Vervolg keuzes.......
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja, Jurrian wilde dat meteen doen en het stuur naar een 42 (ipv 44) omzetten.amclassic-fan schreef:Giant TCR Advanced in M/L geen optie?
Maar zou bij je huidige Cannondale je stuurpen nu eigenlijk omhoog moeten volgens de bikefitting?
Maar dat vond ik echt niet ogen......
Zitbuishoek is te klein, 72.5 en volgens mij ook te hoog voor mij.
Gewoon even bellen, het zijn echt aardige behulpzame mensen, weet ik uit ervaring.Soap schreef:Klopt het dat je bij Math Salden geen proefrit kan doen? Vind dat persoonlijk wel wat vreemd.....
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Die 42 is toch gewoon de breedte van je stuur en heeft toch niks met de hoogte te maken? Een smaller stuur zal denk ik op een andere fiets niet echt anders ogen.
Laatst gewijzigd door Karl66 op 17 dec 2014 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wat denk je dat die halve graad zitbuishoek nu scheelt? Dat kan je gewoon compenseren door het zadel wat meer naar voren te schuiven op de rails.
Het enige afwijkende waar je naar op zoek bent is volgens mij dat het frame bij voorkeur extreem sloping moet zijn. Voor de rest is de verhouding qua stack en reach vrij gemiddeld, misschien net wat naar de sportievere kant.
Maar als ik de foto van de Cannondale zie en dan lees dat 't stuur omhoog zou moeten, dan heb ik toch veel vraagtekens bij de kwaliteit van de bikefitting. Er is al praktische geen hoogte verschil tussen zadel en stuur en dan zou het nog kleiner moeten worden, want het zadel was ook al naar beneden gegaan toch?
Het enige afwijkende waar je naar op zoek bent is volgens mij dat het frame bij voorkeur extreem sloping moet zijn. Voor de rest is de verhouding qua stack en reach vrij gemiddeld, misschien net wat naar de sportievere kant.
Maar als ik de foto van de Cannondale zie en dan lees dat 't stuur omhoog zou moeten, dan heb ik toch veel vraagtekens bij de kwaliteit van de bikefitting. Er is al praktische geen hoogte verschil tussen zadel en stuur en dan zou het nog kleiner moeten worden, want het zadel was ook al naar beneden gegaan toch?
De zitbuishoek is inderdaad niet erg relevant maar de TCR, de Ridley Fenix en Helium komen met het stuur op de juiste hoogte ongeveer 6 a 7 mm tekort t.o.v. de aangegeven 399mm reach. Misschien geen ramp maar, als je toch een nieuwe fiets gaat kopen is een (iets) beter passend frame wel gewenst en deze frames (geldt eigenlijk ook voor de S3) zijn net iets korter dan de huidige Caad10.
Aan de andere kant, die 399mm reach is volgens mij gebaseerd op het FSA stuur. Als je b.v. een 3T Ergosum neemt dan heb je 3mm meer drop dan een FSA maar wel 9mm meer reach, dan heb je wellicht weer iets meer keus. Het grote voordeel is ook dat je veel vaker een leuke aanbieding op een Giant of Ridley tegenkomt bij een lokale fietsenmaker.
Aan de andere kant, die 399mm reach is volgens mij gebaseerd op het FSA stuur. Als je b.v. een 3T Ergosum neemt dan heb je 3mm meer drop dan een FSA maar wel 9mm meer reach, dan heb je wellicht weer iets meer keus. Het grote voordeel is ook dat je veel vaker een leuke aanbieding op een Giant of Ridley tegenkomt bij een lokale fietsenmaker.
Campagnolo Ultra Dork
Zeg ook niks dat het effect op hoogte heeft, maar ik wil niet extra kosten maken op een fiets die ik dan misschien wel ga verkopen.Karl66 schreef:Die 42 is toch gewoon de breedte van je stuur en heeft toch niks met de hoogte te maken? Een smaller stuur zal denk ik op een andere fiets niet echt anders ogen.
@Amclassic, de foto van mijn CAAD10 is niet heel recent trouwens hoor. Maar de drop zou van 9 naar 6 cm gaan, dus dat is inderdaad niet heel groot meer. Nu denk ik zelf dat ik een wat diepere zit best aan kan hoor, dus daar staar ik mij niet al te blind op.
Zadel was naar 73cm terug gegaan, hoger is voor mij niet mogelijk. Daarom zoek, ik iets wat een korte zitbuis heeft en sloping heeft, dan oogt het allemaal wel wat mooier naar mijn mening.
@Ernie, dus kan ook nog wel wat spelen met stuur en pen natuurlijk, dat is ook zo.
Dus dan zou een TCR ook moeten kunnen passen? Persoonlijk vind ik de Ridely's de passen minder aansprekend.....
Over Salden, ik heb inderdaad begrepen dat het aardige lui zijn, maar zou toch gewoon graag een fiets even willen proberen en werd verwezen naar eventuele testdagen van de leveranciers. Dat ga ik dus met een Tarmac a.s. januari doen.
Helaas ben ik blijkbaar toch een lastig geval of beter gezegd, ik maak ik het mij misschien wat complexer dan nodig, maar helaas is het bij mij niet op stappen en de fiets past en oogt dan ook nog eens als in everwicht. En dat laatste zoek ik dus nu, zowel in fysiek als esthetisch. Ben een fanatiek wielertoerist en geen die hard koersrenner, dus oog wil ook wat
Maar allen dank voor jullie reacties, kritische vragen, etc.
heb je ook nog de gewenste set-back van het zadel (zadelpunt achter de verticaal door de trapas) en de afstand zadelpunt midden stuur
dan zal ik met geo driehoek en ruitjespapier eens uitmeten wat voor frames het gewenst resultaat geven
nog een ding: wat voor zadel is gepland ?
dan zal ik met geo driehoek en ruitjespapier eens uitmeten wat voor frames het gewenst resultaat geven
nog een ding: wat voor zadel is gepland ?

