Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote domme vragen topic

pino
Forum-lid HC

pino 28 mei 2025 19:26

raven14 schreef: 28 mei 2025 19:19 Ik vroeg waarom MEER mensen met een e-racer zouden cheaten dan anderen?
Welke anderen?
Uit de hoek van de e-bike gebruikers hoor/lees ik wel heel veel excuses/redenen/smoesjes over de redenen waarom zij niet valsspelen.
Niet zijken maar reiden !

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 28 mei 2025 19:32

Op de segmenten in de Ardennen wordt de top van de QOM klassementen heel vaak ingenomen door e-bikesters.
Ze rijden een rondje met pakweg 22 AVS, en rijden aan dezelfde snelheid de helling op.
Op onze huisberg 'La Maladrie' al meermaals dames al fluitend zien boven komen. En dat is niet op een e-racer maar op een gewone e-bike of e-atb.
Ik 'ken' een dame op Strava die 7 (zeven) pagina's met QOM's heeft op Strava. Iedere rit is het Bingo.
Persoonlijk heb ik niets tegen het gebruik van die gemotoriseerde tuigen, maar ....
Een gemotoriseerd clublid klaagt ook over de wind, daar heb ik toch mijn bedenkingen over.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mei 2025 19:33

kees0251 schreef: 28 mei 2025 19:05
Dubbeldekker schreef: 28 mei 2025 16:00 Nooit doen inderdaad 👍🏻
De voors zijn hier allemaal al gegeven, de tegens komen slecht van één enkel persoon die het argument niet wil horen.
Ik heb nog niet 1 houtsnijdend, dus geen popiejopie-, argument gehoord om je met een gemotoriseerde nepracefiets te gaan inbeelden dat je nog wat kan, terwijl je WEET dat je het niet (meer) kan...
Genieten van ut mooie uitzicht beschouw ik niet als een houtsnijdend argument, dat kan zelfs totaal verlamd nog met wat personeel...
Zou je je niet beter bezighouden met je Peugeot 404 in plaats van hier je gal te spuwen …
Adversity is the Catalyst of Change

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 28 mei 2025 20:00

Dubbeldekker schreef: 28 mei 2025 19:33
De voors zijn hier allemaal al gegeven, de tegens komen slecht van één enkel persoon die het argument niet wil horen.
Ik heb nog niet 1 houtsnijdend, dus geen popiejopie-, argument gehoord om je met een gemotoriseerde nepracefiets te gaan inbeelden dat je nog wat kan, terwijl je WEET dat je het niet (meer) kan...
Genieten van ut mooie uitzicht beschouw ik niet als een houtsnijdend argument, dat kan zelfs totaal verlamd nog met wat personeel...
Zou je je niet beter bezighouden met je Peugeot 404 in plaats van hier je gal te spuwen …
Sorry Kees, je moet eens rustig lezen. ik heb er in ieder geval 1 gegeven. Maar ja, alleen hetgeen jij bedenkt zou hout kunnen snijden. Maar weet je, ga lekker door met zeuren de e-bike of dat een racer is of een mtb of een boodschappenfiets, de trent zul je nooit meer terug kunnen draaien.

@Patrick dat wij jij benoemt is al jaren gaande. Veel dames halen een QOM om daarna als bijna een slak af te dalen, want dat is eng. Ik ben er wel eens een tijdje mee bezig geweest om de dames er op Strava over aan te spreken, maar daar zou je als dagtaak nog niet klaar mee komen. Een veelgehoord excuus "ik kan niet zo goed met Strava omgaan", dus ja, dan staat het er verkeerd op.
Laatst gewijzigd door Jans op 28 mei 2025 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Mehekachtohapi
Forum-lid

Gebruikersavatar Mehekachtohapi 28 mei 2025 20:01

72 en nog steeds in staat om continue de bocht uit te vliegen. Gelukkig heeft Kees geen e-racert. :mrgreen:

kees0251
Forum-lid

kees0251 28 mei 2025 20:21

raven14 schreef: 28 mei 2025 19:19 Ik vroeg waarom MEER mensen met een e-racer zouden cheaten dan anderen?
Sorry, dan begreep ik de vraag niet, of ferkeert....
Als u dit leest heeft de Grote Limbozeis het niet weggehaald

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 mei 2025 21:21

Leven in ontkenning der werkelijkheid des levens.
hun fietsen.

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 28 mei 2025 21:34

Idem met argumenten waarom je het niet zou doen :mrgreen: NOg niet één deftig argument gehoord.
Dus beter gewoon stoppen met fietsen en in je zetel gaan sakkeren op het weer dan nog actief in de buitenlucht bezig te zijn en zo te blijven bewegen?

dwangarbeider
Forum-lid

dwangarbeider 28 mei 2025 21:35

Kees wordt hier nu weggezet als een onmens die de arme drommels op een e-racer hun enige plezier wil afnemen.
Toegegeven, zijn mening is niet de meest politiek correcte mening maar hij heeft zeker een punt.
Racefietsen gaat toch om te proberen jezelf op conditioneel vlak te verbeteren naargelang je eigen (beperkte) mogelijkheden. Steeds wat verder/sneller door veel te fietsen of zelfs echt te trainen. Of je probeert ondanks dat je een dagje ouder wordt toch nog een beetje en forme te blijven.
Daar haal je toch plezier en voldoening uit, ook al stelt het misschien niet veel voor qua prestaties.

Met een e-racer valt dit allemaal weg, je kan dan hooguit zeggen dat je nog van a naar b hebt gereden, dat je je fietsmaten zonder moeite te doen kan volgen of dat je een col kan beklimmen zonder jezelf het snot voor de ogen te rijden.
Maar dat kon even goed met eender welke e-bike of zelfs speed pedelec die je 250w of meer extra geeft. En op zo een ding zou je waarschijnlijk comfortabeler zitten dan op een e-racer met een racefiets geometrie.

Maar men wil natuurlijk maar al te graag blijven geloven dat men aan het racefietsen is. De fietsbranche doet daar lekker aan mee door het motortje en batterij bijna onzichtbaar te verwerken in een oversized frame of er wordt nog een extra batterij vermomd als drinkbus....
Je moet al goed kijken om nog te zien dat het een e-racer is en geen gewone racefiets.
Maar dat is de bedoeling natuurlijk en de mensen hebben niet liever.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mei 2025 22:27

Wat moet het toch heerlijk zijn om de wereld in puur zwart of wit te aanschouwen!
Ik zou willen dat ik dat ook kon. Zou het leven veel gemakkelijker maken.

Maar helaas: (of juist niet!) de wereld bestaat uit vele mensen met vele beweegredenen om zich te verplaatsen op vele verschillende manieren.
Laat iedereen gewoon in zijn waarde en oordeel niet vanuit je eigen focus op de wereld.
Datgene wat je ziet vanuit je eigen perspectief is slechts een observatie.
Datgene wat degene die je observeert daadwerkelijk motiveert is giswerk en wordt ingevuld vanuit je eigen opvattingen.
Leef en laat leven. De E-bikes bestaan nu eenmaal daar ga je niets aan veranderen door je mening op een forum door te drammen.
Nogmaals: live and let be!

pino
Forum-lid HC

pino 28 mei 2025 22:40

Niemand bestrijdt hier het bestaansrecht van e-bikes.
E-racers en hun berijders daarentegen worden terecht belachelijk gemaakt.
Niet zijken maar reiden !

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 28 mei 2025 22:43

E-bikes is een verzamelnaam voor fietsen met een hulpmotor.
Semantiek.

Plaats reactie