Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Vervolg keuzes.......

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 18 dec 2014 18:42

Soap schreef:Gewenste set-back van het zadel moet ik even kijken, heb ik wel ergens voorbij zien komen :lol:

Zadel heb ik nu een SQLAB 611 aangeraden gekregen.
Dit heeft Jurrian eerder gezegd daarover
De setback van de pasfiets is altijd 0 omdat het zadel recht boven de verstelbare stang is gemonteerd. Het zadel staat altijd in het midden zodat de uiteindelijk X/Y van het zadel op een goede manier op een nieuwe fiets berekend kan worden. Als je dan gaat uitrekenen welke zitbuishoek je nieuwe fiets heeft doen we dat standaard altijd met een standaard setback van 25 mm. hierbij kom je dan op de geadviseerde hoek uit, waarbij de zadelrail gewoon in het midden staan. Als een fiets een luiere hoek heeft zou je dat eventueel kunnen oplossen met een zadelpen zonder setback
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 18 dec 2014 21:51

Soap schreef:Wat resultaten:
Afbeelding

Afbeelding
Denk dat IWC met het rechter rijtje meer uit de voeten kan. ( zadelpunt tot BB center 62mm)

Als ik niet weer slecht heb gelezen. :oops:

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 22 dec 2014 11:27

Ik ga begin januari een weekendje een Tarmac huren, met verzoek wat bepaalde afstelling alvast mee te nemen waar mogelijk. Eens zien hoe die gaat bevallen.
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 30 dec 2014 16:32

Ben nu in de overweging over de volgende fietsen. Samen met IWC wat geo's en fietsen uitgewisseld en deze lijken het beste aan te sluiten bij mijn wensen.

# Canyon ULTIMATE CF SLX 8.0 € 2.999*
# Canyon ULTIMATE CF SL 9.0 DI2 € 2.899* Als die geo echt hetzelfde is als de SLX
# Specialized TARMAC ELITE 105 € +/- 2300 en dus ruimte voor mooi setje wielen of zou ik de SL4 Ultegra moeten overwegen?

Ga a.s. weekend de Tarmac een weekendje proberen, dus hopelijk weet ik daarna wat ik daar van vind qua looks met mijn afstelling en wat betreft het rijden.

Daarna nog eens de misses overtuigen dat ik dit echt nodig heb :lol:
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

koos1978
Forum-lid

koos1978 30 dec 2014 16:45

Of de CF SL 9.0 met heel veel ruimte voor setje wielen, of om de misses wat makkelijker te overtuigen... :)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 31 dec 2014 12:04

koos1978 schreef:Of de CF SL 9.0 met heel veel ruimte voor setje wielen, of om de misses wat makkelijker te overtuigen... :)
Hmmmmm is natuurlijk ook nog een optie. ;-)
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 21 jan 2015 14:36

Toegevoegd aan het lijstje de:
Émonda SL 6

In fel rood of stealth zwart ook erg gaaf en goed passend naar het er nu uit ziet.
Gaan we eens bij 12Go bekijken binnenkort :D
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 03 feb 2015 10:06

Fiets vrienden!

Ik ben in de eindfase van de keuze....maar nog steeds een harde noot om te kraken.
(zal zeker aan mijzelf liggen hoor :lol: )

# Canyon ULTIMATE CF SLX 8.0
# TREK Émonda SL 6
# Canyon ULTIMATE CF SL 9.0 (aero)
# Canyon AEROAD CF SLX 7.0

De aeroad is eigenlijk boven budget, maar is wel een echt een monster en super opvallende fiets. Is wel minste aansluitend bij hoofdreden van de zoektocht, maar past wel!
De Ultimate's SLX 8.0 heeft een erg lange levertijd, maar is denk ik wel de meest complete deal voor wat je krijgt voor dat geld.
De SL 9.0 is ook een mooi frame, maar dan neig ik telkens toch meer naar de SLX. (vooral de kleuren van de stealth is echt gaaf!) Wel is de deal met de 9.0 aero netjes en leverbaar.

En dan de Emonda, afgelopen weekend gezien bij 12Go in het rood. Wat een mooie fiets ook zeg, enkel die wielen......in vergelijk bij alles (behalve de standaard SL 9.0) wel een stuk minder helaas. Maar misschien is daar nog over te praten met ze. Prijs is wel erg goed voor het frame daar :) Voordeel is ook gewoon om de hoek te koop, maar lees verder (buiten levering soms..) prima verhalen over Koblenz, dus dat durf ik ook wel aan.
Bij de Emonda wil ik dus wel graag betere wielen, maar een paar mooie chineesjes is ook heel prima.

Ik verwacht dat al deze fietsen voldoen aan de initiële zoektocht van juist geo en esthetische look die mij een redelijk tot goed gebalanceerde fiets gaan geven. (Dank Bon en Ruben :D )

ps. Ik heb de Tarmac Expert trouwens met erg veel plezier gereden, maar die vind ik in dit rijtje qua prijs en wat je er dan voor krijgt gewoon te duur helaas. Het SL4 frame vind ik zelf minder, dus voor de 2015 lijn helaas pas interessant van die Expert.
De TREK SL8 is weer nagenoeg gelijk geprijsd als de Expert en valt dus ook in principe af.
(je moet ergens een grens trekken, zeker als je graag a.s. zomer er al op wilt kunnen fietsen en de misses moet overtuigen van het nut ;-) )

Wie kan deze piekeraar nog helpen en overtuigen :D ?
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 03 feb 2015 18:32

Ik zie geen prijzen en specificaties erbij staan, maar ervan uitgaande dat ze allemaal geschikt zijn qua geometrie en de prijzen elkaar niet gigantisch ontlopen, zou mijn advies zijn om op je gevoel te beslissen. Voor alle opties geldt dat je geen blunder begaat. Wat anderen de mooiste fiets of de beste keuze vinden doet niet ter zake.

Het rationaliseren van een keuze die tegen je eerste ingeving ingaat (bijvoorbeeld o.b.v. zoiets als een prijs-kwaliteitverhouding) gaat op de lange termijn knagen. En afmontage is iets waar je m.i. doorheen moet kijken: zadel, stuur- en zadelpen, stuur en wielen kun je gemakkelijk direct of later aan je eigen wensen (laten) aanpassen. Ik vind eigenlijk alleen frame en groepset leidend, maar zelfs over laatstgenoemde kun je twisten.

Succes met je keuze!
t.a.f.k.a.e.h.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 03 feb 2015 20:53

De Émonda vind ik veruit het mooiste. Ook moet daar met de prijs nog heel wat mogelijk zijn. Ik heb gehoord (oa hier op het forum) dat Bike Studio Benny Brouwer in Zwolle af en toe een mooie deal maakt op een Trek van een recent modeljaar. Maar het loont sowieso om meerder dealers langs te gaan of te bellen.

Dan moet je binnen het budget een fiets met Ultegra en goede wielen kunnen krijgen. Of toch de SL8 :twisted: , die komt als het goed is uiteindelijk een paar 100 euro onder de Tarmac Expert uit maar dan wel met Red of Dura Ace (en dus weer een dilemma erbij ;) ). Als je daar nog een keer een licht wielsetje in doet kom je inclusief pedalen onder de UCI limiet.
Campagnolo Ultra Dork

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 04 feb 2015 09:22

En bedankt Ruben...... :roll:
Maar ook bij die SL8 zijn de wielen helaas wel erg uit verhouding met de prijs als ik zie wat je er voor bij de Canyons krijgt. Maar wel weer die schitterende groep(en) erop.....
(helaas niet in het rood :lol: )

Maar komt die SL8 onder de Tarmac Expert prijs uit?
Want de adviesprijs van de SL8 is 3799 en de Tarmac 3499....

Ik weet dat ik met dit rijtje geen foute keuze kan maken, maar ja, je kan je centjes maar 1 keer uitgeven he, maar dan kan ik het soms wat over analyseren haha ;-)
En bij al deze fietsen heb ik eigenlijk wel het "yes" gevoel....
Afbeelding
Pinnacle Arkose 2 (2015)

koos1978
Forum-lid

koos1978 04 feb 2015 19:30

Als je bij al deze fietsen het yes gevoel hebt, zou ik ff een proefrit maken. Ik heb weleens een stukje op een Emonda gereden en daar is volgens mij niks mis mee. Een proefrit op de canyon wordt wat lastiger, alhoewel er een paar canyons rond rijden bij de plaatselijke Toerclub. Miss kan je daar wat regelen als je evt een keer mee fietst! Bij jou in de buurt zit trouwens ook nog een fijne zaak die trek levert, nl. Let op Fietsen! in Berkel.

Plaats reactie