Vandaag een mix van fijne gravel, aarden boerenwegels (modder!) en graspaden gereden.
Nat gras en gravel was heel fijn met de bandjes.
Modder niet, dat was een glij-festijn. Daarvoor zou de RX Pro beter zijn (grover profiel).
Maar 50mm rijdt inderdaad gewoon heel fijn. Zelfs op asfalt zonder veel moeite 28-0 kunnen aanhouden. Had ze op 2.3 bar gezet.
Het grote gravelbanden topic
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
2.3 voor een 50mm is nog aan de harde kant, voor op de weg of een mix prima. Maar mocht je echt alleen gravel hebben zou ik ergens tussen de 1.8 en 2.0 gaan zitten. Ook altijd wel een beetje afhankelijk van type band en velg combo.
Mooi dat Anthony Joshua Jake Paul heeft laten voelen wat het is om klappen te krijgen. Ik word vrolijk van iemand die leeft en traint voor zijn sport een influencer op zijn wenken bediend! Had van mij ook in de eerste ronde al mogen gebeuren, maar goed, het is money/show-time.
Ik monteerde afgelopen weekend Pirelli Cinturato Allroad's (45mm) op mijn wielen (intern 23mm)
Ze zijn WAM 42 mm...
De moeilijkste montage die ik ooit deed van een band.
Zeer moeizaam op de velg te krijgen, nagenoeg onmogelijk.
Ze zaten zeer strak en moeilijk te poppen...
Eens gepopt wel goed en snel luchtdicht
Ik reed deze vm de eerste 45 km er mee, de voorste band heeft (nog) een zijwaartse slag (de velg absoluut niet), de achterste band heeft nog een klein hoogteslagje, dus jammer genoeg zitten ze nog niet perfect...
Op het eerste zicht wel een fijne band, maar never again, het werk om ze gemonteerd te krijgen is echt niet in verhouding...
Ze zijn WAM 42 mm...
De moeilijkste montage die ik ooit deed van een band.
Zeer moeizaam op de velg te krijgen, nagenoeg onmogelijk.
Ze zaten zeer strak en moeilijk te poppen...
Eens gepopt wel goed en snel luchtdicht
Ik reed deze vm de eerste 45 km er mee, de voorste band heeft (nog) een zijwaartse slag (de velg absoluut niet), de achterste band heeft nog een klein hoogteslagje, dus jammer genoeg zitten ze nog niet perfect...
Op het eerste zicht wel een fijne band, maar never again, het werk om ze gemonteerd te krijgen is echt niet in verhouding...
Ik heb gisteren ook de limieten gevonden van de Pirelli Cinturato H op het achterwiel. In Berlare broek was het ongelooflijk modderig en dan is het een waar dansfeest achteraan. De M deed het heel goed, buiten enkele plaatsen waar het "1cm modder, daaronder hard en glad" terrein was. Intussen Tufo Thundero's binnen in 48 om eens te vergelijken.
Uno-X Mobility or bust!
Klopt. Ideaal was een 2 bar geweest.wasbeer2006 schreef: ↑22 dec 2025 10:11 2.3 voor een 50mm is nog aan de harde kant, voor op de weg of een mix prima. Maar mocht je echt alleen gravel hebben zou ik ergens tussen de 1.8 en 2.0 gaan zitten. Ook altijd wel een beetje afhankelijk van type band en velg combo.
Gravelritje was 50% asfalt en 50% offroad. Maar meestal is het aandeel verhard een stuk groter.
Morgen eens woonwerk met de bandjes doen.