Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

van Giant SCR 1 2008 naar.....

berryjuju
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2020 13:14

berryjuju 07 sep 2020 13:31

Goedemiddag fietsliefhebbers,

Na een aantal jaar met plezier op mijn Giant SCR 1 uit 2008 te hebben gereden is het tijd voor iets nieuws. Ik weet redelijk goed wat ik wil, maar om tot een goede keuze te komen wil ik graag ook jullie mening. Met name de keuze voor merk/type frame vind ik lastig, voor mij ook moeilijk om aan goede info te komen.

Wat heb ik nu:
Giant SCR 1, alu frame, shimano 105 (5700 10 speed achter triple voor) maat L
deze fiets gaat naar zolder om deze vast op de tacx te laten staan.

Waar ben ik naar op zoek;
Budget rond de 2500,-
Carbon frame
Shimano 105 of ultegra
Nog geen keuze voor velg of schijfremmen

Ik fiets vaak alleen en soms samen met iemand, 2 a 3 keer per week tussen de 50 en 100 kilometer (met als doel om wel langere ritten te gaan maken).

Mijn grootste zoektocht is naar het juiste soort frame; race en/of comfort. Volgens mij is mijn huidige frame redelijk veel race, dat is voor mij wel ok maar ik zou iets meer comfort wel prettig vinden. Met dit frame heb ik al een bikefit gedaan, dus die is goed afgesteld. Bij langere ritten blijf ik wel klachten houden in mijn nek.
Op dit moment zit ik te kijken naar:

Trek Emonda SL 6 (ook aantal tweedehands opties in de buurt)
Scott Addict 20
Giant TCR advanced 1 of 2

Edit: ondertussen staat ook de canyon endurace of ultimate op het lijstje

chris80
Forum-lid
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 10 sep 2020 12:27

Als je nu nog structureel last van je nek hebt is het de vraag of de uitkomst vd bikefit wel goed zijn..

In elk geval koop je geen slechte fiets in de prijsklasse waarin je zoekt. Wanneer je wat minder racy wil zitten kun je het beste een frame nemen die wat korter en hoger is dan je nu hebt. Daarnaast haal je ook (veel) comfort uit bredere banden.

berryjuju
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2020 13:14

berryjuju 10 sep 2020 15:55

Bedankt voor het antwoord. De bikefit heb ik pas onlangs gedaan, ook met het oog op een nieuwe fiets. Ondertussen heb ik met de bikefitter wat verschillende opties bekeken en ben ik zelf al op de keuze gekomen voor een Canyon Endurace, ik verwacht dit ik hiermee inderdaad een goede racefiets heb met iets meer comfort.
Komende week nog even de keuze maken voor de versie en met Canyon contact zoeken over de juiste afmetingen en mogelijkheden voor aanpassingen.

Plaats reactie