Tubeless
Dat is volgens mij al de 10e keer dat je dat vraagt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
scottpch64
- Forum-lid
Kan allebei, via de uitgewipte band voorkomt dat je ventiel dichtslibt, echter soms wat meer knoeien.
Via ventiel wat schoner werken, echter ventiel kan eerder dicht gaan zitten.
Via ventiel wat schoner werken, echter ventiel kan eerder dicht gaan zitten.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik blaas het ventiel erna even schoon met de pomp of compressor, dan heb je dat probleem niet.
Waarschijnlijk doe ik ook iets anders maar wat weet ik niet. Ik heb in ruim 20 jaar tijd misschien 1 of 2 kernen/ventielen gehad die verstopt waren, dus ik zie ergens het probleem ook niet.
Waarschijnlijk doe ik ook iets anders maar wat weet ik niet. Ik heb in ruim 20 jaar tijd misschien 1 of 2 kernen/ventielen gehad die verstopt waren, dus ik zie ergens het probleem ook niet.
-
scottpch64
- Forum-lid
Vorige week lek gereden met gravelbike, door een stuk glas.
Na 5km begon ie opeens leeg te lopen en scheurtje was te groot om door de latex te dichten.
Met m'n Aliexpress samuraitooltje een worstje erin geplugd, met co2 band weer op druk en verder gereden.
Thuis de resten van het worstje afgesneden en daarna met Bison Max repair aan de buitenkant ingesmeerd.
Gisteren weer een rit met de gravelbike en nu kan ik het gerepareerde gaatje totaal niet meer vinden, lijkt wel of de band daar mooi gevulkaniseerd is...
Na 5km begon ie opeens leeg te lopen en scheurtje was te groot om door de latex te dichten.
Met m'n Aliexpress samuraitooltje een worstje erin geplugd, met co2 band weer op druk en verder gereden.
Thuis de resten van het worstje afgesneden en daarna met Bison Max repair aan de buitenkant ingesmeerd.
Gisteren weer een rit met de gravelbike en nu kan ik het gerepareerde gaatje totaal niet meer vinden, lijkt wel of de band daar mooi gevulkaniseerd is...
Even voor mijn beeldvorming, dit doe je dan als 1e laag, onder tubeless tape? Omdat?nijkie schreef: ↑18 nov 2025 10:00 Het is al vaker voorbij gekomen, welke tape kan je het beste gebruiken voor over de spaakgaten als 1ste laag? ik zat te denken aan Tesa StopWater tape 12 mm (https://www.gamma.nl/assortiment/tesa-s ... /p/B517190) en daarna de 2de normale laag.
Glasvezeltape zat ik ook aan te denken.
Een vlakke overloop over de spaakgaten die iets dieper liggen in het velgbed.hugovl schreef: ↑15 dec 2025 17:16Even voor mijn beeldvorming, dit doe je dan als 1e laag, onder tubeless tape? Omdat?nijkie schreef: ↑18 nov 2025 10:00 Het is al vaker voorbij gekomen, welke tape kan je het beste gebruiken voor over de spaakgaten als 1ste laag? ik zat te denken aan Tesa StopWater tape 12 mm (https://www.gamma.nl/assortiment/tesa-s ... /p/B517190) en daarna de 2de normale laag.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
Het is volledig overbodig om eerst een enkele laag 'tape' te plakken alvorens de tubeless tape te plakken. Zorg er wel voor dat er geen scherpe randen aan de spaakgaten zitten voor dat je de tubeless tape in één of twee lagen (afhankelijk van de druk) er overheen plakt.nijkie schreef: ↑15 dec 2025 17:28Een vlakke overloop over de spaakgaten die iets dieper liggen in het velgbed.hugovl schreef: ↑15 dec 2025 17:16Even voor mijn beeldvorming, dit doe je dan als 1e laag, onder tubeless tape? Omdat?nijkie schreef: ↑18 nov 2025 10:00 Het is al vaker voorbij gekomen, welke tape kan je het beste gebruiken voor over de spaakgaten als 1ste laag? ik zat te denken aan Tesa StopWater tape 12 mm (https://www.gamma.nl/assortiment/tesa-s ... /p/B517190) en daarna de 2de normale laag.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless