Sup X-Road is een meer racy gravelbike. Eigenlijk een (race)fiets die heel erg allround is.
Ik heb de carbon X-Road Team Elite SE voor 2700 in bestelling. Ultegra afgemonteerd.
Er is ook een alu versie voor 1800. 105 afgemonteerd.
Welke gravelfiets (inmiddels gevonden)
Van Nicholas Rowtag? Dat kan misschien net lukken zonder het budget heel ver te overschrijden. Titanium is toch wel het ultieme winterfietsmateriaal.
Mijn stalen rossen blijven lekker binnen als er gestrooid is en dan pak ik de aluminium Pijnacker. Ik ben een groot liefhebber maar als winterfiets komt het bij mij op de laatste plaats.
Mijn stalen rossen blijven lekker binnen als er gestrooid is en dan pak ik de aluminium Pijnacker. Ik ben een groot liefhebber maar als winterfiets komt het bij mij op de laatste plaats.
Campagnolo Ultra Dork
Ikzelf heb een Cube Cross Race SL, goeie geo, volgens mij grotendeels overeenkomstig met de eerder genoemde Cube Nuroad.
Spatborden en kojak’s of schwalbe marathons voor in de winter en lekker blijven fietsen!
Spatborden en kojak’s of schwalbe marathons voor in de winter en lekker blijven fietsen!
In hoeverre heeft pekel echt invloed op je stalen fiets?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Ik heb voornamelijk Italianen uit de jaren 90, dan weet je het wel...
Maar ik heb ook al menig modern frame met roest gezien. Het betrof dan vooral de frames uit de lagere prijsklasse. Met een dergelijk budget is dat ook waar je uitkomt. Het is dus in ieder geval zaak om goed te informeren voordat je gaat kopen.
Maar ik heb ook al menig modern frame met roest gezien. Het betrof dan vooral de frames uit de lagere prijsklasse. Met een dergelijk budget is dat ook waar je uitkomt. Het is dus in ieder geval zaak om goed te informeren voordat je gaat kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Met wielen van Cube zelf?
Zo ja,
Hoe zit het met de stijfheid daarvan?
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Ja, wielen zijn nog ‘stock’
Op de mijne zaten Fulcrum racing 77’s
Gemaakt voor Cube en echt goedkoop.
Maar, fiets is voornamelijk voor woon werk verkeer.
Ze zijn eigenlijk best ok, stijfheid niks op aan te merken, loodzwaar, dat dan weer wel.
Ze zijn zelfs (volgens mij) cup/conus met losse lagers. Op de voorste naaf zit na 11000 km wel een klein beetje speling.
(Maar, fietsen door weer en wind zal daar zijn effect wel op hebben)
De wielen vervang ik wrslk in 2021/2
Op de mijne zaten Fulcrum racing 77’s
Gemaakt voor Cube en echt goedkoop.
Maar, fiets is voornamelijk voor woon werk verkeer.
Ze zijn eigenlijk best ok, stijfheid niks op aan te merken, loodzwaar, dat dan weer wel.
Ze zijn zelfs (volgens mij) cup/conus met losse lagers. Op de voorste naaf zit na 11000 km wel een klein beetje speling.
(Maar, fietsen door weer en wind zal daar zijn effect wel op hebben)
De wielen vervang ik wrslk in 2021/2
Ik had dezelfde wielen op m'n Cross Race. Behoorlijk bombproof inderdaad.
Niet licht, maar op een vuil weer/gravel/modder-fiets maakt dat minder uit.
Niet licht, maar op een vuil weer/gravel/modder-fiets maakt dat minder uit.
Ik heb eind 2019 de Cube Nuroad race gekocht.
Ik heb ook nog een ATB en racefiets. Toch gebruik ik de gravelbike regelmatig.
Zoals nu is het offroad redelijk modderig. en dan rijdt ik liever 50/50 oververhard/verhard.
Van de Shimano GRX 810 ben ik heel tevreden; combinatie 46/30 met achteraan 11*32.
De 46 is heel goed om hier in de buurt vlakkere ritjes te doen. Ik zou geen 50/34 nemen, als je dan een zwaarder off-road deel tegenkomt, moet je vooraan naar het kleinere blad.
Standaard wielen newman zijn voorlopig probleemloos. Ik zou toch eens moeten proberen om tubeless te gaan rijden. Nu moet ik voorraan toch 3 bar in zetten, anders heb ik een snakebite .
Ik heb vorig jaar 2 extra buitenbanden type Challenger strade bianchie 35 mm gekocht. Bollen lekker, maar hebben weinig grip. Banden wisselen doe ik niet vaak, dus zou nog een extra wielsetje erbij moeten.
Ik heb ook nog een ATB en racefiets. Toch gebruik ik de gravelbike regelmatig.
Zoals nu is het offroad redelijk modderig. en dan rijdt ik liever 50/50 oververhard/verhard.
Van de Shimano GRX 810 ben ik heel tevreden; combinatie 46/30 met achteraan 11*32.
De 46 is heel goed om hier in de buurt vlakkere ritjes te doen. Ik zou geen 50/34 nemen, als je dan een zwaarder off-road deel tegenkomt, moet je vooraan naar het kleinere blad.
Standaard wielen newman zijn voorlopig probleemloos. Ik zou toch eens moeten proberen om tubeless te gaan rijden. Nu moet ik voorraan toch 3 bar in zetten, anders heb ik een snakebite .
Ik heb vorig jaar 2 extra buitenbanden type Challenger strade bianchie 35 mm gekocht. Bollen lekker, maar hebben weinig grip. Banden wisselen doe ik niet vaak, dus zou nog een extra wielsetje erbij moeten.
Wat is er mis met terugschakelen naar het binnenblad op zwaardere stukken, daarvoor is het toch juist?galileo2 schreef: ↑18 jan 2021 20:40 Ik heb eind 2019 de Cube Nuroad race gekocht.
Ik heb ook nog een ATB en racefiets. Toch gebruik ik de gravelbike regelmatig.
Zoals nu is het offroad redelijk modderig. en dan rijdt ik liever 50/50 oververhard/verhard.
Van de Shimano GRX 810 ben ik heel tevreden; combinatie 46/30 met achteraan 11*32.
De 46 is heel goed om hier in de buurt vlakkere ritjes te doen. Ik zou geen 50/34 nemen, als je dan een zwaarder off-road deel tegenkomt, moet je vooraan naar het kleinere blad.
Verder wel met je eens dat een 46 voor meestal meer dan zat is.