BenDJ schreef: ↑05 jul 2021 12:59Ik heb er recent een rijklaar gemaakt. Nieuwe ketting, cassette, nieuw zadel, nieuwe kabels, nieuw stuurlint, nieuwe banden. Niets opmerkelijks qua onderhoud, maar toch al snel Eur 200,- zonder gek te doen qua merkspullen. Kortom: een oude racefiets, niet opgeknapt/volledig rijklaar, is in mijn ogen slechts tientjes waard.
Retro fiets als eerste fiets?
Als je zo'n bedrag wil uitgeven, waarom dan niet starten op iets van Decathlon? Dat is naar service, beschikbaarheid van onderdelen, verborgen gebreken en garantie een stuk "veiliger" én je kan retour aanvragen tot een jaar na aankoop (misschien wel de kleine lettertje eens lezen...).
Uiteraard enkel een oplossing als je de retrolooks kan loslaten.
Wat me wel opvalt bij ie 30jaar oude fietsen op marktplaats/2de hands: veel verkopers zetten die er op als "zo goed als nieuw", eigenlijk weet je dan op voorhand al dat je te maken hebt met iemand die bewust niet 100% open en eerlijk gaat zijn.
Uiteraard enkel een oplossing als je de retrolooks kan loslaten.
Wat me wel opvalt bij ie 30jaar oude fietsen op marktplaats/2de hands: veel verkopers zetten die er op als "zo goed als nieuw", eigenlijk weet je dan op voorhand al dat je te maken hebt met iemand die bewust niet 100% open en eerlijk gaat zijn.
Inderdaad! Ze hebben zelfs een tweedehandsdienst (https://tweedehands.decathlon.be/) onder dezelfde voorwaarden. Daarop was ik ook al eens aan het kijken. Staan inderdaad veeeeeeel modernere modellen tussen aan een +/- vergelijkbare prijs. Zeker een aanrader!
Heel vreemd he. Misschien filteren mensen voornamelijk op "zo goed als nieuw" en wordt hun zoekertje te weinig gezien als ze eerlijk zijn?