Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
robbebopper
- Forum-lid HC
robbebopper
24 aug 2011 19:08
kauwvot schreef:robbebopper schreef:Kauwvot, mooie reportage hoor. Misschien helpt het 's morgens (als je de eerste klim maakt), als je weet dat er velen hier jaloers zullen zijn op zo'n woon-werkrit.
Thx, er bestaan mooiere manieren van wakker worden... Maar van de andere kant, een event. kater verdwijnt als sneeuw voor de "Sneeuwberg"...!
robbebopper schreef:Betekent dat ik het komende jaar alle werkdagen zal fietsen
Wow, succes! Denk er zelf serieus over na nog een cycle-cross frame op te bouwen, (2x22 min. auto of 2x40 min. fiets scheelt niets) raceachtige geometrie waar tenminste spatborden onder passen...
Ik fiets al jaren met een Empella cyclocrosser. Bij slecht weer, en in de winter bij gladheid, bevalt ie erg goed. Vooral met crossbanden en lage spanning erop, kun je bij gladde omstandigheden behoorlijk vooruit.
Overigens moet je bij die 2 keer 40 minuten fietsen wel alle extraatjes tellen (bandjes oppompen, Fiets poetsen om te voorkomen dat ie wegroest, extra verkleedsessies, douchen, enz).
-
DeletedUser01
- Forum-lid
DeletedUser01
25 aug 2011 19:11
Vandaag een juweeltje van een dag voor een ritje woon-werk: 's morgens vroeg een optrekkende mist en een opkomende zon die door de flarden probeert te komen.
's Middags een heerlijk zonnetje en iets meer wind. Weer goed voor 94 km.
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
29 aug 2011 19:58
Vandaag weer begonnen met werken na drie weken vakantie.
Het begon vanochtend met het plaatsen van wat verlichting want het was nog donker.
Ook het spatbord mocht er weer op.
Onderweg een stevige tegenwind en natuurlijk ging het de laatste kilometer nog even stevig regenen.
Nog voordat ik achter mijn bureau zat was ik de vakantie vergeten.

-
ottie
- Forum-lid
ottie
29 aug 2011 20:10
robbebopper schreef:Voordeel: Ik hoef 's morgens bij slecht weer niet meer te twijfelen.

Da´s wel een hele dikke stok achter de deur.

Een mij een beetje bekende stok wel te verstaan. Ik heb op maandag en woensdag ook geen alternatief. Heeft wel heel veel geholpen afgelopen jaar om de kilometers te maken, ook bij bagger weer.
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
29 aug 2011 20:21
theov schreef:Vandaag weer begonnen met werken na drie weken vakantie.
Het begon vanochtend met het plaatsen van wat verlichting want het was nog donker.
Ook het spatbord mocht er weer op.
Onderweg een stevige tegenwind en natuurlijk ging het de laatste kilometer nog even stevig regenen.
Nog voordat ik achter mijn bureau zat was ik de vakantie vergeten.

Namens alle woon-werk fietsers: Welkom terug!

BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE
-
soffatti
- Forum-lid
soffatti
29 aug 2011 21:43
Als student zijnde de afgelopen 2,5 maand fulltime vakantiewerk gedaan en elke dag op mijn racer heen en weer gefietst.
Niet alleen met mooi weer maar ook met die zware buien... Mensen, wat is dat zalig.

Heerlijk!! De regen was minder maar voor de rest hoop ik na mijn afstuderen ook op de fiets naar het werk te kunnen blijven gaan....Ik voel me lekker wakker als ik 's ochtends aan kom en heb daar geen koffie voor nodig.
Op de heenweg deed ik het wat rustiger aan dan op de terugweg.

-
kennya
- Forum-lid
kennya
01 sep 2011 13:58
Vanochtend maar weer eens met de fiets naar stage. Wageningen - De Bilt, 39 km. Om half 8 op de fiets is niet mijn ding, 's middags is het altijd heerlijk.
Heerlijk om gewoon op een zelf gekozen tijdstip weg te kunnen gaan en niet te hoeven filerijden of op een vertraagd OV te wachten.
Was overigens weer behoorlijk avontuurlijk met een automobilist die zonder te kijken z'n deur open doet (kon em ter nauwernood ontwijken), meisjes die rustig midden op het fietspad staan te babbelen en een tiener die na m'n bel te hebben gehoord en achterom te hebben gekeken, me alsnog bijna de berm inrijdt.
Maar verder is 't natuurlijk gewoon genieten op de fiets

-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
12 sep 2011 19:36
Vanmiddag in heerlijk weer naar huis gereden.
Blauwe lucht, scherp zonnetje, het leek wel zomer.
Oja en windkracht 7 tegenwind.

-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
12 sep 2011 22:04
Vanochtend met klein beetje regen maar vol windkracht 6 tegen naar het werk.
Het was absoluut niet koud, kwam goed bezweet aan.
Vanmiddag naar huis was heerlijk. Er stond een windkracht 7 en die had ik bijna de gehele weg in de rug.
Toch wel leuk, als je de anderen die je 's ochtends fluitend tegenkomt, 's middags ziet buffelen.
Maar het is ook wel eens andersom........................meestal in de zomer en die hebben we niet gehad.
people are strange when you\'re a stranger
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
23 sep 2011 06:31
gisteravond overgewerkt dus door de donkere op veel plaatsen niet verlichte polder naar huis. dat was toch wel weer even wennen. gelukkig had ik de verlichting 2 weken terug al weer op de ww fiets gezet.
fietste nog bijna een jogger omver die in zwarte kleding op een onverlicht stuk aan het hardlopen was, ik schrok me rot!
BIKE to Work.
Live to BIKE
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
25 sep 2011 00:14
Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de titaniumforumritrijders hier heel dicht in de buurt gaan komen. ben benieuwd of ze het herkennen!
BIKE to Work.
Live to BIKE