Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Off-topic, want het gaat niet over een race-, gravel- of ATB-fiets, maar dit weekend op de wo-we-e-bike van vrouwlief de spijkerbanden weer eens gemonteerd. Fascinerend wat je op aangereden sneeuw en ijs kunt. Dat was vanmorgen op de racer met 4-seasonsbanden wel even aanpassen en trouwens op mijn plaat gegaan: bij wegwerkzaamheden op een niet gestrooid fietspad een bocht moeten maken op stalen rijplaten; bij < 10 km/h lag ik.
Ik heb nog een stel 26 inch MTB spijkerbanden liggen die heel handig zouden zijn bij de huidige wegomstandigheden. Ware het niet dat ik geen fiets klaar heb om ze op te leggen.
Niet zijken maar reiden !
Geen erg hoop ik.
Ik fiets nu 4 keer per week een uurtje maar voor mijn conditie zet het geen zoden aan de dijk. Ik mis de duurritten van 2 a 3 uur die echt de basis leggen.
Join geeft de hele tijd aan dat ik meer moet doen maar ik zou met dit weer niet weten hoe ik met plezier 2 uur op de fiets kan zitten.
Ik fiets nu 4 keer per week een uurtje maar voor mijn conditie zet het geen zoden aan de dijk. Ik mis de duurritten van 2 a 3 uur die echt de basis leggen.
Join geeft de hele tijd aan dat ik meer moet doen maar ik zou met dit weer niet weten hoe ik met plezier 2 uur op de fiets kan zitten.
Mwah ik was vandaag wel soort van blij met spikevoorband, al werd ik aan alle kanten nogsteeds ingehaald door bakfietsen en fatbikes.
Op de een of andere manier ging het bij hun prima ondanks dat er best veel sneeuw/smurrie/gladde plekken waren.
Heb hier een fiets staan met 29x3.0 banden. Er ligt in het bos 20 cm sneeuw. Bij 5cm kom ik er nog net doorheen, 10cm absoluut niet (als in een paar tientallen meters). Waar gereden is, is het ijzig glad.
Tour de Zwift begint net op tijd.
Tour de Zwift begint net op tijd.
Niet zijken maar reiden !
Spijkerbanden snap ik nog wel ergens. Al moet het dan toch wel heel erg worden voor die echt nut hebben?
Nog nooit mee gereden trouwens.
Nog nooit mee gereden trouwens.
Maar in de lente zal je toch voelen dat je snel weer aan de 'zomerconditie' zit?bakboord1 schreef: ↑05 jan 2026 21:19 Geen erg hoop ik.
Als je 4 maanden stil zou liggen, zou dat langer duren.
Ik kan genieten van een mooie, zonnig maar koude dag. Maar meestal is het half donker, druilerig, koud en vettig.
Gisteren rond 17.00 naar huis geploeterd. Paar stukken waren soort van geveegd, gestrooid. Rest was drap, vastgevroren drap en gewoon en pak verse sneeuw. Ploeteren is niet erg, maar meerdere keren ternauwernood op de fiets kunnen blijven zitten. Vond het weinig relaxed en was echt lang onderweg. Vandaag, en ik denk ook morgen werk ik thuis. Gelukkig ben ik in de gelegenheid dat te doen. Wat mij betreft wordt het zomer.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Vandaag ook maar achterwiel/band spike gemonteerd :

35mm Schwalbe Marathon Winter Plus.
Nog best leuk zo fietsen, erg wisselende omstandigheden.

Rijd toch stuk prettiger als je weet dat je gewoon kan remmen zonder weg te glijden.
Al zijn sneeuwhopen/sporen wel opletten.

35mm Schwalbe Marathon Winter Plus.
Nog best leuk zo fietsen, erg wisselende omstandigheden.

Rijd toch stuk prettiger als je weet dat je gewoon kan remmen zonder weg te glijden.
Al zijn sneeuwhopen/sporen wel opletten.
Sneeuw is zelfs leuk vin dik.
Maar vanmorgen was het aangevroren drab in W-Vl.
Dus met de auto. Vrouwlief afgezet aan haar werk en dan verder. 60 minuten onderweg terwijl ik anders met de fiets 45 min. onderweg ben.
Vrijdag idd stormweer met wind tot 100 per uur. Dat wordt een dagje thuiswerk.
Maandag dan weer 9 graden.
Maar vanmorgen was het aangevroren drab in W-Vl.
Dus met de auto. Vrouwlief afgezet aan haar werk en dan verder. 60 minuten onderweg terwijl ik anders met de fiets 45 min. onderweg ben.
Vrijdag idd stormweer met wind tot 100 per uur. Dat wordt een dagje thuiswerk.
Maandag dan weer 9 graden.