar. De hoge wielen zijn op komst, 60mm hoog, 25mm breed, U-shape met een Shimano CX75 naaf. Die gaan de fiets af maken.
Afbeelding

Plaats reactie