Schwalbe one tubeless
sorry om me te mengen in dit topic, maar er een apart topic voor maken lijkt me ook wat teveel van't goeie
Gisteren testritje gedaan met de ultremo zx tubeless en prima bevonden, zeer veel comfort (in combi met alpha velg) en zeer stil (ik vermoed dat de vloeistof het geluid dempt) , o.a. serieuze kasseistroken etc... aangedaan en de bandjes/wielen deden het perfect, geven veel vertrouwen en ik vermoed dat een"burp" van de band niet direct aan de orde is.
Gisteren testritje gedaan met de ultremo zx tubeless en prima bevonden, zeer veel comfort (in combi met alpha velg) en zeer stil (ik vermoed dat de vloeistof het geluid dempt) , o.a. serieuze kasseistroken etc... aangedaan en de bandjes/wielen deden het perfect, geven veel vertrouwen en ik vermoed dat een"burp" van de band niet direct aan de orde is.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Volgens mij is dat ook nooit een issue geweest met de combi Alpha velg + Schwalbe tubeless.remirom schreef: ik vermoed dat een"burp" van de band niet direct aan de orde is.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
1. Daar is een topic voor, dus meng je gerustremirom schreef:sorry om me te mengen in dit topic, maar er een apart topic voor maken lijkt me ook wat teveel van't goeie
Gisteren testritje gedaan met de ultremo zx tubeless en prima bevonden, zeer veel comfort (in combi met alpha velg) en zeer stil (ik vermoed dat de vloeistof het geluid dempt) , o.a. serieuze kasseistroken etc... aangedaan en de bandjes/wielen deden het perfect, geven veel vertrouwen en ik vermoed dat een"burp" van de band niet direct aan de orde is.
2. Burpen treed voornamelijk op met MTB UST velgen (Mavic bv, geen notubes velg dus) met een Tubeless ready band (TLR).
Doordat een TLR band iestje minder strak om de velg zit icm de lage bandspanning op de MTB tot een circa 1.8 a 2.0 bar kan dit optreden. Burpen is feitelijk dat de band hieldraad kortsondig de velgrand verlaat zodat er wat vloeistof naar buiten komt.
Op de racer zie ik dat niet, wellicht in zeer extreme parijs robaix omstandigeheden met een 28mm band op 4,5 a 5 bar. Maar dan nog acht ik de kans nihil.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Daar is al een heel topic mee gevuld hier.
Gebruik van deze banden op de Alpha velgen wordt afgeraden door Stan's en wielbouwers.
Gebruik van deze banden op de Alpha velgen wordt afgeraden door Stan's en wielbouwers.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Daarbij kwam de hele band eraf, dan is burpen wel een understatement.remirom schreef:ivm "burp" volgens sommigen kwam het soms voor met conti 4000 bandjes op alpha velgen ...
Burpen is echt niet mogelijk met 6 bar of meer met een binnenband.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Burpen is zoieso erg lastig met een binnenband
Dat heet dan gewoon lek 
Hoe zit het met lek rijden icm met vloeistof.
Rij zelf tubeless op de mtb en daar een punaise in me band gehad, vloeistof (stan's) kwam langs gaatje naar buiten. Lek is weg afgedicht. Maar bij het bijpompen van de band kwam er wederom vloeistof door de lek naar buiten.
Op de weg heb je veel meer druk in de banden zal dan de vloeistof niet door de druk uit de lek worden gedrukt totdat de druk laag genoeg is om gaatje af te dichten. Of te wel hoe gaat de vloeistof reageren bij de hogere druk ? Naar buiten spuiten bij een lek ?
Rij zelf tubeless op de mtb en daar een punaise in me band gehad, vloeistof (stan's) kwam langs gaatje naar buiten. Lek is weg afgedicht. Maar bij het bijpompen van de band kwam er wederom vloeistof door de lek naar buiten.
Op de weg heb je veel meer druk in de banden zal dan de vloeistof niet door de druk uit de lek worden gedrukt totdat de druk laag genoeg is om gaatje af te dichten. Of te wel hoe gaat de vloeistof reageren bij de hogere druk ? Naar buiten spuiten bij een lek ?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk inderdaad dat je na lekrijden wel bij moet pompen.
Hetgeen jij beschrijft lijkt aan een te kort aan kristallen, want kleine gaatjes dicht het bij mij prima.
Vloestof oud of bus niet goed geschud?
Hetgeen jij beschrijft lijkt aan een te kort aan kristallen, want kleine gaatjes dicht het bij mij prima.
Vloestof oud of bus niet goed geschud?
@Wasbeer2006: Waarom heb je gekozen voor de One en niet voor de Ultremo ZX of voor de Hutchinson Fusion 3? Ik heb zelf afgelopen jaar op de Hutchinson's gereden. Ervaringen zijn goed, maar ben wel geïnteresseerd in de ervaringen met Schwalbe
Ik zou de tubeless One's ook graag een keer uitproberen op mijn Alpha 340's, maar ik ben erg verknocht aan mijn Fortezza Tricomps als all-round wedstrijdband. Iemand een idee hoe deze banden zich tot elkaar verhouden qua grip (nat/droog) en rolweerstand? Slijtage vind ik niet belangrijk, althans, niet in relatie tot grip. Zou ik hier spijt van krijgen of gaat er een wereld voor me open?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
In eerste instantie gaat het om de druk, dat bepaald in grote mate het gevoel. Dat lijkt een opendeur. Maar ik blijf erbij dat het gros van de wielrenners op veel te hoge spanning rijd.
een bar op 7 achter en 6.5 voor is met een 80kg en 23mm meer dan zat en met 25mm mag daar zeker nog een halve af.
Met tubeless kan je nog lager gaan rijden, ben je van plan om gewoon met 7,5 a 8 bar te gaan rijden, dan zal je niet heel veel verschil merken.
Maar op 6 bar heeft het wel toegevoegde waarde daar is tubeless beter voor geschikt.
Ik zou het gewoon eens proberen.
een bar op 7 achter en 6.5 voor is met een 80kg en 23mm meer dan zat en met 25mm mag daar zeker nog een halve af.
Met tubeless kan je nog lager gaan rijden, ben je van plan om gewoon met 7,5 a 8 bar te gaan rijden, dan zal je niet heel veel verschil merken.
Maar op 6 bar heeft het wel toegevoegde waarde daar is tubeless beter voor geschikt.
Ik zou het gewoon eens proberen.