Nou bij mij is de accu altijd wel redelijk gelijk leeg, zit wel een paar uur tussen, maar de accu voor gaat echt niet nog 20 uur mee alls bv achter leeg is. Het systeem staat aan bij rijden, dat kost meer dan het schakelen.
Je zal met een hoop moderne frames wel elektrisch moeten,
Mechanisch is echt een drama, kan je elke paar duizend je kabels vervangen en continu afstellen.
Meerwaarde elektronisch schakelen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12691
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je kan trouwens bij Ali express een laadkabeltje bestellen(ong 25 eur) dan kan de batterij wel opladen je kan alleen de di2 niet programmeren.Hartox schreef: ↑05 feb 2021 13:12 Voor Di2 heb je helaas nog wel een aparte kabel met kastje nodig, niet echt handig om die elke rit mee te nemen.
Ik heb zelf voor Di2 gekozen toen ik schijfremfiets aanschafte. De enige reden was toen de kleinere shifters. Ik fiets nu in de winter met mechanisch Ultegra en in de zomer met Di2 Ultegra, qua schakelen merk ik eigenlijk geen verschil. Als mechanisch goed is afgesteld schakelt het net ze mooi.
Ik neem aan dat jij dat sarcastisch bedoelt want anders ben je de commercie wel erg aan het spekken zeg, whow met je elke paar duizend kilometer.wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2021 10:18Mechanisch is echt een drama, kan je elke paar duizend je kabels vervangen en continu afstellen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12691
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
nee zeker niet, pak een frame (venge bv trek) waar de kabels binnendoor gaan en je krijgt een 12speed amper goed afgesteld. Pak een trek daar kon je elke 1000km kabels vervangen.
Die krappe bochten werken echt niet
Die krappe bochten werken echt niet
Kabels binnendoor hè. Bij mijn fietsen lopen ze comfortabel “retro” buitenlangs het frame. Geen centje pijn.wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2021 12:12 nee zeker niet, pak een frame (venge bv trek) waar de kabels binnendoor gaan en je krijgt een 12speed amper goed afgesteld. Pak een trek daar kon je elke 1000km kabels vervangen.
Die krappe bochten werken echt niet
Wat zeker niet aan te raden is de batterijen op de derries te laten zitten terwijl je de fiets in of op auto vervoerd.wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2021 10:18 Nou bij mij is de accu altijd wel redelijk gelijk leeg, zit wel een paar uur tussen, maar de accu voor gaat echt niet nog 20 uur mee alls bv achter leeg is. Het systeem staat aan bij rijden, dat kost meer dan het schakelen.
...
Als het echt koud wordt, moet je sowieso maar duimen dat alles blijft werken. Iets vocht in je kabels, en de binnenkabel bevriest misschien wel. En als je pech hebt bevriest je cassette body, moet je er weer overheen piesen om hem weer vrij te krijgen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12691
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Soms kun je het beter bij het oude houden. Geeft minder hoofdpijn.wasbeer2006 schreef: ↑07 feb 2021 13:03Op een foil ging het ook prima, maar zodra je kabel binnendoor gaan bij stuur en pen, kan je het echt schudden.