Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Balhoofd f4:13 vervangen: hoe doe je dat?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3485
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 22 apr 2021 08:23

Is dit een echte op een nepperd:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... apper.html

Hoor graag!
Laatst gewijzigd door rikkert op 24 apr 2021 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 943
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 22 apr 2021 08:44

Waarom zou deze fiets `nep` zijn? (bedoel je daar imitatie mee?) Ziet er uit als een oude (niet heel netjes verzorgde) Pinarello. Kettingblad voor is aan vervanging toe, stuurlint uiteraard. Zou ook wel testen of het schakelen en remmen nog soepel gaan (anders moet je waarschijnlijk ook de binnen- en buitenkabels vervangen) En die plekken op de voorvork en de bovenbuis... Kan vuil zijn, maar als het beschadiging van het carbon is zou ik deze laten staan. De prijs die er nu op geboden is zou ik er sowieso niet voor neerleggen! (maar in de huidige markt kan het wel kloppen misschien hoor, dat weet ik niet)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5339
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 22 apr 2021 08:48

Pfoah wat een afgeleefde fiets... zo versleten voorbladen zie je niet vaak. En die ketting heeft nul spanning over...

Als t een pina is zal die ITA draad bb-cups hebben, zo niet waarschijnlijk nep en gewoon BSA draad. Maar volgens mij is dit model te vroeg voor de meeste fakes. Maar Jaaptelder zal er wel in komen.

Die fiets kost je sowieso nog:
- Een compleet verse aandrijving ( voorbladen, cassette, ketting, derailleurwieltjes )
- complete set kabels en remblokken. Gezien de roest zou ik er nieuwe remblokhouders en boutjes opzetten.
- Mogelijk een bottom bracket (fsa megaexo in ITA draad)
- Stuurlint
- Zeer waarschijnlijk balhoofdlagers
- Banden.

Economisch al snel geen interessante fiets meer zelfs in deze overspannen markt. Sowieso een zeer verouderde uitstraling.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3485
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 22 apr 2021 08:57

Je leest nogal eens dat er pina-nepperds worden aangeboden, dus ik wilde graag zeker weten dat het in ieder geval geen nepperd is. Ik ga er vanavond kijken. Die plekjes op de bovenbuis en vork wil ik idd even live zien. Daar heb ik ook beetje mijn twijfels bij. Met de voorraad spullen die ik nog heb liggen is er wellicht wat leuks van te maken voor mijn zoons. Ja, hij is aan de prijs, maar als ie nep zou zijn wordt het helemaal een kat in de zak. Dank voor de input
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 22 apr 2021 09:08

Volgens mij is de F4:13 niet als replica op de markt geweest.
Hij is vooral vies, maar hoeft niet slecht te zijn. Als je de punten van TheStudent oppakt heb er een leuke klus aan, maar moet de prijs wel realistisch zijn. Gelukkig weet de verkoper het zelf ook en heeft het over een opknapper.

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 22 apr 2021 09:26

Waarom zou je 500 piek aan een oude afgeleefde fiets willen uitgeven?
Voor hetzelfde geld koop je een nieuwe, met garantie en moderne techniek.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2305
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 22 apr 2021 09:31

Biedingen al 475 EUR. Plus nog wel een paar honderd aan mogelijke kosten. En dan rij je nog steeds een heel oude afgetrapte fiets. Ik zou echt verder kijken. Je koopt voor iets meer een nieuwe alu fiets met Tiagra.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 apr 2021 11:52

Frame is wel origineel ja.
Zou er gezien de staat van het frame/fiets niet aan beginnen.
Veel beschadigingen, verwaarloosd onderhoud,
Is een investering niet waard.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 apr 2021 11:54

Het zijn echt gouden tijden om van je oude rommel op 2 wielen af te komen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 22 apr 2021 12:27

Zelfs als je alle slijtageonderdelen vernieuwt, gaat schakelen en remmen nog steeds niet in de buurt komen van de huidige onderdelengroepen.

En als je het enkel voor het frame zou doen, zijn er bij de Vossen of Saldens van deze wereld wel leukere overjaarse dingen te vinden, zeker voor velgremmen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2021 12:47

Poeh, doet pijn aan je ogen.
Een van de eerste carbon Pinarello's; dat superlicht in de advertentie zou ik met een paar kg zout nemen, beetje modern alu frame is lichter. Fietsje van sowiso 15 jaar oud.
Was toen al geen serieus modern carbon frame, Scott en Cannondale waren bijvoorbeeld veel verder met hun techniek en kunde.
Less is bore

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 22 apr 2021 13:08

dwangarbeider schreef: 22 apr 2021 12:27 Zelfs als je alle slijtageonderdelen vernieuwt, gaat schakelen en remmen nog steeds niet in de buurt komen van de huidige onderdelengroepen.
Niet heel relevant voor dit topic wellicht, maar kan het toch niet laten te "happen"...
Dat is wel een hele stellige uitspraak. Een goed functionerende 10-speed Chorus groep is echt niet verkeerd hoor. Althans, dat is mijn ervaring.

Plaats reactie