Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

bibske
Forum-lid

bibske 21 jan 2012 15:13

De T-600 is besteld! Verwachte levering in week 9, dat wordt nog even buffelen op mijn stadsfiets...

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 21 jan 2012 18:35

bibske schreef:De T-600 is besteld! Verwachte levering in week 9, dat wordt nog even buffelen op mijn stadsfiets...
En... met welke naaf?

Week 9, valt best mee joh, voor je het weet is het zover!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bibske
Forum-lid

bibske 23 jan 2012 09:08

Alfine 11 naaf, Magura HS-11 remmen en een 40 LUX lamp (schijnt heel wat te zijn dus da's wel lekker). Gelukkig heb ik tussendoor ook nog anderhalve week vakantie dus dat valt dan inderdaad mee. Ik kon ook een knalgroene nemen en die zou dan volgende week geleverd kunnen worden... Dan wacht ik toch liever even op een matzwarte!

Voor de volledigheid maar even een linkje: http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=3354. Ik heb gekozen voor de "anglais" dus maatje 55, een beetje en compromis maar ik fiets nog wel eens met een rokje en dan is voorlangs afstappen wel zo elegant ;D

soffatti
Forum-lid

soffatti 23 jan 2012 18:40

Vanochtend regen, vanmiddag gelukkig droog.
Wel veel modder op de weg door de landbouwvoertuigen. Gelukkig is het niet zo erg met de singlespeed.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 23 jan 2012 21:52

Vanochtend droog, en vanmiddag ook. Wel had ik vanmiddag zicht op onweer en fietste ik over zwaar behagelde wegen. Grappig Want ik heb er zelf echt helemaal niets van gemerkt. Toen ik thuis kwam was de eerste vraag van mevrouw de Poldertoerist: "je bent zeker zeiknat" maar niet dus.

@bibske. mooie fiets! Zelf zou ik absoluut voor een knalgroene gegaan zijn denk ik, maar ik hou wel van een statement.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 23 jan 2012 21:59

depoldertoerist schreef:Vanochtend droog, en vanmiddag ook. Wel had ik vanmiddag zicht op onweer en fietste ik over zwaar behagelde wegen. Grappig Want ik heb er zelf echt helemaal niets van gemerkt. Toen ik thuis kwam was de eerste vraag van mevrouw de Poldertoerist: "je bent zeker zeiknat" maar niet dus.
Ik vanmiddag dus net niet droog. Al fietsend naar huis zag ik al een hele donkere lucht (wel mooi gezicht hoor, maar niet aantrekkelijk als je die kant op moet). Enfin, 5 km van huis gingen de sluizen kort open, redelijk doorweekt en soppend in de schoenen....laatste 2 km weer droog :roll:
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 jan 2012 10:52

Was vanochtend toch plotseling glad! 4 fietsers van de straat opgeraapt! 1 kwam met zijn hoofd hard op het asfalt terecht. niet veel te zien, maar wel advies gegeven dat als hij op school duizelig zou worden hij wel even langs de dokter moest.

weet niet wat de temperatuur vandaag gaat doen, maar ik hoop dat die boven nul blijft. (vooral ook aan de grond)

bibske
Forum-lid

bibske 24 jan 2012 12:19

@ depoldertoerist: Dank je, groen was naar het schijnt wel erg groen en werd mij min of meer afgeraden door de verkopers (die hadden hem al in het echt gezien...)

Ik had me gisteren verslapen en moest echt op tijd weg 's avonds dus had toch voor de auto gekozen. Het bleek een goede keuze want het was bij ons wel heeeeeeel hard aan het regenen toen ik naar huis ging. Vanochtend wel weer op de (stads)fiets maar gelukkig na de gladheid, er was wel uitgebreid gestrooid.

bibske
Forum-lid

bibske 25 jan 2012 15:28

Oei, het gaat vriezen volgende week! Oostenwind is wel weer prettig 's ochtends alleen jammer dat kracht 3 niet echt een flinke rugwind oplevert. Ik denk dat ik mijn configuratie maar verander en de MTB neem met een rugzak en de laptop uit veiligheidsoverwegingen maar op het werk laat.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 27 jan 2012 22:35

Als deze 'herfst' nu over 'n week of twee meteen overgaat in de lente dan is het 's ochtens en 's middags gelukkig weer licht genoeg om op de racer naar 't werk te gaan. Ik mis het nu wel om over de Bemelerberg en Fromberg naar het werk te fietsen en terug nog even Eyserbosweg en Keutenberg mee te pakken ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 feb 2012 10:06

Zaten vanochtend gewoon mij XT shifters vast. Had ik opeens een singlespeed :-( Eigenlijk opvallend dat ik met een beetje kou steeds wel ergens een probleempje heb met die XT groep. begin het een beetje zat te worden.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 02 feb 2012 10:37

depoldertoerist schreef:singlespeed
Je noemt zelf de oplossing al ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie