Fiets vrienden!
Ik ben in de eindfase van de keuze....maar nog steeds een harde noot om te kraken.
(zal zeker aan mijzelf liggen hoor

)
# Canyon ULTIMATE CF SLX 8.0
# TREK Émonda SL 6
# Canyon ULTIMATE CF SL 9.0 (aero)
# Canyon AEROAD CF SLX 7.0
De aeroad is eigenlijk boven budget, maar is wel een echt een monster en super opvallende fiets. Is wel minste aansluitend bij hoofdreden van de zoektocht, maar past wel!
De Ultimate's SLX 8.0 heeft een erg lange levertijd, maar is denk ik wel de meest complete deal voor wat je krijgt voor dat geld.
De SL 9.0 is ook een mooi frame, maar dan neig ik telkens toch meer naar de SLX. (vooral de kleuren van de stealth is echt gaaf!) Wel is de deal met de 9.0 aero netjes en leverbaar.
En dan de Emonda, afgelopen weekend gezien bij 12Go in het rood. Wat een mooie fiets ook zeg, enkel die wielen......in vergelijk bij alles (behalve de standaard SL 9.0) wel een stuk minder helaas. Maar misschien is daar nog over te praten met ze. Prijs is wel erg goed voor het frame daar

Voordeel is ook gewoon om de hoek te koop, maar lees verder (buiten levering soms..) prima verhalen over Koblenz, dus dat durf ik ook wel aan.
Bij de Emonda wil ik dus wel graag betere wielen, maar een paar mooie chineesjes is ook heel prima.
Ik verwacht dat al deze fietsen voldoen aan de initiële zoektocht van juist geo en esthetische look die mij een redelijk tot goed gebalanceerde fiets gaan geven. (Dank Bon en Ruben

)
ps. Ik heb de Tarmac Expert trouwens met erg veel plezier gereden, maar die vind ik in dit rijtje qua prijs en wat je er dan voor krijgt gewoon te duur helaas. Het SL4 frame vind ik zelf minder, dus voor de 2015 lijn helaas pas interessant van die Expert.
De TREK SL8 is weer nagenoeg gelijk geprijsd als de Expert en valt dus ook in principe af.
(je moet ergens een grens trekken, zeker als je graag a.s. zomer er al op wilt kunnen fietsen en de misses moet overtuigen van het nut

)
Wie kan deze piekeraar nog helpen en overtuigen
?