Mijn ervaring is dat de eerste weken na montage ze wat sneller druk verliezen en op een gegeven moment merk je dat je steeds minder vaak hoeft bij te pompen.leon1 schreef: ↑10 feb 2023 08:38 Bij mij lopen de Schwalbe One Pro TLE nog steeds leeg. Gemonteerd op Zipp 303 FC. Wat te doen? Meer Doc Blue erin? Ik heb er nu ongeveer 30ml ingedaan zoals de handleiding ook adviseert. Normaal moet een tubeless setup toch net als met binnenbanden toch gewoon aardig op druk blijven?
Tubeless
Al vul je de gehele fles bij, 30 ml is voldoende en heeft niets met zuinigheid te maken.! Als een tubelessband druk verliest is er meestal wat aan de hand zoals een lek bij het ventiel of een verkeerd geplakt tubelesstape.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ok, duidelijk. De tape was standaard al aangebracht in deze wielen. En zonder vloeistof houden ze ook de druk wel een dag of twee. Dus ik vermoed daar geen lek of zo. Ventiel zit al aardig vastgedraaid ook. Dus ik ga toch nog maar eens 30ml toevoegen. Met schudden hoor ik wel iets maar voor mijn gevoel is het vrij weinig ja.
Ride bikes, not tanks!
Maar dan zou de tubelessband wel dicht moeten zitten en geen druk verliezen, toch . . . . ?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja, maar als je dan door stukje glas ofzo rijd gaat latex je niet helpen.
Heb ik zelf in december dus keertje gehad dat ik band eraf haalde toen die leeg stond en erachter kwam dat er 0 latex meer inzat. (band lag er nog geen 1000km op toen)
Heb ik zelf in december dus keertje gehad dat ik band eraf haalde toen die leeg stond en erachter kwam dat er 0 latex meer inzat. (band lag er nog geen 1000km op toen)
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 15012
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mwa bij notubes vliestof kan het nog wel eens zijn dat de overgebleven vloeistof puur wit water is geworden.
Ik zou als het met 30ml niet dicht is nog iest bijvullen 20 a 30. Meer heeft geen zin.
Conti's waren vroeger echt vloeistofslurpers. Hoe het nu is weet ik niet.
En altijd eerst goed ontvetten, ook zeker conti, die zijn zo vet uit de mal, dan gaan ze nooit dicht.
Ik zou als het met 30ml niet dicht is nog iest bijvullen 20 a 30. Meer heeft geen zin.
Conti's waren vroeger echt vloeistofslurpers. Hoe het nu is weet ik niet.
En altijd eerst goed ontvetten, ook zeker conti, die zijn zo vet uit de mal, dan gaan ze nooit dicht.
Vraagje, is het met warmer (of extreem warm weer) noodzakelijk vaker de vloeistof bij te vullen of te vervangen?
Ik ga een paar jaar in Phoenix wonen en verwacht er zeker te gaan fietsen. Dat kan immers overal!
Daar is het echt warm in de zomer, maar dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.
Ik ga een paar jaar in Phoenix wonen en verwacht er zeker te gaan fietsen. Dat kan immers overal!
Daar is het echt warm in de zomer, maar dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...
-
hayes
Phoenix? Da's 40+ in de zomer dacht ik?
Wel een goeie vraag eigenlijk.
Wel een goeie vraag eigenlijk.