Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

KMC missing link voor 11-speed maar 1 keer gebruiken?

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 23 jan 2014 15:24

Waarom opnieuw discussiëren over dit onderwerp als er al meer dan voldoende over geschreven is? Kijk op die link die ik hier plaatste en aldaar vind je info en meer links naar nog andere topics ook.

Dit forum is één grote spiraal van herhalingen.

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 23 jan 2014 15:25

Helemaal mee eens, behalve alle versnellingen afgaan, dat is totaal overbodig, alleen de ketting moet gesmeerd worden.
ALS je een ketting schoon gaat maken, dan maar meteen zo schoon mogelijk, met een zo aggressief mogelijk middel.
Een deel van de troep bewust laten zitten door lampolie te gebruiken heeft IMO geen enkele zin, half werk.
Kan je beter met een lappie vegen en nieuwe olie erop (wat velen ook doen)
Met nieuwe olie van de juiste viscositeit wordt de ketting na het schoonmaken afdoende gesmeerd.
Aan wasachtige middelen maak ik geen woorden vuil.
Cheap light strong, choose two

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5801
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 23 jan 2014 15:41

GoldenRatio schreef:Dit forum is één grote spiraal van herhalingen.
Waarin jij lekker aan mee doet door dit 'herhaaldelijk" te melden ;) :) :D :P :mrgreen:

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 23 jan 2014 16:16

En wat is nu je punt?
(Alleen al dat jij die dingen op gelijk niveau stelt is al treurig te noemen)
Dus jij vind dat ik maar niets meer moet aankaarten en we het best, geheel visieloos het achterlijke niveau in stand moeten houden? ;) :) :D :P :mrgreen:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16142
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jan 2014 17:30

ai, ai,
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 23 jan 2014 18:57

Dit forum is niet achterlijk, maar het voelt alleen maar zo voor jou, omdat jij nu eenmaal gezegend bent met een "Goldenratio".

Dus pak ons niet te streng aan, en toon een beetje begrip.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 23 jan 2014 21:25

robbebopper schreef:Dit forum is niet achterlijk, maar het voelt alleen maar zo voor jou, omdat jij nu eenmaal gezegend bent met een "Goldenratio".

Dus pak ons niet te streng aan, en toon een beetje begrip.
Ik bestempelde het forum niet als achterlijk maar een bepaalde invulling die mensen er hier aan geven.

Verder doet mijn niveau niet ter zake.
Het gaat hier om baselevels.
In dit geval het algemeen aanvaardbare gemiddelde wat hoort bij normaal functioneren en bij normale efficiëntie niveaus van een forum.

De meest basale dingen die mensen kunnen inbrengen om op normale wijze informatie te hanteren (baselevel) worden hier niet gebruikt noch gezien.

Hoe jullie topics invullen en hier omgaan met informatie is een drama.


De feiten:

Als de informatie over missing links nu gewoon centraal bij elkaar had gestaan in één topic had de topicstarter zonder moeite kunnen vernemen dat:

- 11 speed links restricties hebben en slechts éénmaal gebruikt dienen te worden
Echter als je je gezonde verstand gebruikt je ze één tot enkele keren meer kunt gebruiken mits je in acht neemt dat ze echt goed klemmen, niet versleten of vervormd zijn. Hier heb je enig technisch oog en gevoel voor nodig. Bij twijfel niet doen dus..

- Daarnaast had hij dan kunnen lezen dat bijv KMC links op ebay vele malen goedkoper zijn als je ze bij een aanbieder in het land koopt waar ze ook gemaakt worden. Inclusief namen van verkopers.

dnmvisser
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 nov 2013 22:15

dnmvisser 23 jan 2014 21:27

goed ik heb het begrepen, thanks
Afbeelding

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 23 jan 2014 22:05

Slotje op?
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 23 jan 2014 22:16

spiritwetteren schreef:Slotje op?
Nee

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 23 jan 2014 22:27

GoldenRatio schreef:
Ik bestempelde het forum niet als achterlijk maar een bepaalde invulling die mensen er hier aan geven.

Verder doet mijn niveau niet ter zake.
Het gaat hier om baselevels.
In dit geval het algemeen aanvaardbare gemiddelde wat hoort bij normaal functioneren en bij normale efficiëntie niveaus van een forum.

De meest basale dingen die mensen kunnen inbrengen om op normale wijze informatie te hanteren (baselevel) worden hier niet gebruikt noch gezien.

Hoe jullie topics invullen en hier omgaan met informatie is een drama.


De feiten:

Als de informatie over missing links nu gewoon centraal bij elkaar had gestaan in één topic had de topicstarter zonder moeite kunnen vernemen dat:

- 11 speed links restricties hebben en slechts éénmaal gebruikt dienen te worden
Echter als je je gezonde verstand gebruikt je ze één tot enkele keren meer kunt gebruiken mits je in acht neemt dat ze echt goed klemmen, niet versleten of vervormd zijn. Hier heb je enig technisch oog en gevoel voor nodig. Bij twijfel niet doen dus..

- Daarnaast had hij dan kunnen lezen dat bijv KMC links op ebay vele malen goedkoper zijn als je ze bij een aanbieder in het land koopt waar ze ook gemaakt worden. Inclusief namen van verkopers.
Afbeelding

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 23 jan 2014 22:42

dnmvisser schreef:
havana schreef:Officieel mag het niet, maar het werkt in de praktijk gewoon.

P.S. Benzine is veel te agressief om je ketting te kuisen, gebruik liever lampenolie of diesel.
Om helemaal precies te zijn...
Ik gebruik wasbenzine. Ik rol de ketting op en leg hem in een bakje, paar minuten laten staan, even flink schudden, ketting eruit halen en afdrogen met doek, daarna voorzichtig met compressor droogblazen. Als ie droog is dan met een droge doek ketting goed schoonboenen zodat laatste droge stof en grauweraf gaat. Op dit moment is de boel gortdroog.
Daarna op de fiets zetten (cassette ook met kwastje wasbenzine gedaan en met compressor schoongeblazen), missing link erop, en dan voorzichtig achteruit draaiend olie op de rolletjes doen. Niet teveel en niet te weinig. Je voelt en hoort hoe dit werkt. Alle versnellingen voorzichtig afgaan. Laten staan en de volgende dag overtollige olie eraf vegen met doek (vooral van de buitenkant).
Of dit nodig is? Misschien niet, maar als je een hele dag op pad bent en de weg is nat, dan voel je wel aan het gekraak en het granzen dat de aandrijflijn zo'n rigoreuze schoonmaakbeurt nodig heeft aan het eind.
Het bakje met benzine (zwart) giet ik na schoonmaken weer terug in de fles. Vaak blijft er een wel een theelepeltje zand achter. Een deel daarvan had anders toch in je ketting gezeten.
De volgende keer de fles voorzichtig openschroeven, zodat alle urft zoveel mogelijk op de bodem blijft liggen en je weer heldere benzine kunt gebruiken.

+1
Als de ketting er dan toch aflicht doe ik ook de derrie wieltjes even.

Plaats reactie