Tubeless
De ventielen blijven toch wel de achillespees van het tubeless gebeuren. In die van Schwalbe past onderaan een inbus-sleutel, kan je ze tenminste fatsoenlijk vastzetten, maar ook daar blijft het probleem van te nauwe doorgang om sealant door te krijgen en verschillende schroefdraden aan voet ventiel, ventielkern en ventieldopje die lossen wanneer het niet moet.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb totaal geen problemen met die van Schwalbe.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dus alles wat dan nog over is in de voorraadflacon ook.wasbeer2006 schreef: ↑06 apr 2023 11:06 Latex van een maand of 4 a 5 oud zou ik vervangen.
Dat is afhankelijk van het merk waarschijnlijk alleen troebel water.
Hoelang denk je dat zo'n flacon al vanaf de fabriek, groothandel, detailhandel en dan tot bij jouw staat.?
Ik gebruik al jaren die van Schwalbe en die heb ik nog nooit zien schiften, zelfs na een jaar niet, dus . . . .
Trouwens ook die spetters veeg je er met een doekje gewoon van het frame af, moet je niet zo lang mee wachten hoor want anders hardt de latex uit en moet je wat harder je best doen om het te verwijderen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat ben ik wel met jou eens. Ik had hier gisteren ook weer een klantje. Had standaard Stan's ventielen gekocht (ook nog te kort) en dat werd niks.abdr schreef: ↑06 apr 2023 17:53 De ventielen blijven toch wel de achillespees van het tubeless gebeuren. In die van Schwalbe past onderaan een inbus-sleutel, kan je ze tenminste fatsoenlijk vastzetten, maar ook daar blijft het probleem van te nauwe doorgang om sealant door te krijgen en verschillende schroefdraden aan voet ventiel, ventielkern en ventieldopje die lossen wanneer het niet moet.
Als mensen zelf ventielen kopen stel ik vanaf nu als harde eis Muc-off. Daar krijg je tenminste verschillende fittingen bij.
Voor nu sluit ik mij aan bij het ventielen verhaal aan. Na veel gepiel, gevloek en kapotte vingers is het 2de wiel ook gelukt. Het ventiel bleef maar lucht lekken.. Nu hoor ik geen lucht meer, dus hopen dat die vol blijft..
Zijn er nog ventiel trucs of is het toch een kwestie van strakker blijven draaien tot je geen lucht meer hoort?
Zijn er nog ventiel trucs of is het toch een kwestie van strakker blijven draaien tot je geen lucht meer hoort?