Tubeless
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja bij MTB banden voelde ik het ook wel eens.
Een breder band zet altijd wel iets uit met pompen en dan kan je die inderdaad wel iest voelen.
Ik gebruikte de tubeless plakker, die zijn echt stuf. of ik het met een binnenband plakken ook zou voelen.
Wat je moet doen, de band plakken, niet laten drogen en meteen monteren, dan plakt de plakken over de iets gerekte band.
Dat deed ik altijd
Een breder band zet altijd wel iets uit met pompen en dan kan je die inderdaad wel iest voelen.
Ik gebruikte de tubeless plakker, die zijn echt stuf. of ik het met een binnenband plakken ook zou voelen.
Wat je moet doen, de band plakken, niet laten drogen en meteen monteren, dan plakt de plakken over de iets gerekte band.
Dat deed ik altijd
Toch even een liefdevolle vermelding voor de dynaplug! Afgelopen weekend de plugplug zwin gereden en een goede 20K van het eind op een random plek lek gereden. Eerst effe door gereden maar het viel al snel op dat de latex het gat niet toe kregen. Dan maar mijn dynaplug (voor het eerst) gebruikt en probleem opgelost!
Bandjes zijn Pirelli Cinturato Gravel H die er intussen 2500Km op liggen.
Bandjes zijn Pirelli Cinturato Gravel H die er intussen 2500Km op liggen.
Uno-X Mobility or bust!
Werkt goed he.
Ik raad je wel aan vanaf de binnenkant te repareren. Tenzij die band bijna EOL is.
Ik raad je wel aan vanaf de binnenkant te repareren. Tenzij die band bijna EOL is.
Ik heb inmiddels 3 dynaplug fixes gedaan en slechts een keer de plug achteraf vervangen door een plakker van binnenuit. In dat geval merkte ik al direct de volgende rit dat hij niet goed zat omdat de band bij ieder wildrooster weer heel kort lek ging. De andere twee gevallen zitten na honderden kilometers nog steeds. Ik vertrouw deze plugs op zich wel. 
Het hangt voor 100% af van de plek waar de plug zit. Op een plek waar er weinig stress op de band komt (loopvlak) werkt het prima. Maar als dat niet zo is (zijkant van de band) dan zal de plug geen lang leven beschoren zijn.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb er nog nooit een hoeven steken, maar ik denk dat als je hem laat zitten er ook behoorlijk wat vloeistof rond die plek gaat kleven.
Dat is ook niet ideaal.
Dat is ook niet ideaal.
De huidige, waarmee ik nu alweer een poos (ongeveer 1000 kilometer nu) rond rij, is wel op mijn woon-werk fiets die eigenlijk alleen maar nat weer ziet. Maar dat is inderdaad wel netjes midden op het loopvlak. Ik heb er nog niet in gekeken wat het met de vloeistof doet, dat komt wel als ik hem ga vervangen of wanneer er zich toch problemen voor doen.
Hebben jullie dan al daadwerkelijk problemen gehad met deze plugs na langer doorrijden (op het loopvlak)? Ik heb de review van Havana wel ooit gelezen maar daaruit maakte ik op dat die uiteindelijk gepatched is voor "piece of mind", niet omdat er al echt problemen waren. Volgens Dynaplug zelf zijn het permanente reparaties: http://www.dynaplug.com/faq.html.
Hebben jullie dan al daadwerkelijk problemen gehad met deze plugs na langer doorrijden (op het loopvlak)? Ik heb de review van Havana wel ooit gelezen maar daaruit maakte ik op dat die uiteindelijk gepatched is voor "piece of mind", niet omdat er al echt problemen waren. Volgens Dynaplug zelf zijn het permanente reparaties: http://www.dynaplug.com/faq.html.
Laatst gewijzigd door Kluus op 21 feb 2023 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja ik heb dus problemen gehad dat met regenritjes de plug na paar honderd km zo goed als opgelost was.
Ik heb nu ook een band waar 2 plugs naast elkaar zitten, maar daar heb ik ondertussen al weer zo'n 400km mee gefietst zonder drukverlies en ziet er ook nog prima uit. (en denk dat ik de laatste 1000km van die band ook nog wel ff zo doorrijd)
Ik heb nu ook een band waar 2 plugs naast elkaar zitten, maar daar heb ik ondertussen al weer zo'n 400km mee gefietst zonder drukverlies en ziet er ook nog prima uit. (en denk dat ik de laatste 1000km van die band ook nog wel ff zo doorrijd)
Ja zo kijk ik er ook wel tegenaan, ik heb een slecht geplugde band gehad maar daar kwam ik dus ook vrij snel achter, waarna ik deze van binnenuit geplakt heb. Ik ga er ook van uit dat de plug zich naar verloop van tijd verrijkt met sealant en dat dit de reparatie juist wat beter maakt, maar dat is uiteraard een aanname van mij. Tot nu toe is mijn strategie: repareren zodra zich verdere problemen voor doen of de band niet op druk blijft, zo niet lekker doorrijden. 
Mits netjes op het loopvlak natuurlijk maar dat zijn 9/10 keren dat ik lek rij sowieso.
Mits netjes op het loopvlak natuurlijk maar dat zijn 9/10 keren dat ik lek rij sowieso.
Hangt er ook vanaf waar ik ben/wat plannen zijn.
Ben ik in Frankrijk op vakantie gooi ik er wel een nieuwe band op gewoon om zeker te zijn, rijd ik thuis die band wel op.
Of wat ik ook wel eens gedaan heb, band aan m'n vader gegeven die hem dan oprijd met binnenband.
Ben ik in Frankrijk op vakantie gooi ik er wel een nieuwe band op gewoon om zeker te zijn, rijd ik thuis die band wel op.
Of wat ik ook wel eens gedaan heb, band aan m'n vader gegeven die hem dan oprijd met binnenband.
Na het bijvullen en nog een rit zijn de banden nog steeds vol nu. Ik was even een paar dagen weg dus de banden hadden alle tijd om leeg te lopen. Tot mijn verbazing waren ze echter nog vol. Alleen weet ik nu nog niet of ik te zuinig ben geweest of dat ik gewoon meer kilometers had moeten rijden. Maar goed, wat telt is dat ze nu niet meer na een paar dagen leeglopen.leon1 schreef: ↑10 feb 2023 08:38 Bij mij lopen de Schwalbe One Pro TLE nog steeds leeg. Gemonteerd op Zipp 303 FC. Wat te doen? Meer Doc Blue erin? Ik heb er nu ongeveer 30ml ingedaan zoals de handleiding ook adviseert. Normaal moet een tubeless setup toch net als met binnenbanden toch gewoon aardig op druk blijven?
Ride bikes, not tanks!